Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Hız Sabitlemedeyken Saniyelik Gaz Kesme


Hakkı Kanık

Soru

Merhaba. 22bin km'de  2015 trendx kullanıyorum. Aracı 10 gün önce satın aldım. Geçen hafta şehirlerarası yolda hız sabitlemede ilerlerken düz yolda saniyelik ani gaz kesme olayı yaşadım. 100 km yol boyunca 3-4 defa oldu. Dün yine 6.viteste 105km/s hızda sabitlemede ilerlerken aynı gaz kesmeyi bir kere yaptı. Bunun haricinde performans açıdından aracımda sıkıntı yok. Forumda enjektör sorunu yaşayanlar olduğunu gördüm. Sizce bu yazılımsal mı yoksa enjektör tıkanma belirtisi mi?

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Merhaba. 22bin km'de  2015 trendx kullanıyorum. Aracı 10 gün önce satın aldım. Geçen hafta şehirlerarası yolda hız sabitlemede ilerlerken düz yolda saniyelik ani gaz kesme olayı yaşadım. 100 km yol boyunca 3-4 defa oldu. Dün yine 6.viteste 105km/s hızda sabitlemede ilerlerken aynı gaz kesmeyi bir kere yaptı. Bunun haricinde performans açıdından aracımda sıkıntı yok. Forumda enjektör sorunu yaşayanlar olduğunu gördüm. Sizce bu yazılımsal mı yoksa enjektör tıkanma belirtisi mi?

 

Herhangi bir sıkıntı yok egzoz daki kurumları temizleyen bir sistem var o devreye girip çıkıyor ondan kaynaklanıyor,sanırım arabayı düşük devirlerde kullanıyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
34 dakika önce, Kadir Mermer said:

Herhangi bir sıkıntı yok egzoz daki kurumları temizleyen bir sistem var o devreye girip çıkıyor ondan kaynaklanıyor,sanırım arabayı düşük devirlerde kullanıyorsunuz.

 

içime su serptiniz :) Bazen altıncı vitese atıp 100'e sabitliyorum. Devir saati 1700-1800 civarı oluyor. DPF'den şüphelenmedim de değil ama focusta böyle tepki verebileceğini tahmin edemedim. :) Astrada anlık yakıt tüketimi normalin 1-2 lt artışından ancak anlayabiliyordum. 

Bir de hız sabitleme debriyaja basınca devreden çıkıyor. Vites yükselttiğimde eski hıza gelmek için tekrar elle aktif etmek zorunda kalıyorum. Pratiklik yok. Bu konuda şikayetçiyim. Astrada vites değiştirirdim, kavramayı yaptığı an hafızadaki hıza çıkardı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
 

içime su serptiniz [emoji4] Bazen altıncı vitese atıp 100'e sabitliyorum. Devir saati 1700-1800 civarı oluyor. DPF'den şüphelenmedim de değil ama focusta böyle tepki verebileceğini tahmin edemedim. [emoji4] Astrada anlık yakıt tüketimi normalin 1-2 lt artışından ancak anlayabiliyordum. 

Bir de hız sabitleme debriyaja basınca devreden çıkıyor. Vites yükselttiğimde eski hıza gelmek için tekrar elle aktif etmek zorunda kalıyorum. Pratiklik yok. Bu konuda şikayetçiyim. Astrada vites değiştirirdim, kavramayı yaptığı an hafızadaki hıza çıkardı. 

Bende ilk aldığım sıralar sizdeki tedirginliği yaşamıştım arada sıkıştırıyorum arabayı öyle temizleniyor sanırım bayadır yapmıyor tekleme filan,hız sabitleme konusunda da pratik aslında siz bişeyleri yanlış yapıyor olabilirsiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
26 dakika önce, Kadir Mermer said:

Bende ilk aldığım sıralar sizdeki tedirginliği yaşamıştım arada sıkıştırıyorum arabayı öyle temizleniyor sanırım bayadır yapmıyor tekleme filan,hız sabitleme konusunda da pratik aslında siz bişeyleri yanlış yapıyor olabilirsiniz.

Hız sabitleme de Astradan örnek vermem gerekirse; Hafızadaki hız 100km/s diyelim. Önümüze ışık geldi durduk. Tekrar harekete geçtik. Vitesi 4 yapıp 80'e çıktım.Hafızadaki hıza tıkladığım an 4.vitesteyken araç 100km's hıza kendi geldi. Sonra 5.vitese atmak için debriyaja basıp vitesi 5'e attığımda kavrama gerçekleştiği an hız sabitleme aynen aktif devam ediyor. Herhangi bir yere tekrar basmıyorum. Bunu focusta yapamadım. Focusta debriyaja basıp vites değiştirdiğimde hız sabitleme devre dışı kalıyor.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Hız sabitleme de Astradan örnek vermem gerekirse; Hafızadaki hız 100km/s diyelim. Önümüze ışık geldi durduk. Tekrar harekete geçtik. Vitesi 4 yapıp 80'e çıktım.Hafızadaki hıza tıkladığım an 4.vitesteyken araç 100km's hıza kendi geldi. Sonra 5.vitese atmak için debriyaja basıp vitesi 5'e attığımda kavrama gerçekleştiği an hız sabitleme aynen aktif devam ediyor. Herhangi bir yere tekrar basmıyorum. Bunu focusta yapamadım. Focusta debriyaja basıp vites değiştirdiğimde hız sabitleme devre dışı kalıyor.  

Astra daki sistem gibi çalışmıyor maalesef durmaden önce Can res olması lazım tuşun adı ona basıyorum ben tekrar yürüyünce durmadan önce 6 da vites misal tekrar altıya atıyorum aynı tuşa tekrar basıyorum devam ediyorum, başka pratiği var olabilir varsa bilen biri mutlaka yazar [emoji4]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Kadir Mermer said:

Astra daki sistem gibi çalışmıyor maalesef durmaden önce Can res olması lazım tuşun adı ona basıyorum ben tekrar yürüyünce durmadan önce 6 da vites misal tekrar altıya atıyorum aynı tuşa tekrar basıyorum devam ediyorum, başka pratiği var olabilir varsa bilen biri mutlaka yazar emoji4.png

 

Bende aynen o şekilde yapıyorum.  Zaten alışkanlık var ,bir de 5 vitesten 6 vitese geçtim yadırgıyorum. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakıtım azaldığı için Ucuz Mazot yazan bir yerden mecburiyetten yakıt aldığımda yaşamıştım. Bir sonra ki istasyona kadar gidebilecek kadar yakıt alsam da 300 km boyunca 4-5 kere tekrarlamıştı kendini.

Ayrıca, katkı falan attığımda da yaşıyorum aynı problemi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

manual viteste debriyajdan sonra kendisini tekrar devreye alan hız sabitleme ilk defa duydum. fordda ve bildiğim kadarıyla diğer tüm marka/model araçlarda debriyaj ve frende hız sabitlemeyi devreden çıkaran müşür var, bunlardan birine dokunduğunuz zaman hız sabitleme devre dışı kalır. yeniden devreye almak da sürüş güvenliği bakımından otomatik olmamalı diye düşünüyorum.

 

kullanım pratiğim olmayan adaptif hız kontrol sistemi var, acaba kullandığınız opel'de bu sistem mi vardı diyeceğim ama bahsettiğiniz kendiliğinden devreye girme olayı adaptif hız kontrolde var mı onu da bilmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
44 dakika önce, Kerem Bozdoğan said:

manual viteste debriyajdan sonra kendisini tekrar devreye alan hız sabitleme ilk defa duydum. fordda ve bildiğim kadarıyla diğer tüm marka/model araçlarda debriyaj ve frende hız sabitlemeyi devreden çıkaran müşür var, bunlardan birine dokunduğunuz zaman hız sabitleme devre dışı kalır. yeniden devreye almak da sürüş güvenliği bakımından otomatik olmamalı diye düşünüyorum.

 

kullanım pratiğim olmayan adaptif hız kontrol sistemi var, acaba kullandığınız opel'de bu sistem mi vardı diyeceğim ama bahsettiğiniz kendiliğinden devreye girme olayı adaptif hız kontrolde var mı onu da bilmiyorum.

 

Opelde dediğim şekilde. Astra sportu2012'de sıfır almıştım. Böyle bir özelliği 5-6 ay sonra tesadüfen tecrübe ederek öğrenmiştim. Sürüş güvenliğini riske atacak bir durum hiçbir zaman oluşmadı. Oldukça pratik. Böyle kullanmaya alışacağım artık :) 

 

 

Bir saat önce, Furkan Çiçek said:

Yakıtım azaldığı için Ucuz Mazot yazan bir yerden mecburiyetten yakıt aldığımda yaşamıştım. Bir sonra ki istasyona kadar gidebilecek kadar yakıt alsam da 300 km boyunca 4-5 kere tekrarlamıştı kendini.

Ayrıca, katkı falan attığımda da yaşıyorum aynı problemi.

 

Yakıttan olduğunu düşünüyorum bende. Çünkü aracı ilk aldığımda 50l tl'lik totalden mazot almıştım. 100km kullandıktan sonra lineaya mazot aldığımız yerden hesaplı mazotla fullemiştim. Çünkü geçen lineaya mazot alırken benle beraber yeni cmaxcı biri de mazot alıyordu. Herhalde dedim tdci motorlar mazotu seçmiyor. Malesef öyle değilmiş :) Astraya sürekli shell alırdım. Bir kere hem yol üstü diye hem de kendimce ekonomi yapacam diye full depo hesaplı mazot alıp uzun yola çıkmıştım. Benzer kullanım şartında 1200km menzil giden araç 1050'yi bile geçemedi. O zamandan sonra shell ve total dışında kullanmadım. 95binde motor kondisyonu çok iyi şekilde sattım. 

Bir daha focusa shell ve total harici asla mazot koymam.  :fikir:   

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On Thursday, February 11, 2016 at 12:57, Kerem Bozdoğan said:

manual viteste debriyajdan sonra kendisini tekrar devreye alan hız sabitleme ilk defa duydum. fordda ve bildiğim kadarıyla diğer tüm marka/model araçlarda debriyaj ve frende hız sabitlemeyi devreden çıkaran müşür var, bunlardan birine dokunduğunuz zaman hız sabitleme devre dışı kalır. yeniden devreye almak da sürüş güvenliği bakımından otomatik olmamalı diye düşünüyorum.

 

kullanım pratiğim olmayan adaptif hız kontrol sistemi var, acaba kullandığınız opel'de bu sistem mi vardı diyeceğim ama bahsettiğiniz kendiliğinden devreye girme olayı adaptif hız kontrolde var mı onu da bilmiyorum.

2012 son kasa honda civic aracimda 5sn debriyaj basma süresini aşmadığım sürece cc devreden cikmayıp sabit olan hız aynı kalarak yola devam ediyordu, bence mantıklısıda bu olmalı. Tabi frene dokunduğumuz an tüm marka ve modellerde cc anında devreden cıkıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 saat önce, Faruk Çelik said:

2012 son kasa honda civic aracimda 5sn debriyaj basma süresini aşmadığım sürece cc devreden cikmayıp sabit olan hız aynı kalarak yola devam ediyordu, bence mantıklısıda bu olmalı. Tabi frene dokunduğumuz an tüm marka ve modellerde cc anında devreden cıkıyor.

bahsettiğiniz süre sayacı yazılımla halledilebilecek basit bir detay sanırım ama ford tercih etmemiş. ben tekrar devreye almanın kullanıcıya bırakılmış olduğu halinden memnunum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 11.02.2016 at 12:57, Kerem Bozdoğan said:

manual viteste debriyajdan sonra kendisini tekrar devreye alan hız sabitleme ilk defa duydum. fordda ve bildiğim kadarıyla diğer tüm marka/model araçlarda debriyaj ve frende hız sabitlemeyi devreden çıkaran müşür var, bunlardan birine dokunduğunuz zaman hız sabitleme devre dışı kalır. yeniden devreye almak da sürüş güvenliği bakımından otomatik olmamalı diye düşünüyorum.

 

Golf 7de de aynı şekilde. Debriyaja basarsan CC devreden çıkmıyor. Ekonomi odaklı düşük devirde gidiyorken rampa gelirse CCdan çıkmadan vites küçültebilmen için yapmışlar sanırım. Ben kullanırdım 6da 90 la gidiyorum rampa geldi at 4e devam et gibi. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 dakika önce, H. Cenk said:

Golf 7de de aynı şekilde. Debriyaja basarsan CC devreden çıkmıyor. Ekonomi odaklı düşük devirde gidiyorken rampa gelirse CCdan çıkmadan vites küçültebilmen için yapmışlar sanırım. Ben kullanırdım 6da 90 la gidiyorum rampa geldi at 4e devam et gibi. 

CC sabitlendiği hız değerine yeniden ulaşmak için dip gaz yapmıyorsa, kademeli gaz vererek sabitlenen değere ideal tüketimle ulaşıyorsa güzel ama ben hala debriyajdan sonra devreye almanın bana bağlı olmasından memnunum :) buna alıştığım için böyle düşünüyorum belki. ha hız kaybında ideal tüketimle dip gaz yapmadan yeniden hızlanıyorsa evet CC'nin 1-2 vites aşağı ve yukarı değişimlerde hız kaybı da fazla değilse devreden çıkmaması güzel.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok detaylara gerek yok bence..vites degistirirken devre dışı kalsın tekrar bir tuşa basmak çok mu zor..mantıklı olanda bu zaten..en güvenli bence..bende ilk aldigmda hız sabitleyici kendiliginden devre dışı kalmış yavaslamaya baslamstı..daha sonrada hiç yapmadı çok şükür..demekki yakıt önemli

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hafızadaki hıza dönmek için basılan tuş, direksiyonu tutaken parmağınızın altındaysa zor değil ama focustaki gibi tuşu direksiyonun göbeğine doğru koymuşlarsa sürekli elin direksiyon çemberini bırakıp o tuşa gitmesi veya baş parmağı pergel gibi zorlayarak tuşa ulaşmaya çalışılması konforu düşürüyor. 

Hakkı Kanık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.