Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç kullanımı Sertleşti


Erdinç Öz

Soru

Tam olarak nasıl ifade edeceğimi bilemedim umarım anlatabilirim. Bildiğiniz üzere 1. viteste gaza basınca araç daha ivmeli hareket eder ve bizi koltuğa yaslar, gazdan çekince öne bir yığılma olur (acemi kullanışı diyelim) dün 2. viteste de aynısı olmaya başladı akan trafikte, düşük hızda ilerlerken gaza çok hafif dokunmamla koltuğa yapışıyorum, gazı bırakınca araç öne yığılıyor ileri geri sarsılma oluyor ve konfor düzeyi bozuluyor aracı 90 küsür bin km dir ben kullanıyorum bu dün olmaya başladı. Neden olabileceği ile ilgili yorum yapacaklara teşekkürler.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Cumartesi günü sanayide aracımı lifte kaldırtıp kontrol ettiğimizde @Serkan Karakoca nın da söylediği parça olan (tekrar teşekkürler) Şanzıman takozunun yıpranmasından kaynaklandığı tespit edildi, öyle ki elimizle motoru alttan, öne arkaya sallayabiliyorduk. Parçacıdan yan sanayi olduğunu tahmin ettiğim yenisi alındı, değiştirildi ve sonuç mükemmel. Sorunu yazdım çözümü de yazayım ki aynı sorunu yaşayanlara yardımcı olur. 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Erdinç Öz said:

Tam olarak nasıl ifade edeceğimi bilemedim umarım anlatabilirim. Bildiğiniz üzere 1. viteste gaza basınca araç daha ivmeli hareket eder ve bizi koltuğa yaslar, gazdan çekince öne bir yığılma olur (acemi kullanışı diyelim) dün 2. viteste de aynısı olmaya başladı akan trafikte, düşük hızda ilerlerken gaza çok hafif dokunmamla koltuğa yapışıyorum, gazı bırakınca araç öne yığılıyor ileri geri sarsılma oluyor ve konfor düzeyi bozuluyor aracı 90 küsür bin km dir ben kullanıyorum bu dün olmaya başladı. Neden olabileceği ile ilgili yorum yapacaklara teşekkürler.

bence bir şanzıman alt takozunu kontrol ettirin dışı metal içi lastik olan bir parça içindeki lastik yıpranmış olabilir yıprandığından dolayı sarsıntıyı fazlaca yansıtıyor olabilir :) kolay gelsin geçmiş olsun ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Serkan Karakoca said:

bence bir şanzıman alt takozunu kontrol ettirin dışı metal içi lastik olan bir parça içindeki lastik yıpranmış olabilir yıprandığından dolayı sarsıntıyı fazlaca yansıtıyor olabilir :) kolay gelsin geçmiş olsun ...

Geçen yıl bir kez değişti, ama kontrol etmekte fayda var. belki orjinal takılmadı ise yine kırılmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Erdinç Öz said:

Geçen yıl bir kez değişti, ama kontrol etmekte fayda var. belki orjinal takılmadı ise yine kırılmış olabilir.

içindeki lastik yırtılınca veya çatlaklar başlayınca şanzıman ve motor arasındaki bağlantı parçası olduğundan dolayı şanzımanın sallanmasını vs çok daha fazla hissetmenize yol açar. şanzıman üst bağlantılarınıda ve motor kulaklarınıda kontrol ettirmekte fayda var ...

şu alttaki linkten daha detaylı anlayabilirsiniz aracınızdaki durumu :)

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Erdinç Öz said:

Cumartesi günü sanayide aracımı lifte kaldırtıp kontrol ettiğimizde @Serkan Karakoca nın da söylediği parça olan (tekrar teşekkürler) Şanzıman takozunun yıpranmasından kaynaklandığı tespit edildi, öyle ki elimizle motoru alttan, öne arkaya sallayabiliyorduk. Parçacıdan yan sanayi olduğunu tahmin ettiğim yenisi alındı, değiştirildi ve sonuç mükemmel. Sorunu yazdım çözümü de yazayım ki aynı sorunu yaşayanlara yardımcı olur. 

rica ederim güle güle kullanın yardımcı olabildiğime sevindim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
40 dakika önce, Erdinç Öz said:

Cumartesi günü sanayide aracımı lifte kaldırtıp kontrol ettiğimizde @Serkan Karakoca nın da söylediği parça olan (tekrar teşekkürler) Şanzıman takozunun yıpranmasından kaynaklandığı tespit edildi, öyle ki elimizle motoru alttan, öne arkaya sallayabiliyorduk. Parçacıdan yan sanayi olduğunu tahmin ettiğim yenisi alındı, değiştirildi ve sonuç mükemmel. Sorunu yazdım çözümü de yazayım ki aynı sorunu yaşayanlara yardımcı olur. 

Geçmiş olsun.Bahsettiğiniz sorun benim aracımda da var.Çözümün maliyeti ne kadar oldu acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim parça dediğim gibi yan sanayi 50 TL ye parçayı aldım, 30 TL de işçilik. Bu parça geçen yıl da değişmişti çıkan da aynı şekilde yan sanayi parça. Belki orjinal bulmakta fayda var çünkü bir yıl dayanmadı orjinal olmayan.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şanzıman takozu nun eşdegerinin olacağını sanmıyorum . Muhtemelen montaj hatası vardır veya doğru olmayan yedek parça takilmistir. Bu gibi parçalarda çıkma alıp takmakta çok doğru bir çözüm değil 

Ankaraya gel oem olmayan 4 farklı kalitede takoz bulalım aynı dükkanda.

Orijinal yan sanayi

Yan Sanayi

Eşdeğer

Çakma

Şaka gibi ama öyle

Elemana soruyorsun:

Bu parça orijinal mi? Cevap evet abi orijinal yan sanayi.

Veya

Bu parça yan sanayi mi?

Olur mu abi, eşdeğer ürün bu.

Şu sorunun net bir cevabı yok?

Orijinal mi lan?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.