Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus çalışma problemi


Yenal Karadayı

Soru

Merhaba arkadaşlar, aracı alalı ve foruma üye olalı yaklaşık bir hafta oldu, aracı almadan önce şirket aracı olarak ben kullandım fakat daha önce böyle bir problemle karşılaşmadım veya sahibi olana kadar dikkatimi çekmedi :) videoda da görüldüğü gibi marşa bastıktan sonra anlamadığı şekilde ibreler takılıyo ateşleme kısmından tık tık tık motor çalışana kadar ses var. 5 10 saniye sonunda araç ekranda NORMAL MODE yazıp bütün sayaçlarını ve saatini sıfırlıyor. Maltepe Tur Oto sağolsun elektrikçimiz izinli olduğundan bugün git pazartesi gel dediler. Sizce bu şekilde kullanmam bir sıkıntı oluşturur mu? Benim tahminim akü fakat servistekiler akü değildir bakılması gerek deyip kestirdiler.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Genel bilgi için söylüyorum arkadaşlar. Teybiniz kod istemesin, cam, sunroof vs. kalibrasyonlarınız bozulmasın istiyorsanız akü değişimi yapılacağı zaman aracınızı rölantide çalıştırın stop etmeyin. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
12 dakika önce, Alper Sakallı yazdı:

Genel bilgi için söylüyorum arkadaşlar. Teybiniz kod istemesin, cam, sunroof vs. kalibrasyonlarınız bozulmasın istiyorsanız akü değişimi yapılacağı zaman aracınızı rölantide çalıştırın stop etmeyin. 

Teyp kodu yok Alper Mk3 ve sonrasında.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
52 dakika önce, Alper Sakallı yazdı:

Genel bilgi için söylüyorum arkadaşlar. Teybiniz kod istemesin, cam, sunroof vs. kalibrasyonlarınız bozulmasın istiyorsanız akü değişimi yapılacağı zaman aracınızı rölantide çalıştırın stop etmeyin. 

Bu  bol elektronikli ortamda bu kesinlikle yapılmaması gereken bir şey. Ben de size cevap yazmak için değil yanlış anlamayın genel bilgi için söylüyorum ? 

Bununla birlikte eğer elektrik sistemi, çalışan bir motordan akünün sökülmesine izin vermeyecek şekilde tasarlandıysa, aracın elektrik sistemine zarar verme riski çok büyüktür. Araçtan akünün çıkarılması, alternatörü aracın elektrik sistemine yüksek voltaj dalgalanması göndermeye zorlar. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

alternatör AC üretir, diyotla doğrulduğunda voltaj sürekli 0-12V arasında gidip gelen bir DC olmuş olur. konjektör bunu 13V civarına getirse de dalgalanmanın önüne geçemez, dalgalanmayı esas düzelten aküdür (ripple) bu yüzden çalışan araçta akünün çıkartılması çok tehlikeli. 

Onun yerine, paralel bir akü bağlamak basit ve güvenli bir yöntem olur.

Grafikte değerler farklı tabi ama durumu özetliyor.

390V_Output_Voltage_(labeled).png

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.