Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Hyundai Elentra Otomatik Test - Resimli Görüşlerim


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Yakup eline sağlık ve de teşekkürler....

Başka bir forumda yazdıklarımı burada da tekrarlayayım, Elantra özelinde değil de genelde şöyle bakıyorum olaya:

Söz gelimi orta sınıf: Başı Alman üretimi çekiyor, VW, Opel, Ford vb., Fransızlar ve İtalyanlar farklı kulvarlarda bu düzeye yaklaşıyorlar, ama ergonomi eksiklikleri var, daha doğrusu ülke alışkanlıkları ve beklentilerine göre farklı yorumları var. Japonlar da yıllar içinde evrimleşerek bu düzeye geldiler, onların da farklı yorumları var, ancak işçilik, malzeme kalitesi, dayanıklılık gibi sorunları çoktan hallettiler. Bu düzeyde fiyatlar da birbirine çok yakın ve donanım farklılıkları ile birbirlerinden müşteri çalmaya çalışıyorlar. Tabii şoven eğilimleri bir kenara bırakıyorum, Almanya'da VW, Fransa'da Peugeot/Citroen, İtalya'da Fiat açık ara önde satıyor (bir bizim markamız olamadı ama genelde Almancı takılıyoruz).

Kore kökenliler (Hyundai/Kia) hızla evrimleşiyorlar, ama henüz süreci tamamlamadılar, otomobil kültüründen nasibini alamayacak kadar yeniler, hala biraz taklitle ve masa başında teoride geliştiriyorlar araçları, rekabetçi olabilmek için de fiyatı düşük tutuyorlar, maliyeti düşürmek için de en iyi malzemeyi kullanamıyorlar hali ile. Bunu araca oturur oturmaz bugün bile hem de en yeni modellerde hemen fark ediyorsunuz. Yaratıcı fikirler ve çözümlerle daha önce yapılmamışı yapmaya çalışarak, özellikle elektronik donanıma ağırlık vererek de piyasaya girmeye çalışıyorlar. Sonuçta fiyat kalite oranı düzgün, bu nedenle beklentilere göre değişmekle beraber pek ala kabul edilebilir ve iş görür ama çoğunlukla ruhsuz bir araç üretmiş oluyorlar. Tabii bu arada kalite yükseldikçe fiyatlar da yükseliyor ve artık arada uçurum farklar olmuyor... örnek mi, Kia Proceed'e 54.000 TL teklif aldım, Focus EB'u 51.000'e aldım, biri dizel bile olsa, hiç düşünmedim bu kararı verirken.

Son söz: Ben hala Avrupa araçlarındaki yılların oluşturduğu otomobil kültürünün sağladığı kullanışlılığı ve gustoyu seviyor ve vazgeçmem diyorum. Ama Kore arayı kapatmak için canla başla uğraşıyor!

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tamam açıklanamaz ama Üretse fena mı olur. Focus RS gibi harika bir otomobil Üretiyorsun, bÜtÜn hot hatchlere rakip oluyorsun, bence sağlam bir coupe de Üretmeli, mesela Type R a rakip RS ve S2000 e rakip bir coupe, Arkadan itişli, bence cesaretli olup Üretilmeli, yani kazanç elde etmek olmamalı amaç bazı şeylerde diye dÜşÜnÜyorum.

Amaç her zaman kazanç elde etmektir, ancak bazı modeller karlılık sağlamasa da marka imajı için Üretilir. Demek ki Ford imaj sorunu olduğunu dÜşÜnmÜyor.

Bununla beraber eskilerde neredeyse efsaneleşen Ford Capri'nin halefi defalarca basının kalemine dÜştÜyse de gelemedi bir tÜrlÜ, bekliyoruz hala... http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Capri

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayırdır Vaysaloğlu Çabuk soğudun Focus'tan :)

Yok soğumadım asla, kim Elentra ile Focus'u değişir ki, daha doğrusu bu değişimi herkes yapar da Focus verip elentra alan pek Çıkmaz galiba. Ben dış tasarımını Çok beğeniyorum yalnız. Çok başarılı buluyorum. Fakat sadece az bi basit duruyor nedense, öyle focustaki tok duruş yok tasarımda, bu sınıf iÇin Çok sportif duruyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 yıl sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.