Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL

Önerilen Mesajlar

Aracınızda (yanlış hatırlamıyorsam) 195/65R15 ölçüsü kullanılıyordu (orjinalinde) o jantlar ET46 ya da tam ölçüsü ile 6,5jx15 ET46 ... 16" jantın ET ölçüsü'de aynı olursa, yani alacağınız jantın göbeğinde 6,5jX16 ET 46 yazısını (metal üzerine baskı şeklinde) okursanız 205/40R16 kullanabilirsiniz. Bu arada neden 40 yanak? Çok sert olmayacak mı araç? 205/55R16 kullansanıza ...

 

Bu arada bir de not ... 

165/65R 15 için 6,5jx15 ET46

205/55R16 için aynı ET ölçüsü yani 6,5jx15 ET 46

205/45R17 için 7jx17 ET 50

225/40R18 için 7,5jx18 ET 52

ve son olarak da ...

235/40/R18 için 8jx18 ET 55 jant ölçüsü kullanılabiliyor. 16" jant'tan itibaren -stoper- lazım ama aynı bijonlar 5x108 iş görüyor... 

 

bir de ek yapayım ..

 

ET Ofset değeri, yani jantın -pırtlak- :) değeridir.

 

...şu diyagram'a bir bakın ...

 

offsetdiagram1.jpg

 

bu gün bulacağınız jantların %90'ı pozitif ofsetlidir, yani jantın göbeği -çıkık- şekilde yapılmıştır, böylece jant çamurluk altından dışarı taşmaz ama daha geniş tabanlı (...ve düşük yanaklı) lastik takılabilir. 

 

Amerikan'lar ve bazı lüks segment araçlar -zero- ofsettir (...ve de antikalar / klasikler) ... son olarak da bazı minik araçlar, mesela smart falan negatif ofset'lidir ... bu araçların lastikleri çamurluktan hafifçe taşar ... araç daha heybetli gözükür.

 

Jant'ı çevirip iç kısmındaki yani porya'yı öptüğü kesimdeki ET rakamına bakarsınız ... yukarıda verdiğim rakamlara uyuyor ise size örneklediğim lastik ölçülerini sınır olarak kabul edip kullanabilirsiniz. 

 

...hayırlı ve de mutlu sürüşler efendim ... 

Kaan Yagizer tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kan Üstad açıklamış zaten, jant ofseti 40 mm ve üstünde ise sorun olmaz.
Ben orijinal ebadı olan 195/60-15 yerine 205/50-15 kullandım ve hiç bir sorun yaşamadım Focus Sport Trend'de.
Tavsiyem 16 jantla 205/45 veya 205/50 olur kullanım rahatlığı açısından.
40 yanak aks oranını %7 oranında kısaltır, bu ivmelenmeyi olumlu etkiler ama aynı hız için daha yüksek devir demektir. Biraz tüketim artmış olur.
Hız göstergesi %7 fazla gösterir, yani kabaca 100 km/h ile giderken gerçek hız 93'dür gibi
Ayrıca 40 yanak süspansiyonu sertleştirir ve konfor olumsuz etkilenir. Lastik ve jantın yarılma/kırılma riski de artar.
Görünüm için bu olumsuzlukları göze almaya değer mi siz karar verceksiniz. 

Not: Bijon aralığı 4 x 108 diye hatırlıyorum. 

lastik.thumb.JPG.1e31a7d35dc5ea2cb3b328b

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.