Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2 Direksiyon Sorunu


Gökhan Okutan

Soru

Merhaba arkadaşlar 2010 model 1.6tdci Trend X focusum var, ilk defa hayatımda ford aracım oldu bundan öncekiler renault VW vs.

 

Şöyle bir sorunum var sorunmudur kronikmidir bilemedim,

 

araç sola eğimli yolda sola doğru gidiyor geç topluyor ve sol tarafa dönüşlerlerde direksiyon oldukça hafif fakat sağa doğru dönüşlerde direksiyon daha sert ve daha hızlı topluyorama düz yolda giderken kesinlikle bir çekme vs. olmuyor.

 

Sağ teker çukura düşünce direksiyon aynı kararlılığında hemen topluyor sağa sola yalpalamıyor,

 

Sol teker çukura düşünce direksiyon hemen dengesini kaybediyor geç topluyor ve sol taraf her daim çok yumuşak.

 

Değerli bilgilerinizi rica ederim. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Lastiklerimde nitrojen var ama sanki hafif ön lastiklerde inme var benimde aklıma ilk bu soru geldi Yakup bey ama nitrojen olduğundan pek ineceğine ihtimal vermedim, arka lastiklere nazaran biraz inik duruyor düz eğimsiz zeminde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlk iş lastiklerin havasını kontrol ettireceğim Yakup bey. Nitrojen olduğu takdir de;

 

1: Lastiklerimizi Nitrojen ile şişirdiğimizde içinde oksijen, nem ve yağ olmayacaktır.
 
2: Nitrojen yanıcı değildir, yanma riski yoktur.
 
3: Lastiğin basıncı sıcak ve soğuk oluşuna göre değişmez.
 
4: Nem olmadığı için lastik karkas tellerinde oksitlenme veya paslanma olmaz.
 
5: Lastik içerisinde ve jantta oksidasyon ( paslanma ) olmaz.
 
6: Lastik janta oturma yerleri ve yanakları eskimez.
 
7: Hava kayıpları olmayacağı için lastik yıpranmaz.
 
8: Lastiklerde oluşan basınç kayıpları minimum seviyeye indirilir.
 
9: Yuvarlanma direnci azalır.
 
10: Yakıt sarfiyatı minimum seviyede kalır.
 
 
bu gibi faydalar yüzünden nitrojen kullanmaktayım. Bu konu ile kullanan arkadaşlarında yorumlarını almak isterim.
 
Lastiklerin havasını tamamladıktan sonra gelişmeleri bu konu başlığı üzerinden paylaşacağım aynı sorunu yaşayan arkadaşların bilgilenmesi için faydalı olacağını düşünmekteyim.
 
Teşekkürler.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlk iş lastiklerin havasını kontrol ettireceğim Yakup bey. Nitrojen olduğu takdir de;

1: Lastiklerimizi Nitrojen ile şişirdiğimizde içinde oksijen, nem ve yağ olmayacaktır.

2: Nitrojen yanıcı değildir, yanma riski yoktur.

3: Lastiğin basıncı sıcak ve soğuk oluşuna göre değişmez.

4: Nem olmadığı için lastik karkas tellerinde oksitlenme veya paslanma olmaz.

5: Lastik içerisinde ve jantta oksidasyon ( paslanma ) olmaz.

6: Lastik janta oturma yerleri ve yanakları eskimez.

7: Hava kayıpları olmayacağı için lastik yıpranmaz.

8: Lastiklerde oluşan basınç kayıpları minimum seviyeye indirilir.

9: Yuvarlanma direnci azalır.

10: Yakıt sarfiyatı minimum seviyede kalır.

bu gibi faydalar yüzünden nitrojen kullanmaktayım. Bu konu ile kullanan arkadaşlarında yorumlarını almak isterim.

Lastiklerin havasını tamamladıktan sonra gelişmeleri bu konu başlığı üzerinden paylaşacağım aynı sorunu yaşayan arkadaşların bilgilenmesi için faydalı olacağını düşünmekteyim.

Teşekkürler.

Yakup yazmış zaten, havanında %78i nitrojen. Yazdıklarınız doğru olabilecek olsada hissedilir yada etkili olmayacak şeyler. Hatta 2. Maddeye takıldım, havada yanıcı değil zaten. Oksijen var oda yanıcı değil yakıcı.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yakup yazmış zaten, havanında %78i nitrojen. Yazdıklarınız doğru olabilecek olsada hissedilir yada etkili olmayacak şeyler. Hatta 2. Maddeye takıldım, havada yanıcı değil zaten. Oksijen var oda yanıcı değil yakıcı.

 

Merhaba Ozan bey 2. madde ile alakalı şunu söylebilirim; lastikte uzun yolda sıcaktan yanma riski ısınma vs. başka bir durum ile karşılaşılırsa içinde ki nitrojen bunu tetiklemez anlamında eklenmiş bir maddedir. Fakat normal havada oksijen olduğundan lastikte yanma durumu olur ise bunu tetikler anlamındadır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Ozan bey 2. madde ile alakalı şunu söylebilirim; lastikte uzun yolda sıcaktan yanma riski ısınma vs. başka bir durum ile karşılaşılırsa içinde ki nitrojen bunu tetiklemez anlamında eklenmiş bir maddedir. Fakat normal havada oksijen olduğundan lastikte yanma durumu olur ise bunu tetikler anlamındadır.

Öyle bir durumda zaten lastiğin dışındaki oksijen çok daha fazla :) yanma içten başlamayacağı için değişen birşey olmaz. Ki böyle bir durumu normal bir arabayla yaşamak imkansız bence.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öyle bir durumda zaten lastiğin dışındaki oksijen çok daha fazla :) yanma içten başlamayacağı için değişen birşey olmaz. Ki böyle bir durumu normal bir arabayla yaşamak imkansız bence.

 

Zannediyorum ki lastik eğer dışarıda yanmaya başlar ise içeride ki hava birden boşalacağından daha fazla alevlenmesini önlemek için olabilir. Ayrıca uzun yolda normal hava ile gidildiğinde sıcaktan genleşme sonucu lastik içi hava basıncı artacağından yol tutuş ve lastik ömrü açısından sorun olabileceği kanaatindeyim. Bunlar tabi ki olmazsa olmaz değiller fakat aracıma hassas olduğumdan her türlü önlem,tedbir ve minimum yıpranmayı sağlamaya çalışıyorum. 

 

Teşekkürler :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Zannediyorum ki lastik eğer dışarıda yanmaya başlar ise içeride ki hava birden boşalacağından daha fazla alevlenmesini önlemek için olabilir. Ayrıca uzun yolda normal hava ile gidildiğinde sıcaktan genleşme sonucu lastik içi hava basıncı artacağından yol tutuş ve lastik ömrü açısından sorun olabileceği kanaatindeyim. Bunlar tabi ki olmazsa olmaz değiller fakat aracıma hassas olduğumdan her türlü önlem,tedbir ve minimum yıpranmayı sağlamaya çalışıyorum.

Teşekkürler :)

Pazarlama tekniği demek çok daha makul ve mantıklı bence :) normal bir arabayla lastik yakmanın heleki alev aldırmanın mümkünatı olacağına inanmam.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İlk iş lastiklerin havasını kontrol ettireceğim Yakup bey. Nitrojen olduğu takdir de;

1: Lastiklerimizi Nitrojen ile şişirdiğimizde içinde oksijen, nem ve yağ olmayacaktır.

2: Nitrojen yanıcı değildir, yanma riski yoktur.

3: Lastiğin basıncı sıcak ve soğuk oluşuna göre değişmez.

4: Nem olmadığı için lastik karkas tellerinde oksitlenme veya paslanma olmaz.

5: Lastik içerisinde ve jantta oksidasyon ( paslanma ) olmaz.

6: Lastik janta oturma yerleri ve yanakları eskimez.

7: Hava kayıpları olmayacağı için lastik yıpranmaz.

8: Lastiklerde oluşan basınç kayıpları minimum seviyeye indirilir.

9: Yuvarlanma direnci azalır.

10: Yakıt sarfiyatı minimum seviyede kalır.

bu gibi faydalar yüzünden nitrojen kullanmaktayım. Bu konu ile kullanan arkadaşlarında yorumlarını almak isterim.

Lastiklerin havasını tamamladıktan sonra gelişmeleri bu konu başlığı üzerinden paylaşacağım aynı sorunu yaşayan arkadaşların bilgilenmesi için faydalı olacağını düşünmekteyim.

Teşekkürler.

Ben kullandım ilk aracımda vardı. Kamyon kullanmıyorsaniz hicbir etkisi yok. Tamamen ticari maksatli. Büyük aracılarda sogutma amacli olarak kullanabiliyor. Bizim ebadlardaki lastiklerde hicbir areti eksisi yok. volkan onder tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba arkadaşlar lastik havalarımı kontrol ettirdim rot ayarıda yaptırdım fakat sorun devam ediyor.


hafif sola eğimli yolda araba hemen sola gidiyor sürekli direksiyonu tutup sağa çevirmek gerekiyor. şüphelendiğim amortisör bilyası veya direksiyon pompası arızası. Araba yokuş yukarı çıkarken böyle bir sorun yok gayet güzel topluyor. ama düz ve eğimli yolsa hemen sola gidiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aklımı karıştıran şöyle bir durum var Yakup bey direksiyonu sola çevirdiğimde çok hafif sağa çevirdiğimde normal sertlikte birde yokuş yukarı çıkarken hiç sorun yok sola da sağa da aynı sertlikte oluyor. Ve aynı hızda topluyor hemen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.