Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Aracı Satarken Boya Var Mı Yok Mu Dicem ?


Yasin Bilgi

Soru

Merhabalar ben Boludan Yasin. Bir Ford Focus Sedan ||| aytozu gri titanıum paketli bir araca sahibim. Bu konuya baktım fakat bulamadım ya da göremedim ve bu clupta yeniyim konuyu buraya açtım yanlış olduysa af ola geçen yıl arkadaşımın başına gelen bir olayı sormak istiyorum. Arkadaşım bir gece hastaneye gitmiş ve aldığı ilaçlar ve serumun etkisinde araç kullanmış biraz sersemlik refleksler azalmış ve geri gelirken kendisinin söylediği üzere 50/60 km gibi bir hızla geliyormuş karşı taraftan gelen aracın uzun huzmede ki farları gözünü almış ve sağ ön tampon ucundan kaldırıma vurmuş kaldırım yüksek olduğu için bunun sonucunda tampon plakalığın üstünden kırılmış radyatör delinmiş ve çamurluk içindeki plastik çıkmış sadece plastik aksamda ve tamponda hasar oluşmuş kaporta anlamında bir hasar yok farlarda falan kesinlikle birşey yok hemn kaskodan servisde parçalar tekrardan takılmıştır 5.200 ₺ civarı bir hasar çıkmış. Şimdi aracı satarken tabi ki bu hasarı söyleyecek ama araçta sadece hasar var mı dicek yoksa boya var mı dicek boyalı duruma düşüyor mu araç serviste tampon rengi falan orjinal olarak takılıyor mu ? Bunun hakkında bilgi verirseniz bildiğiniz kadarıyla hem arkadaşım hem de ben sevinirim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

plastik aksam boyadan sayılmaz, ancak 5200 tl epey yüksek ben olsam varsa ilana fatura koyardım ki önemli birşey olmadığı belli olsun. 

 

Tamponlar için ford sisteminde doğrudan boyalı parça kodları var ancak, servisin kullandığını düşünmüyorum. %99 astarlı gelir serviste boyanır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Boyasız geliyor ki doğrusuda budur, asıl böyle gelirse herkes sorun yaşar; boya ilk günki gibi kalamaz haliyle renk tutmaz.

 

Kazanın nasıl olduğu kimseyi bağlamaz onu es geçerek her ne değişti ise onu yazın; illa bir tabir kullanmak şart mıdır ? değildir :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benimde tampon ve far değişti 3800 tl hasar çıkıyor. Hic hasarsız boya takıntılar falan var. Onlar yanasmaz zaten :) 5000TL fazla verip boyasiz alir. Takıntısız olanlar kayıtlara bakar ekspertiz sokar alır. Canini sıkmasın bence. Dürüst davrandığı surece problem olmaz. Asil sıkıntı araçta boya yok değişen yok diyip sorguda yada expertiz de yada tramerde çıkınca olur. Kimse yalancıdan mal almaz.

volkan onder tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracın tramer'de kaydı zaten olacak, potansiyel müşteriniz sorgulattığında o kaydı göreceği için (ve de etik açıdan) söylememek olmaz. bize verdiğiniz kadar detaylı bilgiye gerek yok ... "aracı önden, alttan vurduk ... beş bin kusür lira hasar çıktı ... sigortadan yapıldı" der, geçersiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaan üstad türkiye sunu hala algılayamadı tamir edilmiş onarılmış yeni bir araba değer mi kazanır değer mi yitirir....bu hep gözardı ediliyor...pazardaki üçbeş çakalın geliştirdiği alım-satım sistemi uygulanıyor...öncelikle bunun düzeltilmesi lazım.belkide bu ekspertiz işleri için değerleme uzmanı yetiştirilse ve belge verilip belirli ücret karşılığında size hizmet veren bir sektör ağı kurulsa bence bu tip sorunlar kalkar...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Tevfik, Yasin bey'in belirttiği türden bir kaza araç yetkili servis'te fabrika standartlarına göre + orjinal parça ile onarıldığı için aracın değerini + ve/veya - yönde değiştirmez. 

 

... örnek vermek gerekirse benim kullandığım 2013 model Focus aracın Tramer kaydında 16,500TL hasar var ... araç yol ortası ayrımına çıkmış ve ön tampondan başlayıp altında ne varsa kırıp dökerek en az 50 metre o şekilde gitmiş. Ön - arka tampon, egzost , ön akslar , salıncaklar, radyatör ve hatta motor karteri hasar görmüştü.

 

Hepsi onarıldı, ben de aracı kullanıyorum. Sıkıntım var mı? Yok ... sağ marşbiyelde ufak bir ezik vardı (orta-alt kısmında) oraya dokundurmadım bile, salla öyle kalsın dedim.

 

...araca bakan hiç hasar göremez, arabada boya yok ... kırılan, dökülen ne varsa sıfır orjinal parça ile değişti. satacağım zaman arabada hasar var mı dendiğinde aynen bu şekilde anlatacağım. alıcı doğal olarak fiyat kırmaya çalışacaktır, bu normal ... ben de kendime bir pazarlık payı bırakacağım tabi ... bu da normal.

 

anlaşırsak ne ala, anlaşamazsak anlaşamayız ... dert değil.  Focus gibi bir aracı satmaktan kolay ne var ki? Ona satmam, başkasına satarım ... 20'ye vermem, 19'a veririm ama "hasarsız" demem.

 

İşin komik tarafı bu gün o aracı her hangi bir ekspere gösterelim, kaza kayıtlarına bakmaz ise bu arabada şu - bu değişmiş diyemez.  Kaputu açıp amortisör kulesine bakacak, orada sorun yok .. başını eğip motor traversine bakacak ... travers yeni ama 10,000+km önce değişti ... yani pırıl pırıl değil, onu da anlayamaz. aracı lifte kaldırsa, egzost sistemi hafifçe menevişlenmiş olsa da hala dipdiri ... ne oldu dese? ...ses yapıyordu, garantiden değiştirttim der işin içinden çıkarım.  :)

 

...yani benim örneğimde olduğu gibi söylemek istemezsem söylemem ve de öyle kolayından yakalanmam. 

 

Tramer uygulaması o açıdan yararlı, servis'i ziyaret edip (ruhsat sahibi ile birlikte) servis geçmişine de bakmak işe yarar (ruhsat sahibi ile gitmzseniz araç geçmişini yoldan geçene göstermezler) ama gerekli yasal düzenleme yapılmadan ekspertiz sisteminin işe yarayacağına inanmıyorum. 

 

Bu işi Almanya'da TüV'e yaptırmak mümkün, epey de bir para alıyorlar ve insanlar TüV sertifikalı araçlara ek bedel ödüyor, ama orada yasal alt yapı var. TüV araç kayıtlarının tümüne erişme yetkisine sahip ... benzer bir alt yapı olmadan eksperin aldanması, son kullanıcıyı istemeden de olsa zarara uğratması olası. (bence)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Üstadım, arkadaşlar.

Piyasa denen "şey" aslında yanlış yere odaklanıyor. Kaporta kozmetiktir ... çamurluğun boyanmış olup - olmamasının aracın gidişi / yol tutuşu / tüketimi ile ne alakası var? 

...şöyle anlatmaya çalışayım.

 

Bir ev'e bakıyoruz, mutfak berbat durumda, eektrik tesisatı çürümüş, su kaçağı var ama dış boya tertemiz, evde harici rutubet yok.  Aracın yürüyenine bak, düzenli servis görmüş mü? Triger'i değişmiş mi? Turbo varsa o ne durumda? Motor kompresyon testi yaptır, ön düzen - fren testine sok.

 

...ama olmazzzz! 

 

Çamurluğunda boya var mı? Kaput sökülmüş mü ... bakılan bu.

 

Komik yani ... trajik komik hem de. 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Tevfik, Yasin bey'in belirttiği türden bir kaza araç yetkili servis'te fabrika standartlarına göre + orjinal parça ile onarıldığı için aracın değerini + ve/veya - yönde değiştirmez. 

 

... örnek vermek gerekirse benim kullandığım 2013 model Focus aracın Tramer kaydında 16,500TL hasar var ... araç yol ortası ayrımına çıkmış ve ön tampondan başlayıp altında ne varsa kırıp dökerek en az 50 metre o şekilde gitmiş. Ön - arka tampon, egzost , ön akslar , salıncaklar, radyatör ve hatta motor karteri hasar görmüştü.

 

Hepsi onarıldı, ben de aracı kullanıyorum. Sıkıntım var mı? Yok ... sağ marşbiyelde ufak bir ezik vardı (orta-alt kısmında) oraya dokundurmadım bile, salla öyle kalsın dedim.

 

...araca bakan hiç hasar göremez, arabada boya yok ... kırılan, dökülen ne varsa sıfır orjinal parça ile değişti. satacağım zaman arabada hasar var mı dendiğinde aynen bu şekilde anlatacağım. alıcı doğal olarak fiyat kırmaya çalışacaktır, bu normal ... ben de kendime bir pazarlık payı bırakacağım tabi ... bu da normal.

 

anlaşırsak ne ala, anlaşamazsak anlaşamayız ... dert değil.  Focus gibi bir aracı satmaktan kolay ne var ki? Ona satmam, başkasına satarım ... 20'ye vermem, 19'a veririm ama "hasarsız" demem.

 

İşin komik tarafı bu gün o aracı her hangi bir ekspere gösterelim, kaza kayıtlarına bakmaz ise bu arabada şu - bu değişmiş diyemez.  Kaputu açıp amortisör kulesine bakacak, orada sorun yok .. başını eğip motor traversine bakacak ... travers yeni ama 10,000+km önce değişti ... yani pırıl pırıl değil, onu da anlayamaz. aracı lifte kaldırsa, egzost sistemi hafifçe menevişlenmiş olsa da hala dipdiri ... ne oldu dese? ...ses yapıyordu, garantiden değiştirttim der işin içinden çıkarım.   :)

 

...yani benim örneğimde olduğu gibi söylemek istemezsem söylemem ve de öyle kolayından yakalanmam. 

 

Tramer uygulaması o açıdan yararlı, servis'i ziyaret edip (ruhsat sahibi ile birlikte) servis geçmişine de bakmak işe yarar (ruhsat sahibi ile gitmzseniz araç geçmişini yoldan geçene göstermezler) ama gerekli yasal düzenleme yapılmadan ekspertiz sisteminin işe yarayacağına inanmıyorum. 

 

Bu işi Almanya'da TüV'e yaptırmak mümkün, epey de bir para alıyorlar ve insanlar TüV sertifikalı araçlara ek bedel ödüyor, ama orada yasal alt yapı var. TüV araç kayıtlarının tümüne erişme yetkisine sahip ... benzer bir alt yapı olmadan eksperin aldanması, son kullanıcıyı istemeden de olsa zarara uğratması olası. (bence)

 

Yani demek istediğim herşeyi anlatmışsınız servise gelince arkadaşım müşteriyle gitti ve dendiki arabanın sağ çamurluğu çarpık halbuki birşeyi yoktu ve alıcının gözünde birden araba hasarlı saklıyormuş hissi oluştu mücadele sonucu arkadaşım ispat etti.Yİne altyapı ve değerleme kriterleri standartları oluşturulmalı,piyasadaki algı farklı çalışıyor çünkü ayrıca sizin arabanıza biri geldi vurdu ve kaskodan yaptırdı...tamam arabanız yenilendi ama artık kazalı ve şuanki piyasa değerinde 3-5000 tl düşüşe yol açıyor.Bunun için bu değer düşüklüğü içinde kaskoların yeniden düzenlenmesi gerekir yada dava açıp bu değer düşüklüğünü karşı tarafın tazmini gerekmekte ama hep araç onarılıp size kalıyo bu bakiye siz ödüyorsunuz bu haksızlık neticede.İnsanlar servis kaydını oluşturdukları için kontrol edebiliyorlar ama sanayide pir ustalara yaptırılan birçok onarım bu kayıtlarda yer almadığından kimse bilemiyor.Size göre değer kaybetmesede bu onarımlar dediğim gibi piyasadaki insanlar bunu fiyat kırma yönünde kullanıyorlar.Neymiş aracın orijinalliği bozulmuş,ulen tv arızalansa yaptırsan bozuluyomu,garip halkız biz kısaca bu böyle devam eder....Çünkü beyinlerdeki algıyı değiştiremez kimse hep kötü yönden bakmayı adet edilnmiş bir toplumuz çünkü...teşekkürler ilginiz ve cevabınız içinde...

 

 

Aynı şeyleri anlatmışız zaten...siz mutfak ben tv demişim...ama lütfen arkadaşlar sucunuzun olmadığı büyük onarım gerektiren kaza ve onarımlarda hakkınızı arayım sadece aracınızın yapılmasını değil piyasadaki değer düşüklüğünün de tazmin edilmesini isteyin karşı taraftan bu sizin hakkınız ve alan (kendi aralarında anlaşıp) arkadaşım var onada bu fikri ben vermiştim çünkü...Hem arabası yapıldı hemde piyasa değer düşüklüğünü elden nakit alarak tazmin etti.

Tevfik tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

En çok suna gülüyorum. Araç garantisi bitmiş yaşını almış.. Boya değişen yok %100 orjinal. Hic değişen parçası yok. Hah diyorum saatli bomba herşey orjinal ise bu araçta değişmesi gereken bir suru parca çıkacak. Boya takıntısının sebebi estetik değil kanımca boya yoksa kaza yoktur mantığı expertize verilecek 200tl tasarufu. Araç 10 yaşını geçmiş boyası kavrulmuş amcam boyamıyor değeri düşer diye. Nereye düşecekse :) Offf offf Boya yoksa bile var yazın uğraşmayın bu boya manyaklarıyla.

Not: Asil olan aracın masraf durumu ilk aracımı uygun fiyata alıp deli masraf yapmıştım.

volkan onder tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Boyadan isyan eden su ilan ibretlik. http://sahibinden.com/200717023

Açıklama kısmını göz yaşları içinde okudum.

Boyadan isyan kısmını koyamıyorum belki baglanti yasaktir.

Sahibindeki focusun hakli isyani

ÖNEMLİ NOT:

 BOYALI VEYA DEĞİŞEN PARÇASI OLAN ARAÇLARDAN DEVLET EK VERGİ ALMAZ...YAKIT OLARAKTA DA DİĞER ARAÇLARDAN FAZLA YAKMAZLAR...

 BOYASIZ ARABA ALDINIZ DİYELİM 3 GÜN SONRA SÜRTTÜNÜZ VEYA ÇİZİLDİ.. BOYATMAYACAKMISINIZ.. YOKSA ÇÖPEMİ ATCAKSINIZ..?

 HASAR KAYITLARINI FAZLA KAALE ALMAYIN 5664 DEN ÖNCEDE ARABALARDA HASAR OLUYODU.. ARAÇLARDA HASAR KAYDI O ARAÇLARDAKİ HASARI GÖSTERMEZ ÇOĞUNLUĞU SİGORTANIN VE SERVİSLERİN ŞİŞİRDİĞİ RAKAMLARDIR.. ÖYLE DEĞİLSE NEDEN ARACIN ÇAMURLUĞU DEĞİŞMİŞ ŞURASI BOYANMIŞ VS DİYE BİLGİ VERMİYOLAR... HADİ ONU GEÇTİM ARABANIN AYNASI DEĞİŞSE VEYA TAMPON TAMİRİ GÖRSE CAMI DEĞİŞSE MESAJ ATIYON ÇARPMA DİYE MESAJ GELİYO.. BÖYLE SACMALIK DÜNYANIN HİÇ BİR YERİNDE YOKTUR.. 

TRAMER, YANİ 5664 ÜN  AMACI VATANDAŞA YARDIMCI OLMAK FALAN DEĞİL..  MİLLETİ 2. EL ARAÇLARDAN  SOĞUTUP VATANDAŞA SIFIR ARABA ALDIRMAK VE TRİLYONLARI GÖTÜRMEKTİR..

 SİZİ TAŞIYACAK OLAN ÖN TAKIM, MOTOR  VE LASTİKLER DİR.. BOYASIZ DEĞİŞENSİZ PARÇALAR  VEYA HASAR KAYDI DEĞİLDİR...

BU BOYA DEĞİŞEN PARÇA VS OLAYINI İCAT EDEN HELAL HARAM BİLMEYEN ARABAYI 3 KURUŞ AŞAĞI ALMAK İÇİN YERDEN YERE VURAN SATARKEN GÖKLERE ÇIKARAN GALERİCİ ZİHNİYETTEKİ KİŞİLERDİR..  ASIL MESLEĞİM TURİST REHBERİ OLMASI AVANTAJIYLA 35 ÜLKE GEZDİM VE ÇOĞUDA AVRUPA. (girin bakın facebook sayfama). HİÇ BİR ÜLKEDE BİZDEKİ GİBİ NERESİ BOYANMIŞ NERESİ DEĞİŞMİŞ DİYE BİR SAÇMA SORU YOK.. ORADA ADAMLAR ARACIN BAKIM KAĞITLARI VARMI ONU SORUYOR. BİRDE ARABADA ÇÜRÜK VEYA ÇİZİK VARMI ONA BAKIYOLAR.. BİZDEKİNİN AKSİNE ARABA YENİ BOYANMIŞSA DAHA KIYMETKİ OLUYO.. NİTEKİM İZNE GELEN GURBETÇİLERİMİZ ÇİZİK SÜRTME OLAN ARABALARININ SANAYİYE SOKUP  BOYATIP GİTMİYOLARMI..

 RABBİM HERKESİ VİJDANLI RAHMET SAHİBİ İNSANLARLA KARŞILAŞTIRSIN..

 HERKESE HAYIRLI PAZARLAR..

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdi benim aracıma sürtüp kaçıp giden bir herif var ve ben bu arka çamurluğu boyatacam bunun için arabamı almayacak adam zaten beni aramasın umrumda bile değil sırf satacağım zaman boya yok demek için bu Gözüme mi batacak hiç kusura bakmasın pazartesi boyatacam zaten ne iğrenç bir 2. El satışımız var biz adam olmayız maalesef

e024afa9d88dea93c473e7aa7f9a2e7a.jpg

Serdar yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.