Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım yükleniyor

Mayıs anketi yükleniyor

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Avni_Duman

Focus Mk1 Rolanti Sorunu

Question

arkadaşlar merhaba,

 

aracı aldığımdan beri beni sinir hastası eden bir sorunum var...

 

ilk etapta dur kalklarda devir saati dibe vurup stop edecek gibi yapıp tekrar topluyodu

 

(sanayi tabiriyle rolanti dalgalanması-almaverme vs.)

 

aynı işlemi aynı anda  3-4 kere yapıp düzeliyodu sanayide tanıdık bi ustaya kelebek+rolanti motorunu temizletip bilgisayarlı ayar

 

yaptırdıktan sonra düzelir gibi oldu sorun yine devam edince kelebeğe özel bi işlem yapıldı bu sorun büyük oranla çözüldü...

 

bugün baslayan baska bi sıkıntı ise söyle;

 

araba seyır halinde giderken bosa attığımda devir 2500-3000 arası sabitleniyo düşmüyo ancak araba durduğunda 1000devirde 

 

sabitleniyo diğer türlü resmen bağırıyo-yırtınıyo vs...

 

ilginç bi durumda soyle ki; dün arabanın debraj ust merkezi değişti değişirken akü yarım saat sokulu kaldı acaba ayarmı kactı

 

düşüncesi ile yeniden bılgısayara bağlandı ama sonuc husran burda sunu belirtmek istiyorum ya gerçekten aku sökülünce bi sıkıntı

 

oldu yada sorun aynı ana denk geldi...

 

benzinde cok takılma yapmıyo ama tüpde resmen cıvı cakmıs gibi sabitleniyo düşmüyo usta bunun sebebının lpg nin daha cok

 

elektrık cektığınden olduğunu soyledi ardından lpg ayarına girdim orda daLPGnin kendi ayarı ayar mukemmel fakat yine olmadı

 

en son lpg ci bikaç gün benzinde kullan düzelmezse kesin rolanti motorun değişecek dedi çıktım geldim eve moralim bozuk bi şekilde

 

düşünüyorum ve sizlerden yardım bekliyorum bu tür şeyler maalesef beni anında arabadan soğutuyo LÜTFEN YARDIIIM!!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

10 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Arabaya LPG takarak maalesef uzaktan yardım etmeyi kısıtlıyoruz.

Yetkili servis'e uğrayın normalde bu modellerde buna benzer hata çıkıyor ama hallediyorlardı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

 

arkadaşlar merhaba,

 

aracı aldığımdan beri beni sinir hastası eden bir sorunum var...

 

ilk etapta dur kalklarda devir saati dibe vurup stop edecek gibi yapıp tekrar topluyodu

 

(sanayi tabiriyle rolanti dalgalanması-almaverme vs.)

 

aynı işlemi aynı anda  3-4 kere yapıp düzeliyodu sanayide tanıdık bi ustaya kelebek+rolanti motorunu temizletip bilgisayarlı ayar

 

yaptırdıktan sonra düzelir gibi oldu sorun yine devam edince kelebeğe özel bi işlem yapıldı bu sorun büyük oranla çözüldü...

 

bugün baslayan baska bi sıkıntı ise söyle;

 

araba seyır halinde giderken bosa attığımda devir 2500-3000 arası sabitleniyo düşmüyo ancak araba durduğunda 1000devirde 

 

sabitleniyo diğer türlü resmen bağırıyo-yırtınıyo vs...

 

ilginç bi durumda soyle ki; dün arabanın debraj ust merkezi değişti değişirken akü yarım saat sokulu kaldı acaba ayarmı kactı

 

düşüncesi ile yeniden bılgısayara bağlandı ama sonuc husran burda sunu belirtmek istiyorum ya gerçekten aku sökülünce bi sıkıntı

 

oldu yada sorun aynı ana denk geldi...

 

benzinde cok takılma yapmıyo ama tüpde resmen cıvı cakmıs gibi sabitleniyo düşmüyo usta bunun sebebının lpg nin daha cok

 

elektrık cektığınden olduğunu soyledi ardından lpg ayarına girdim orda daLPGnin kendi ayarı ayar mukemmel fakat yine olmadı

 

en son lpg ci bikaç gün benzinde kullan düzelmezse kesin rolanti motorun değişecek dedi çıktım geldim eve moralim bozuk bi şekilde

 

düşünüyorum ve sizlerden yardım bekliyorum bu tür şeyler maalesef beni anında arabadan soğutuyo LÜTFEN YARDIIIM!!!

 

Kardeşim aynı sorun bende de olmuştu hiç bir parça değiştirmeden halloldu İzmir de olsan yardımcı olurdum ama Ankaradasın  çok sağlam bir ustam var bana da dediler bi dünya parça değişecek diye ama sağolsun ustam h-2 dk da halletti  

Edited by ibrahim Bucak

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sinir hastası olacak bi durum yok. Öncelikle sakin.

11 yaşındaki araba ilk günkü performansını göstermemesi çok beklenmedik bir durum değil. 

Ben sizin yerinizde olsam önce gider LPG nin kendisini kontrol ettirirdim, sorun yoksa kalibrasyonunu yaptırır filtresini değiştirirdim. 

 

Sorun kendisini ele vermiş kabaca aslında, LPG deyken davranışları farklıysa eğer ya LPG elemanları yada bu elemanların kullandığı başka bir eleman arızalı olabilir.

Sanayideki ustadan daha çok işini bilen araçtaki LPG nin markası herneyse onun servisi çözecektir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

araçtaki LPG nin markası herneyse onun servisi çözecektir.

 

+1 ... LPG marka temsilcisine ziyaret fikrine katılıyorum.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kardeşim aynı sorun bende de olmuştu hiç bir parça değiştirmeden halloldu İzmir de olsan yardımcı olurdum ama Ankaradasın çok sağlam bir ustam var bana da dediler bi dünya parça değişecek diye ama sağolsun ustam h-2 dk da halletti

Sizin usta acaba ne yapti paylasirsaniz bende buradaki ustalara aktarir belki cozerim...

Sinir hastası olacak bi durum yok. Öncelikle sakin.

11 yaşındaki araba ilk günkü performansını göstermemesi çok beklenmedik bir durum değil.

Ben sizin yerinizde olsam önce gider LPG nin kendisini kontrol ettirirdim, sorun yoksa kalibrasyonunu yaptırır filtresini değiştirirdim.

Sorun kendisini ele vermiş kabaca aslında, LPG deyken davranışları farklıysa eğer ya LPG elemanları yada bu elemanların kullandığı başka bir eleman arızalı olabilir.

Sanayideki ustadan daha çok işini bilen araçtaki LPG nin markası herneyse onun servisi çözecektir.

Lpg landirenzo marka.

Filtre degisip kalibrasyon zaten yapilmisti

Ayni hataui benzindede yapildi ama daha az hissediliyo lpg daha cok elektrik cektiginden daha fazla belli eder desi ustalar...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

GAZ KELEBEĞİNİ TEMİZLETİP.

YAKITI DEĞİŞTİRMEYİ DENEYİNİZ.

KATKISIZ GAZ ALIN..

Kelebek temiLenip adaptasyon yapidi yakiti genelde shell arada opetten aliyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
On 24 Ocak 2015 21:31:25, Avni_Duman said:

arkadaşlar merhaba,

 

aracı aldığımdan beri beni sinir hastası eden bir sorunum var...

 

ilk etapta dur kalklarda devir saati dibe vurup stop edecek gibi yapıp tekrar topluyodu

 

(sanayi tabiriyle rolanti dalgalanması-almaverme vs.)

 

aynı işlemi aynı anda  3-4 kere yapıp düzeliyodu sanayide tanıdık bi ustaya kelebek+rolanti motorunu temizletip bilgisayarlı ayar

 

yaptırdıktan sonra düzelir gibi oldu sorun yine devam edince kelebeğe özel bi işlem yapıldı bu sorun büyük oranla çözüldü...

 

bugün baslayan baska bi sıkıntı ise söyle;

 

araba seyır halinde giderken bosa attığımda devir 2500-3000 arası sabitleniyo düşmüyo ancak araba durduğunda 1000devirde 

 

sabitleniyo diğer türlü resmen bağırıyo-yırtınıyo vs...

 

ilginç bi durumda soyle ki; dün arabanın debraj ust merkezi değişti değişirken akü yarım saat sokulu kaldı acaba ayarmı kactı

 

düşüncesi ile yeniden bılgısayara bağlandı ama sonuc husran burda sunu belirtmek istiyorum ya gerçekten aku sökülünce bi sıkıntı

 

oldu yada sorun aynı ana denk geldi...

 

benzinde cok takılma yapmıyo ama tüpde resmen cıvı cakmıs gibi sabitleniyo düşmüyo usta bunun sebebının lpg nin daha cok

 

elektrık cektığınden olduğunu soyledi ardından lpg ayarına girdim orda daLPGnin kendi ayarı ayar mukemmel fakat yine olmadı

 

en son lpg ci bikaç gün benzinde kullan düzelmezse kesin rolanti motorun değişecek dedi çıktım geldim eve moralim bozuk bi şekilde

 

düşünüyorum ve sizlerden yardım bekliyorum bu tür şeyler maalesef beni anında arabadan soğutuyo LÜTFEN YARDIIIM!!!

 

Kardeşim arabanın rolantisiyle oynayamadıklarından kelebeğe somon atıyo o tekleme sorununu çözüyo ama devir öyle kalıyo biraz uğraşsa sorunu çözer orta yolu bulur ama o devir saatinin gidip gelmesi bende de var ve çözüm aramayı bıraktım 2000 tl masraf ettikten sonra bence bırak öyle kalsın. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Konuyu yeniden canlandıracağım fakat bende de aynı sorun var aracı boşa attığımda veya debriyaja bastığımda giderken 4000 devire takılı kalıyor, eğer duruyorsam araba boşta ise 4000 devire vuruyor sonra normal rölantisine düşüyor. Önceleri lpg de yapıyordu artık benzin veya lpg farketmiyor. Kimisi gaz kelebeği dedi kimisi rölanti motoru dedi bende servisi aradım rölanti motoru dedim öyle bi şey yok ve lpg li araçlara bakmıyoruz sorun bir çok nedenden olabilir dedi. Başka ustaya sordum kronik bu araçlarda dedi ne yapmalıyım?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
03.01.2016 - 17:56 tarihinde, Özgür Onur yazdı:

Konuyu yeniden canlandıracağım fakat bende de aynı sorun var aracı boşa attığımda veya debriyaja bastığımda giderken 4000 devire takılı kalıyor, eğer duruyorsam araba boşta ise 4000 devire vuruyor sonra normal rölantisine düşüyor. Önceleri lpg de yapıyordu artık benzin veya lpg farketmiyor. Kimisi gaz kelebeği dedi kimisi rölanti motoru dedi bende servisi aradım rölanti motoru dedim öyle bi şey yok ve lpg li araçlara bakmıyoruz sorun bir çok nedenden olabilir dedi. Başka ustaya sordum kronik bu araçlarda dedi ne yapmalıyım?

Çözdünüz mü?

--0 dakika sonra eklendi--
24.01.2015 - 21:31 tarihinde, Avni_Duman yazdı:

arkadaşlar merhaba,

 

aracı aldığımdan beri beni sinir hastası eden bir sorunum var...

 

ilk etapta dur kalklarda devir saati dibe vurup stop edecek gibi yapıp tekrar topluyodu

 

(sanayi tabiriyle rolanti dalgalanması-almaverme vs.)

 

aynı işlemi aynı anda  3-4 kere yapıp düzeliyodu sanayide tanıdık bi ustaya kelebek+rolanti motorunu temizletip bilgisayarlı ayar

 

yaptırdıktan sonra düzelir gibi oldu sorun yine devam edince kelebeğe özel bi işlem yapıldı bu sorun büyük oranla çözüldü...

 

bugün baslayan baska bi sıkıntı ise söyle;

 

araba seyır halinde giderken bosa attığımda devir 2500-3000 arası sabitleniyo düşmüyo ancak araba durduğunda 1000devirde 

 

sabitleniyo diğer türlü resmen bağırıyo-yırtınıyo vs...

 

ilginç bi durumda soyle ki; dün arabanın debraj ust merkezi değişti değişirken akü yarım saat sokulu kaldı acaba ayarmı kactı

 

düşüncesi ile yeniden bılgısayara bağlandı ama sonuc husran burda sunu belirtmek istiyorum ya gerçekten aku sökülünce bi sıkıntı

 

oldu yada sorun aynı ana denk geldi...

 

benzinde cok takılma yapmıyo ama tüpde resmen cıvı cakmıs gibi sabitleniyo düşmüyo usta bunun sebebının lpg nin daha cok

 

elektrık cektığınden olduğunu soyledi ardından lpg ayarına girdim orda daLPGnin kendi ayarı ayar mukemmel fakat yine olmadı

 

en son lpg ci bikaç gün benzinde kullan düzelmezse kesin rolanti motorun değişecek dedi çıktım geldim eve moralim bozuk bi şekilde

 

düşünüyorum ve sizlerden yardım bekliyorum bu tür şeyler maalesef beni anında arabadan soğutuyo LÜTFEN YARDIIIM!!!

 

Aynısı bende de oluyor. Çözdünüz mü?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.