Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Daha 35000'de Yeniden Yağ Değişimi İstiyor Ve Fren Hidroliği Eksiliyor


Can Çeralp

Soru

Merhaba,

 

2012 Nisan doğumlu Focus 3'üm var. 30000 bakımına girdi ve sorunsuz olarak kullanıyordum. Ancak aldığım günden beri çözülmeyen bir problemim ve son 2 haftada yeni çıkan bir problemim daha var.

 

-Aldığım günden beri olan problemim; Fren Hidroliği sıvısı. Birinci günden beri jantlarım kapkara oluyor. Bunun olması bazen 4-5 haftayı buluyor, yıkayınca geçiyor sonra yine aynısı oluyor. Servise bir çok defa bunun olmaması gerektiğini söyledim onlar ise normal olduğunu, bütün yeni Focuslar'da aynı şeyin olduğunu söylediler. Kimi usta "balataların eriyen tozları" dedi kimisi "fren hidroliği böyle çok çok yavaşça azalır" dedi ve hepsi bunun bir sorun olmadığı söylediler. Frenlerimin tutması kusursuz; ses yok, vuruntu yok. Ancak ne zaman yokuşta 15-20 saniye dursam (mesela bir kırmızı ışıkta) hemen ekranda "fren hidroliği sıvısı az" uyarısı çıkıyor. Bir sürü Focus ve daha da fazla Fiesta görüyorum. Ya çoğunluk 3 günde bir aracını yıkıyor ya da benim sorunum azınlıklarda olan bir sorun çünkü kararmış jantlara sadece bir kaç araçta rastladım.

 

Eğer bu konuda bana kesin bilgi verebilirseniz servisin üstüne gideceğim ve garantiden yapılmasını talep edeceğim.

 

-Yeni çıkan problemim; Dediğim gibi 30000 bakımı yeni yapıldı, motor yağ değişimi de yapıldı ve verilen künyede bir sonraki değişim için 45000km diyor. Geçtiğimiz günlerde menzil artık tek basamaklı kmleri gösterince tesadüfen gördüğüm, Libadiye caddesinde 4.24'e Euro "4" dizel (adam öyle söyledi, hatta uzun uzun aslında ülkemizde her yakıtın aynı "kalitesizlikte" olduğunu, kendilerinin piyasada tutunmaya çalışan daha küçük bir işletme oldukları için ucuz sattıklarını da mantıklı bir şekilde anlatınca ikna oldum) satan bir istasyondan deneme amaçlı 20 TL yakıt aldım. Aracın ne gidişinde ne sesinde hiç bir değişiklik olmadı ancak 2-3 gün sonra ekranda "Motor Yağı Değişim Zamanı" uyarısı belirdi. Yakıt böyle bir uyarıya sebep olabilir mi bilmiyorum, aldığım yakıt böyle bir şey yapmış olabilir mi onu da bilmiyorum. Korkudan bir daha oradan alamadım. Bunun üzerine toplamda 100TL'ye yakın yakıt aldım ve arabanın hiç bir problemi yok, herşeyiyle mükemmel çalışıyor. Ancak Yağ değişim uyarısı ekranda sabit.

 

Acaba sorun yakıttan olabilir mi? İstasyonun ismini de hatırlayamıyorum bir türlü.. Turkuaz'dı sanırım. Daha önce oradan yakıt alan veya benzer bir durumla karşılaşan var mı? Ne yapmamı önerirsiniz?

 

Şimdiden teşekkür ederim okuyan, cevaplayan herkese..

 

 

Küçük bir eklenti= Aracın gidişinde, sesinde, performansında hiç bir problem olmamasına rağmen yakıt tüketimim sanki 0.5-1lt arası fazlalaştı gibi görünüyor. Hava şartlarından ve motorun daha geç ısınmasından da olabilir tabi, emin değilim.

Can Çeralp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

bütün yeni kasalarda jantlar simsiyah oluyor ; balata tozu normal ...

 

fren hidroliği hepimizin başına geldi ; biraz ekletin sorun kalmaz ... 

 

motor yağı uyarısıda ; birkaç arakadaşın başına gelmişti ; tam bilemiyorm söylerler burada da birşeyi resetledilermi oda düzelir ... 

 

aracınızda kafaya takacak problem yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Her şey çok masum ve basit:

1. Disk frenler her zaman balata tozu üretir, bu bütün araçlarda vardır, yıkamayla geçer, kullanım tarzınıza bağlı olarak bir haftada gene jantlar kararır. Hidrolikle alakası yoktur ve son derece normaldir.

2. Ford hidrolik seviye tespit sensörünü biraz yukarıya koymuş, hidroliği de az eksik doldruruyor, balatalar biraz eskiyince ve hafif eğimde durunca fren hidroliği eksildi uyarısı veriyor. Acelesi olmasa da serviste bir miktar hidrolik ilavesini talep edin ve unutun.

3. Araçlarımız Avrupa'da 20.000km'de bir bakıma giriyor ve bazı serilerde yol bilgisayarları bakım zamanını haber veriyor. Haliyle bizim bakım aralıkları ile örtüşmüyor, sıfırlayın gitsin. Başka bir şey yapmanıza gerek yok, yakıtla falan da hiç alakası yok.

Keyifli sürüşler.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araçlar avrupada 20.000 km de bakıma girdiği için sizin aracınız 40.000 kmye yaklaştığında yağ değişimi uyarısı vermiştir. Yapmanız gerek uyarıyı silmek. O da şöyle oluyor. 

 

Araca binin kontağı açın fren ve gaz pedallarına basılı tutun. Ekranda Oil Reset yazacak. Direksiyonun solundaki OKey tuşuna basın işlem tamam.

 

Fren hidroliğini de biraz ekleyince geçiyor diye biliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok teşekkür ederim hızlı cevaplar için.

 

O zaman gönül rahatlığı ile bütün uyarıları siliyorum ve ucuz yakıt (artık buna ucuz denirse ülkemiz şartlarında :)) yakıttan almaya devam ediyorum.

 

Peki hidrolik sıvısını ben mi alayım ve ekleyeyim? Kendim alabileceğim birşey mi, servis olmadan ekleyebilir miyim, eklersem garanti dışı kalır mı, tıpkı yağlarda olduğu gibi servisin koyduğundan daha kalitelisini bulmak gibi bir durum mümkün müdür gibi bir sürü soru işareti var aklımda..

 

Bir de balataların ömrü gelmiş midir? Geldiyse yenilerini hangi marka ile değiştireyim ki böyle bir kararma yapmasın?

 

Tekrar teşekkür ederim.

 

Düzenleme; Hidrolik sıvısı ile ilgili diğer başlıktan gerekli bilgileri aldım, sadece tavsiye ettiğiniz bir marka var mı? Kendim alayım ve beklesin araçta gerekirse yoksa direk serviste eklemeleri yeterli mi?

Can Çeralp tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fren hidroliğini alıp ekleyebilrisiniz, eklenecek miktar az ama sonuçta bir kutu almak gerekli. 10-15 TL nbir şey tutar, DOT4 olması yeterli.

Ancak yeri ters kartondan bir huni yapmak ve etrafa dökmemek lazım (boyayı eritir).

Servise ulaşım kolaysa ücretsiz tamamlamalarını talep edebilirsiniz, aksi halde self-servis.

 

Yeni Focus ön balataları çok uzun ömürlü değil, 30.000'den itibaren değişim gerekebiliyor. Buna ancak balataları kontrol ederek karar verilebilir. SErviste balata fiyatları çok pahalı, aynı ürünü dışarıda özel serviste yarı fiyatına değiştirtmek mümkün. Orijinal Ford parçası olduktan sonra (fatura ile belgelenmeli) garanti de sorun olmaz. Forumu aratın bununla ilgili başlık var.

Orijinal Ford alın, başka marka ile şimdilik uğraşmayın.

Tozsuz balata olmaz.

 

Yağlarda daha kalitelisini yani pahalısını bulmak mümkün ama aracın o kaliteye ihtiyacı olduğunu kanıtlamak mümkün değil. 

Standart yağdan sapmaya bu bağlamda çok gerek yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Çok teşekkür ederim hızlı cevaplar için.

 

O zaman gönül rahatlığı ile bütün uyarıları siliyorum ve ucuz yakıt (artık buna ucuz denirse ülkemiz şartlarında :)) yakıttan almaya devam ediyorum.

 

Peki hidrolik sıvısını ben mi alayım ve ekleyeyim? Kendim alabileceğim birşey mi, servis olmadan ekleyebilir miyim, eklersem garanti dışı kalır mı, tıpkı yağlarda olduğu gibi servisin koyduğundan daha kalitelisini bulmak gibi bir durum mümkün müdür gibi bir sürü soru işareti var aklımda..

 

Bir de balataların ömrü gelmiş midir? Geldiyse yenilerini hangi marka ile değiştireyim ki böyle bir kararma yapmasın?

 

Tekrar teşekkür ederim.

 

Düzenleme; Hidrolik sıvısı ile ilgili diğer başlıktan gerekli bilgileri aldım, sadece tavsiye ettiğiniz bir marka var mı? Kendim alayım ve beklesin araçta gerekirse yoksa direk serviste eklemeleri yeterli mi?

yağ ile ilgili, yağ çubuğundan seviyesini kontrol edin, daha sonra iki parmağınızla kontrol edin hala viskoz mu? muhtemelen yağ değişiminde km yi 15.000 e ayarlamamışlardır. eğer seviye yeterli ise km yi yol bilgisayarından tekrar düzenleyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
daha sonra iki parmağınızla kontrol edin hala viskoz mu?

Yağı bu şekilde kontrol etmenin manasızlığını nasıl anlatmalı bilemedim.

Sakın bununla uğraşmayın, sadece elinizi kirletmiş ve yanlışlıkla sıcak motorda yaparsanız yakmış olursunuz!

Günümüzde yağ ömrü öngörülebilir düzeydedir ve bu araç kılavuzunda bakım aralıkları olarak bildirilmektedir. 

1 yıl ya da 15.000 km.

Bu kadar...

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@cem aksoy,

İki parmakla yağı nasıl kontrol ediyoruz. Viskoz olup olmadığına nasıl karar vereceğiz ki? Ya da biz yağın viskoz olduğuna ikna olduk. Peki motor bizim gibi mi düşünüyor? Böyle bir kontrol olmaz.

Yağ değişim zamanı gelmişse gidip değiştirilir. Gelmemişse değiştirilmez. (Keyfe keder değiştiririm ben param çok denilirse motor oooohhh ne ala diyecektir o da ayrı tabi)

 

Yağ değişim uyarısı serviste yağınızı değiştirdikten sonra yağ değişim zamanını güncelliyorlar. Yani biz bu arabanın yağını değiştirdik. Bir sonraki değişime kadar senin uyarı vermene gerek yok diyorlar arabaya. :D  Ama bu resetleme servis tarafından unutulabiliyor. Eğer unutulmuş ise yağ değişim zamanı gelen (bu önceden programlanmış bir uygulama zannediyorum. Kimisinde normal değişimden 5 bin km sonra, kimisinde 10 bin km sonra uyarı veriyor. Sabit değil anladığım kadarıyla) sistem size uyarı veriyor. Yani yağın akışkanlığını, görevini yerine getirip getirmediğini tespit etmek gibi bir mahareti yok maalesef. Keşke olsa, servislerin ne kalitede yağ kullandıklarını da görmüş olurduk. :D Siz servise uğrayarak ya da yukarıda anlatıldığı şekilde kendiniz o uyarıyı silebilirsiniz.

 

Gelelim fren balatalarına;

Fren balataları toz üretirler. Bu tozlarda jantlarınıza yapışır. Siyah bir görüntü olur. Yıkanınca da gider. Peki bu yağ ise, işte o zaman yıkanınca gitmez. En azından bu kadar kolay gitmez. Bahsettiğiniz şey kesinlikle fren balatası tozu. 3 hafta gibi bir sürede simsiyah olması çok normal. Tabi benim gibi günlük 60-70 km arası yol yapıp, frene 3 erden 6 kere ihtiyaç duyuyorsanız başka. O zaman fren tozu falan olmaz. :D

 

Fren hidroliği seviyesi düşük uyarısı da frenlerin kullanımına bağlı olarak balataların eskimesi nedeniyle oluyor. Yağ eklettiriniz. Ama servis yağ eklemiyor. Ben maalesef o kazığı 80-90 tl olarak hissettim. :( Uygun ve kaliteli bir yağ ile normal bir sanayide güvendiğiniz bir ustaya, ya da sıradan bir ustaya bir miktar yağ eklettiriniz. Ben tercihen aracın düz bir zeminde ve frenlerin basılı ya da çekili olmadığı bir yer ve düz bir zeminde eklenmesini tercih edebilirdim galiba. Zeminin düz olması önemli bence.

 

Kısaca sizin aracınız forumun en sorunsuz aracı aslında. 41 X :nazar: = Maşallah. :D Biz ne çekişten düşen, ne yol sesi alan, ne tıkırtısı pıtırtısı eksik olmayan focuslar gördük. Maşallah sizinki doğanın kanunlarına uygun bir şekilde güvenle yoluna devam ediyor. Aracınızın hiç bir şeyi yok. Turp gibi maşallah. İnşallah da öyle olmaya devam eder. :D:sofeer:  :sofeer:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yağı bu şekilde kontrol etmenin manasızlığını nasıl anlatmalı bilemedim.

Sakın bununla uğraşmayın, sadece elinizi kirletmiş ve yanlışlıkla sıcak motorda yaparsanız yakmış olursunuz!

Günümüzde yağ ömrü öngörülebilir düzeydedir ve bu araç kılavuzunda bakım aralıkları olarak bildirilmektedir. 

1 yıl ya da 15.000 km.

Bu kadar...

Zaten yazımda da söylediğim gibi 15.000 km ye servisteki eleman tarafından set edilmediği için yanmıştır. Ancak mühendislik olayı farklı bir olaydır. Bir hata mesajı aldığınızda işi tekrar sil baştan kontrol etmeniz gerekir. Tarih bu şekilde kontrol edilmeden yapılan işlerin neden olduğu felaketlerle de doludur. Bu mühendislik konusunun en önemli ayrıntısıdır. Standart Türk yaklaşımında mantık bişey olmaz mantığıdır. Gerçekten de 1000 de 999 bişey olmaz. Ancak binde bir de bir şey olabilir. Mühendislikte o %0,1 i engellemektir. yağ tapasının contasının kaçırması veya yağı koyan ustanın aklının bir başka yere gidip farklı bir yağ koyması  rastlanabilecek  bir şeydir. Ben servisten yağ konulmadan çıkıp 30. kmde motor saran araçlar biliyorum. El yakma olayına gelince zaten sıcak yağda kontrol edilmez. aracın bir müddet düz zeminde durması gerekir ki bu da herkes tarafından zaten bilinir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@cem aksoy,

İki parmakla yağı nasıl kontrol ediyoruz. Viskoz olup olmadığına nasıl karar vereceğiz ki? Ya da biz yağın viskoz olduğuna ikna olduk. Peki motor bizim gibi mi düşünüyor? Böyle bir kontrol olmaz.

 

Yağ kontrolü elle yapılır. Yapışkanlığına bakarsın. Ve teknikte de bu şekilde geçer, bu sizin böyle kontrol olmaz demenizle değildir.

 

Bu da parmakla viskozite ölçmekle mi olacak?  

Ölçmek değil kontrol etmek. Kontrolde zaten gözlemle olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yağ kontrolü elle yapılır. Yapışkanlığına bakarsın. Ve teknikte de bu şekilde geçer, bu sizin böyle kontrol olmaz demenizle değildir.

Ölçmek değil kontrol etmek. Kontrolde zaten gözlemle olur.

Peki motora 5/30 yerine 10/40 yag konulup konulmadigini parmakla anlayabilir miyiz?

Yada yagin bozuk olup olmadigini parmak yardimiyla anlayabilir miyiz.

Az once bir bilene yani google a danistim. Yagin bozulduğunu labaratuvar ortaminda yapilacak tahliller sonucu anlayabilirsiniz diyor. Bu daha teknik, daha ilmi bir yol gibi geldi bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki motora 5/30 yerine 10/40 yag konulup konulmadigini parmakla anlayabilir miyiz?

Yada yagin bozuk olup olmadigini parmak yardimiyla anlayabilir miyiz.

Az once bir bilene yani google a danistim. Yagin bozulduğunu labaratuvar ortaminda yapilacak tahliller sonucu anlayabilirsiniz diyor. Bu daha teknik, daha ilmi bir yol gibi geldi bana.

Bakınız ölçümden bahsetmiyorum, kontrolden bahsediyorum. 5/30 olmasını anlamak için parmak değil laboratuvar olması lazım. Benim dediğim gök yüzünde yıldızları göz ile görebiliriz, sizin dediğiniz yıldızların mesafesini Hubble ile ölçeriz.

Ayrıca Yağın bozuk olduğunu bu kontrolle anlayabiliriz. Mesela motor conta kestiği zaman kartere su inebilir. bunu da parmakla  ve göz kontrolü ile anlarsınız. Zaten yağ çubuğunu da kontrol işi için koymuş firmalar süs diye değil.

Bence çok bilen Google amcaya bir kez daha sorun ve üniversitelerin otomotiv bölümlerinin kaynaklarını bulun. Bunlar orada daha teknik şekilde anlatılmakta.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yağ seviye çubuğu adından da anlaşılacağı gibi yağ seviye ölçümüne yarar ve bunun için de gözle bakmak yeter, parmaklamaya gerek yoktur.

Parmakla yağı yapışkanlık kontrolu da muhtemelen ancak mühendislerde bulunan hassas parmaklarla yapılacak bir iş olsa gerek ki ne bakım kılavuzlarında yazılı olduğunu gördüm ne de denediğimde ellerimin kirlenmesinden başka bir işe yaramadı, tabii bu benim beceriksizliğim olabilir.

Sonuçta zeka ve becerimin cerrahi yapmaya yeterli olması nedeniyle hiç değilse forum ortalamasında olduğunu düşünüyor ve benim gibi çoğunluğun yağı parmakla kontrol ederek bir şey anlamayacağını yazmakta bir sakınca görmüyorum 

Yağa su karışmasında da motorun yeterli belirtileri vereceğini düşünüyor ve yine 40 yıllık otomobil kullanıcısı olarak yağ çubuğunda elimi kirletmenin bir faydası olacağını düşünmüyorum. 

Şahsi görüşümdür ve bu konudaki son mesajımdır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.