Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford'un Lüks Markası Ve Yeni Modeli: 2013 Lincoln Mkz !


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Gelecek MKZ hybrid ile geldi! 

 

Lincoln MKZ'nin satışı bir kaç ay önce başladı bu araca rastlayınca Ford severlerin nasıl bir marka birlikte olduklarını daha iyi tanıması adına bu Ford markasından biraz bahsetmek istedim.

2012 Detroit Fuarında bu aracı konsept olarak tanıtmıştı.Ayrıca MKZ Ford'un başarılı orta sınıf modeli olan Fusion'un yani Avrupalı Mondeo'nun kuzeni oluyor.Yani MKZ modeli Lincoln'un göz bebeği durumunda bu aracın satış rakamı firmanın geleceği için çok önemli. ''Tek Ford'' prensibiyle hareket etmeye başlayan ana firma; Volvo,Jaguar ve Land Rover gibi markaları elden çıkararak lüks marka olarak sadece Lincoln portföyünde kaldı.

 

Ford bu yeni yapılanma süresince bu firma ile ilgilenemedi ve yönetiminin son 2 yıldır bunun farkında olduğunu söylemek güç değil. Bu sebeple bir yılı aşkın süredir markanın yeniden konumlandırılması çalışması içinde.Daha açık deyişle müşterilerin neden Ford yerine Lincoln almalarını gerektiğini açıklama uğraşında firma. Lüks segmentteki beklentileri karşılamak ve kişiselleştirilmiş hizmetleri sunmak bu değişimin en önemli parçaları.

 

Lincoln MKZ 3 farklı motor ile sunulmakta.

 

Giriş modeli olan 2.0 lt 4 silindirli benzinli EcoBoost 240 ps güç üretmekte bu motoru artık bilmeyen kalmamıştır diye düşünüyorum bu motor 6F-35 kodlu 6 ileri otomatik şanzımana sahip. Bu motor ispanya'da üretiliyor ve abd'ye aktarılıyor.

 

Diğer benzinli motor ise 3.7 lt  6 silindirli benzinli ve 300 ps güç üretmekte bu da 6F-50 kodlu 6 ileri otomatik şanzımana sahip. Her iki motor'da 4 ve 2 çekiş opsiyonu mevcut.

 

Bunlara ek olarak geleceğin motoru! olan HYBRID motor mevcut.

Bu motor da 2.0 lt ve 4 silindirli 141 ps güç üretiyor buna ek olarak elektrikli motor 47 ps güç üretiyor toplamda 188 ps. Bu aracın fabrika ort. yakıt tüketimi 5.2 lt/100 km.Bunda ise CVT şanzuman mevcut. 

 

 

Otomobil detaylarına gelecek olursak, Rolls-Royce'un Bmw, Bentley'nin Vw ile ortak platform kullandığı dünyada MKZ'nin de Ford Fusion/Mondeo'nun kuzeni olmasında sakınca yok.Ancak Lincoln, algılanan farklılıkları azaltmak için çok çaba harcamış aşağıda ki fotolara bakarak farklı çok rahat anlayacaksınız sizde.Zaten araca ilk baktığınızda tamamen farklı dış dizayn görüyoruz. Farklılıklar iç mekanda biraz daha az belirgin. En önemli tasarım unsuru; Düğmeler ile kontrol edilen vites ve aracın üstünü tamamen kaplayarak dev bir sunroof gibi geriye doğru açılan panoramik tavan.

 

Test eden ve inceleyen editörlere göre; Deri ve aluminyumun yanı sıra sınırlı plastik kullanımı lüks araç algısını zedelemiyor. Aracın ses izolasyonu çok iyi. Lincoln'e göre sert ivmelenmeler haricinde aracın içinde duyabileceğiniz tek ses klimanın sesi :) Kaputun altında, ön ve yan panellerde ve tavanda kullanılan ilave izolasyon malzemesi de bunun kanıtı olabilir.

 

 

MKZ'nin panoramik cam tavanı, arka camın üstüne doğru kayarak benzeri olmayan bir tasarıma imza atıyor.Buyrun videosu:

 

 

Aracın Uzun ve Detaylı tanıtımı için bunu öneriyorum

 

 

Fotolarla MKZ

 

N9AGcic.jpg

 

3mZtTio.jpg

 

op1ykvy.jpg

 

Cn6CYyN.jpg

 

QuNLP9j.jpg

 

oti47ti.jpg

 

Burada ise Aynı motorlu benzer donanımlı Kuzenlerin karşılaştırmasına bakalım; gördüğünüz sonuçlara kalite için 10 bin dolar fazla ödeme yapmak zorundasınız.

 

 

 

APBmWwD.png

 

VA6Fa9x.png

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu otomobili superbowlda reklam etmişlerdi ancak yetiştiremediler. Bayiilere gidenler eli boş döndü. 3-4 ay sonra arabayı çıkarabildiler. Kötü oldu bu ..

Şimdi satışları fena gitmiyor. 

Lincolnün en büyük sorunu makyajlı FORD seviyesinde görülmesiydi, bu imajı kırmak için ellerinden geleni yapıyorlar. Ancak kısa vadede kırılacak gibi görülmüyor. Son istatistiklerde cadillac ve japonlardan hala epey geri. 

En sevdiğim tarafı ses ve klima düğmelerinin dokunmatik oluşu. Normalde orada fiziksel düğme yok elektrik gelmesi ile ışıklanıyorlar ve siz dokunup parmağı sürterek (aynı cep tel gibi ) sesi havalandırmayı açıyorsunuz. Ayrıca arabada MFT nin aynısı MyLincoln Touch var. İşte bu MLT ve dokunmatik düğmelerde zaman zaman sorunlar olabiliyor. O da imajı düşürüyor. 

Ben bayılıyorum bu otomobile keşke buralara 1.6 180ini(veya 1.5 180ini) getirseler. 

Bir diğer konu aynı FUSİON gibi bunda da powershift değil  6 ileri selectshift var. 

Son olarak kesinlikle tüketim iddia edilenin yanına bile yaklaşamıyor. 

H. Cenk Köse tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.