Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Antifrizi


c.erdem

Soru

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Soğutma suyu fabrika çıkış zaten antifrizli gelir.

Kullanılan antifrizin donmayı önleme dışında pastan koruma ve deterjan etkileri de vardır.

Bu nedenle su antifrizli olmalıdır.

Onarım nedeniyle su boşaltılmadıysa antifrizin etkinliğini ölçtürmeniz yeter, eksikse tamamlanmalı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

motor konusunda pek bilgim yok.motor antifrizini ( focus 2 )  kendimiz ekleyebilir miyiz ? bir de

 

ne şekilde ekleyebileceğimizi görselle anlatabilir misiniz ?

Yakup Çağatay tarafından düzenlendi
Büyük harflerle kırmızı yazarak daha hızlı cevap veremiyoruz maaleef. lütfen kurallara uyalım!
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eveet..yine antifriz zamanı geldii... :P

 

geçen petrolde ekleteyim dedim.oradaki adam bunlarda sıkıntı oluyor git bi serviste eklet dedi.araç focus 2 tdci.

sizce de böyle mi yapmalıyım ?

öneriniz nedir ?

bir de Kocaeli yöresine göre nasıl bir antifriz işimi görür ? ( -20 , -30 vb. )

teşekkürler.

c.erdem tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eveet..yine antifriz zamanı geldii... :P

 

geçen petrolde ekleteyim dedim.oradaki adam bunlarda sıkıntı oluyor git bi serviste eklet dedi.

sizce de böyle mi yapmalıyım ?

öneriniz nedir ?

bir de Kocaeli yöresine göre nasıl bir antifriz işimi görür ? ( -20 , -30 vb. )

teşekkürler.

Şu an içinde su mu var sadece. Antifiriz genelde boruları vs deler delik varsa büyütür içindeki kimyasallardan dolayı. Başıma geldi eski mondeomda daha önceki sahipleri soğutma haznesine su koymuşlar sadece bende deleceğine bildiğim halde az da olsa dökeyim dedim o kadar olacağını sanmamıştım veradyatör al hortumunu deldi :) sonra bir sürü uğraş çok ters yerdeydi.

Bencede servis baksın ona göre eklesin zaten servis eklesin diyen adamda benim dediğim sebepten dolayı o şekil bi cevap vermiştir :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ben focus 3 üme opet antifiriz ekledim. serviste ölçtürdüğümde -22 çıktı..az buldum..onlara göre sorun olmaz dendi ama benim içim rahat etmedi. motora belki bir şey olmaz ama radyatörde sıkıntı olur diye düşündüm.. opet in ford un onay kodlarını karşılayan hem yeşil hem turuncu antifirizi mevcut. doldurma haznesinden 750 ml çekip saf antifiriz koydum, amaç içindeki a-f oranını arttırmak.. hesaplamalarıma göre -22 şimdilerde -28-30 olmuştur. ilk bakımda tekrar ölçtüreceğim..

 

önce ölçtürün, doldurma haznesinden hortumla çekip, ilave yapın bir dolaşıp geldiğinizde tekrar ölçtürürsünüz..

su ilave etmeniz gerekirse saf su koymalısınız.

Hyundai yeşil a-f kullanırdı era larda 5 yıl 75.000 de değişim önerirdi.. kırmızı a-f in ömrü daha uzun..

 

kendiniz ölçmek isterseniz de modacar veya hepsiburada da ölçme cihazları var 20-30 tl..

 

kullanma kılavuzlarına %50-50 karıştırın derler kendileri fabrika çıkışlı %35-65 koyar maliyetten kaçmak için..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar aracıma antifirz koymak istiyorum bunu servis dışında koydurursam garanti kapsamından çıkarmı yani garanti de sıkıntı teşkil edermi?

 

Uygun ürün eklerseniz sorun olmaz zaten sorun da olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Teşekkür ederim kardeşim sağolasın.. bide bu pembe ve mavi var hangisini önerirsiniz...?
Organik(kırmızı) antifrizi 5 yılda bir, inorganik(mavi/yeşil) antifrizi 1 veya 2 yılda bir değiştirin. Glycomat ölçümünde yüksek oran görülse bile soğutma sıvısının yukarıda verdiğim periyodlarda değişimi şarttır. Serdar yaman tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Antifriz konusunu pek detaylı ele almamışız.

 

Antifriz suyun donma derecesini düşüren ve bu özelliğini çoğunlukla oldukça toksik bir madde olan (yutmayın sakın) etilen glikol (EG) ile sağlayan bir kimyasal sıvı karışımıdır. Propilen glikol (PG) de daha az toksik olan ve aynı etkiyi gösteren bir maddedir ve bazı üreticiler tarafından kullanılmaktadır.

EG/PG saf haliyle sudan daha çabuk donar ve kaynarken, ilginç bir şekilde ancak su ile karıştığında suyun donma noktasını aşağıya çeker.

İdeal karışım %50 / 50 şeklindedir.

Antifrizin suyun donma noktasını düşürmek dışında başka işlevleri olması da beklenir: Kaynama noktasını yükseltmeli, ısı iletimini kolaylaştırmalı, korozyonu engellemeli ve tortu oluşturmamalıdır.

Tüm bu özellikleri de EG/PG yanına eklenen katkılar ile sağlar.

 

Peki neden farklı renklerde antifrizler var?

Bunun için biraz tarihsel gelişim sürecine bakmak lazım.

Hemen tekrar yazayım. Tüm antifrizlerin rengi ne olursa olsun etken madde olarak EG/PG kullandığını unutmayalım!

Antifrizlerin yukarıda saydığım özelliklerini yerine getirmeleri ve farklı materyallerle uyumlu olabilmeleri için içerisine bazı katkılar ekleniyor diye yazdık ya, işte geçmişte bu katkılar inorganik asit teknolojisi (IAT) ile üretiliyorken, içerisine metal uyumluluğu için katılan silikat, fosfat gibi maddeler zamanla bozuluyor ve antifrizin etkinliğini azaltıyor idi. Bu nedenle bu antifrizlerin 3 yılda bir değişimi öngörülüyordu ve renkleri YEŞİL idi.

Teknoloji ilerledikçe daha uzun ömürlü ürünler çıktı piyasaya, bunlarda katkılar organik asit teknolojisi (OAT) ile üretiliyor ve ürün ortalama beş yıl dayanabiliyordu.

OAT ile üretildiğini belirtmek üzere üreticiler antifrizi boya katkısı ile farklı renkte sunmaya karar verdiler ve başlangıçta turuncu/kırmızı renkler kullanıldı.

Derken iş çığırından çıktı ve karma teknoloji ile üretimler başladı, yani İAT ve OAT karışık ve bir süre sonra durumu daha da karıştırmak için antifrizlere boya maddesi gök kuşağının tüm renklerinde katılmaya başlandı.

 

Peki bu durumda renge göre uygun antifrizi seçebilecek miyiz? Maalesef hayır. 

 

O zaman nasıl bileceğiz uyumluluğu?

Kaliteli ürünlerin üzerinde hangi standartları karşıladığı yazar, bu standartlar el kitabında da vardır. Söz gelimi Ford'un bineklerdeki güncel standartı WSS-M97B44-D olarak kodlanmıştır. Ürünün standartı karşılayıp karşılamadığına bakarız.

Bunu yapamıyorsak da alüminyum ile daha uyumlu olan OAT teknolojisi ile üretilmiş ürünleri seçmeye dikkat etmeliyiz. Bu ambalajda mutlaka belirtilmiştir. 

 

Prensip olarak beş yılda bir tüm soğutma sıvısının değiştirilmesi önerilir. 

Bomometre EG/PG düzeyini ölçerek dolaylı bir ısı derecesi verir ama etkinlik için kesin bir gösterge değildir.

Ve yazıldığı gibi arıtılmış su kullanılmalıdır, aksi halde kalsiyum ve fosfat çökeltileri sisteme zarar verir.

 

Son olarak İAT ve OAT karıştırılırsa bir facia gerçekleşir mi?

Yapılan araştırmalar böyle bir hatanın motor soğutma sistemine kanıtlanmış bir etkisi olmadığı göstermiş, yalnızca sıvının etkinlik süresinin kısaldığı, yani iAT ile uyumlu hale geldiği saptanmış.

 

Umarım daha fazla kafa karıştırmamışımdır. :)

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhabalar. 2006 focus ghia aracimin antifirizi aldığımızdan beri hic degismedi suan arac 110binde. Antifirizi değiştireceğim fakat kc litre antifiriz ve su alacagi hakkinda bir bilgi bulamadim. Bilen varsa yardımcı olabilirmi?

Araç benzin+lpg.

Oğuzhan Altuner tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.