Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Motor Açmak (Tabiri)


Mehmet Can Hatipoğlu

Önerilen Mesajlar

Selamlar.eskiden motor açılsın diye biraz devirli kullanmamız tavsiye edilirdi.Ama bu zamanda hala bu tür tabirler var mı?bildiğim kadarı ile sürtünme ile piston yatağı ve piston üzerindeki sekmanlar alışsın diye söylenirdi.ama sürtünme nin sıfıra indirgendiğini duymuştum.bu motor açma tabiri ile ilgili olarak arabamda gördüğüm bir değişimide paylaşayım,arabamı ilk aldığım zaman çalıştırdığım zaman rolantide

yakıtı 1.20 gösteriyordu zaman geçtikçe düşüş oldu ve bugünkü rakam 0,71 olarak gösteriyor.

BU DURUM MOTOR AÇILMA İLE İLGİLİMİDİR?!!! YORUMLARINIZI BEKLERİM...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

M.Can Bey forumu rodaj diye aratırsanız bu konuda onlarca mesaj çıkacaktır.

Ben yazmaktan da okumaktan da sıkıldım bu konuyu.

Yine de özetle:

  1. Rodaj süreci pek çok değişik parçanın bir araya gelerek uyumlu çalışması gereken durumun dikkatli izlenmesi ve motor, fren, yürüyen aksamın aşırı zorlanmadan kullanılması önerilen dönemdir, kullanma kılavuzunda bu net belirtilmiştir ve kabaca ilk 1000 mil/1500 km için geçerlidir
  2. Motorun açılması 50-60'lı yıllardan kalma bir tabirdir, üretim toleranslarının çok yüksek olduğu ve parçaların birbirini yavaş aşındırarak alışmasının gerektiği bir üretim sonrası süreci belirtir.
  3. Günümüzde bu toleranslar çok düşmüştür ve motor fabrika çıkışında hemen hemen tam performansını verebilecek durumdadır, bu nedenle 1.maddede yazdığımın ötesinde bir eylem gerekmez.
  4. Bununla beraber sayısız kişi tarafından şöyle açtım öküz gibi gidiyor, şöyle açtım 500.000 km devirdi tarzı bireysel, kanıta dayalı ve nesnel olmayan şehir efsanesi tadında açıklamaları sağda solda okumanız mümkündür, her hangi bir otomobil sürücüsü kendi deneyimlerinden yola çıkarak bu sayısız geçerliliği tartışılır açıklamalar zincirine bir halka daha ekleyebilir, kolay gelssin der geçerim.

 

Rölanti devrindeki tüketim motorun soğuk/soğukta veya klimalı/klimasız çalışması gibi faktörler ile doğrudan ilintilidir, başlangıç ve sonrasındaki ölçümlerde birebir aynı şartlarda çalıştığını düşünüyorsanız tespitinizi motorun verimli çalışma nedenleri açısından irdelemek mantıklı olacaktır. O zaman da anlık tüketimi etkileyecek bir dolu sebep sayabilirim.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem sizin yorumlarınızı severek okuyor ve izliyorum.En azından konuyu bilen biri olarak sorularımıza vermiş olduğunuz cevaplar ne kadar tatminkar ve mantıklı sizi tebrik ederim.Bu konuyu aslında yazmayacaktım fakat bu konu ile ilgili vermiş olduğunuz bir cevaptaki gibi efsanlerden biri nin söylemiş olduğu bir söz bunu yazmama sebebp oldu.Şöyleki;arabamın performansı,yakıtı,hızı gibi konuları paylaşırken dedi ki;senin arabanın yakıtı ile ilgili şu an hiç bir şey söylemek doğru değil ama 20 30 depo yakıt tüketirsen o zaman netleşir dedi.arabanın yakıt yanan kısımlarının kurum bağlaması lazımmış dedi. :)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şöyleki;arabamın performansı,yakıtı,hızı gibi konuları paylaşırken dedi ki;senin arabanın yakıtı ile ilgili şu an hiç bir şey söylemek doğru değil ama 20 30 depo yakıt tüketirsen o zaman netleşir dedi.arabanın yakıt yanan kısımlarının kurum bağlaması lazımmış dedi.
 

:kızgın:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu kadar iddaalı konuşanların sebeplerini öğrenince altında ya böyle garip bir şeyler çıkıyor ya da "bir şey olmadı" diyorlar. Olup olmadığını ya da ne zaman olacağını nasıl biliyorlar onu ben de bilmiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, "Focus GarajıFocus IIISorular ve Sorunlar" kategorisinden "Ortak Alan - Sosyal Otomobil Sohbetleri" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,

Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.