Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yine 1.6 Ecoboost Geri Çağırma (Abd Için)


H. Cenk

Önerilen Mesajlar

Beyler 1.6 ecoboostlar amerikada üretilmiyormuş..Tümü İngiltereden geliyormuş.

http://www.examiner.com/article/ford-1-6l-ecoboost-engine-fire-investigation-expands-to-europe

Bu nedenle 1.6 ecoboost taki yangın riski ile ilgili araştırma avrupaya da genişletilmiş, çünkü avrupada da bu şekilde yangın çıkan 1.6 ecoboostlar varmış: makaleye göre amerikadan 1 düzineden fazla avrupada 1 düzineden az.. Yakıt motoru sıcak yüzeylerine sızıyor ve alev alıyormuş.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuyu Focus ile ilintileyen hiçbir mesaj ya da bilgiye rastlamadım.

Daha önce de yazdığım gibi ilginç olan henüz sorunun nedeninin anlaşılamamış olması, yani araçlar geri çağrılıyor ama onarım için değil, sadece trafikten çekmek üzere.

Ya yakıt aktarım sisteminde fark var Focus'ta ve etkilenmiyor, ya da onlarda da eşit düzeyde risk var ama henüz açıklanmadı.

Examine'deki yazıda ben motor üretim yeri ile ilgili bir ibare görmedim, gözden kaçırmış olabilirim.

Avrupa'da da yarım düzine kadar nedeni belirlenemeyen yangından bahsedilmiş ama model belirtilmemiş.

Değişik forumlarda, en azından Almanya'da konu hiç gündeme gelmedi, ben başlık açtım.

Bakalım yakında daha fazla bilgi ediniriz diye düşünüyorum.

O zaman kadar iyi bir yangın söndürücü edinmekte yarar var...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konuyu Focus ile ilintileyen hiçbir mesaj ya da bilgiye rastlamadım.

Daha önce de yazdığım gibi ilginç olan henüz sorunun nedeninin anlaşılamamış olması, yani araçlar geri çağrılıyor ama onarım için değil, sadece trafikten çekmek üzere.

Ya yakıt aktarım sisteminde fark var Focus'ta ve etkilenmiyor, ya da onlarda da eşit düzeyde risk var ama henüz açıklanmadı.

Examine'deki yazıda ben motor üretim yeri ile ilgili bir ibare görmedim, gözden kaçırmış olabilirim.

Avrupa'da da yarım düzine kadar nedeni belirlenemeyen yangından bahsedilmiş ama model belirtilmemiş.

Değişik forumlarda, en azından Almanya'da konu hiç gündeme gelmedi, ben başlık açtım.

Bakalım yakında daha fazla bilgi ediniriz diye düşünüyorum.

O zaman kadar iyi bir yangın söndürücü edinmekte yarar var...

Abi onu ben amerikan forumlarında okudum.Yani 1.6 EBun en azından Fusiona ingiltereden geldiği kesin çünkü FORDUN kendi .pdf si var bu konuda

http://media.ford.com/images/10031/2013_Fusion_Specs.pdf

Aynısının Escape için olanında üretim yerleri yazmıyor.

Yangın söndürücüden ziyade kaskonun yangını karşıladığından kesin emin olmak lazım bence

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım sorun çözülmüş...

Ford yaptığı açıklama ile söz konusu model serisinde yazılımdaki bir eksiklik nedeniyle çok özel çalışma şartlarında soğutma sistemi basıncının düştüğünün algılanmaması nedeniyle aşırı ısınma ve buna bağlı yangın çıkmasının söz konusu olabildiğini ve yazılım güncellemesi ile sorunun çözüleceğini belirtmiş.

Geçmiş olsun...

http://www.fool.com/investing/general/2012/12/10/ford-updates-software-to-fix-overheating-problem.aspx

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Toyota beni eve mektup gönderir çağırmış ve iki parçayı değiştirmişti. Gaz pedalı ve yolcu airbag ile ilgiliydi.

Nissan Almera eski aracım benide servisten çağırmışlardı farlarımı ve vites topuzumu değiştirmişlerdi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım sorun çözülmüş...

Ford yaptığı açıklama ile söz konusu model serisinde yazılımdaki bir eksiklik nedeniyle çok özel çalışma şartlarında soğutma sistemi basıncının düştüğünün algılanmaması nedeniyle aşırı ısınma ve buna bağlı yangın çıkmasının söz konusu olabildiğini ve yazılım güncellemesi ile sorunun çözüleceğini belirtmiş.

Geçmiş olsun...

http://www.fool.com/...ng-problem.aspx

Cem abi gözümüz aydın diyeceğim sen rahatlamışsındır ben de artık Kuga alabilirim :P yalnız bu bir geçiştirme olabilir mi? Çünkü daha önceleri net olarak bir yakıt sızıntısından bahsediliyordu. Yaılım güncellemsi yakıt sızıntısına çözüm olabilir mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem abi gözümüz aydın diyeceğim sen rahatlamışsındır ben de artık Kuga alabilirim :P yalnız bu bir geçiştirme olabilir mi? Çünkü daha önceleri net olarak bir yakıt sızıntısından bahsediliyordu. Yaılım güncellemsi yakıt sızıntısına çözüm olabilir mi ?

Ben hiç endişelenmedim, Antalya yazında 50+ dereceleri gördüğüm halde yangın çıkmadıysa bundan sonra da çıkmaz modundaydım zaten.

İrdelemem daha çok akademik idi.

Ve bu bağlamda dezenformasyon oranı yüksek bir konu ile karı karşıyayız.

Ford'un resmi açıklamasını da okumadım, kaynak verilerine dayanarak yazdım.

Ancak esas olan araçların çalışır durumda iken alev alması idi. Bence yakıt sızınıtısı bu durum üzerine bir spekülasyon olmuştur.

TSB bulunursa daha ayrıntılı bilgi alınabilir.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet FORD avrupada herhangi bir geri çağırma yapmayacağını resmen açıkladı. Avrupadaki araçlarda rapor edilen birkaç yangın tamamen farklı nedenlerden ve bu nedenle şu an için amerikadaki geri çağırmaya gerek yok dendi.

http://www.just-auto.com/news/no-ford-ecoboost-16-recall-for-europe_id129636.aspx

Ford USa da ayrıca sorunun soğutma sisteminden olduğunu söyledi. Sorun iki özel şartın biraraya gelmesi durumunda gerçekleşebiliyor. Birincisi bazı özel şartlar gelişirse yazılım kaynaklı soğutucu dolaşımı kısıtlanabiliyor. Bu normalde hiç önemli bir durum değil ve bir zarar veremiyor. Sorun yukarıdaki durum geliştiğinde aynı zamanda ikinci bir durum da oluşursa ortaya çıkıyor o da soğutucu sisiteminin kapağı iyi kapatılmamaıoşsa veya hortumlarda iğne ucu kadar bile delik olsa soğutucu basıncı düşerse (bak o delikten veya kapaktan soğutucu kaçmıyor sadece kapalı kap olması gereken sistemde açıklık olunca yeterli basınç sağlanamıyor) ve soğutucu kaynamaya başlıyor. Soğutucu kaynamaya başlayınca motor aşırı ısınıyor ve araç sıvıları aşırı sınımış bölümlerde sızmya başlıyor ve eksoza değerse alev alıyor. Bu şekilde escapelerde 12 fusionlarda 1 yangın çıkmış..

Normalde soğutucu radyatöre girdiğinde kısa süreler için yaklaşık 15 saniye falan yine soğutucu motora dönemiyor ve yine düşük basınç oluyor vs vs .. Yeni yazılım her durumda soğutucu dolaşımını sağlayacak sanırım.

Ford yetkilisi avrupada 1.6 ecoboost motorun farklı bir soğutma sistemi içerdiğini ve bu nedenle aynı sorundan muzdarip olmadığını söylüyor (2010dan berihepi topu 80bin 1.6 ecoboost satılmış avrupada)

dediğim gibi alacaksan japon veya avrupa araba alacaksın :D :D :D .

http://www.usatoday.com/story/money/cars/2012/12/10/ford-recall-escape-fusion-ecoboost/1759063/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Bu problem kafamı karıştırdı... 2013 de gelecek 1.6ecobooost lardan almayı planlıyordum ...SİZCE USA de olan bu probleme karşın (avrupada olmadığı söyleniyor ????) bu araç GÖNÜL RAHATLIĞIYLA alınabilir mi? sevgiyle kalın,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu problem kafamı karıştırdı... 2013 de gelecek 1.6ecobooost lardan almayı planlıyordum ...SİZCE USA de olan bu probleme karşın (avrupada olmadığı söyleniyor ????) bu araç GÖNÜL RAHATLIĞIYLA alınabilir mi? sevgiyle kalın,

Bir önceki sayfada altlara doğru bu sorunun çözüldüğüne yönelik yeterli sayıda mesaj var.

Okuyun lütfen...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.