Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Aşırı Tekleme Ve Stop Etme


yakup karaman

Soru

arabamda 5 kişiyken çok dik bir yokuşta fena stop ettim.normalde stop ettiğim zamanlar oluyordu ama bu sefer yokuş fazla dik olduğundan çok sert bir şekilde araba titreyip sarsıldı...arabamın bu şekilde yoğun bir titreşimle sarsılıp teklemesi motora zarar vermişmidir acaba kafama çok takıldı..motordan anlayan biri cevaplarsa minettar kalırım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 15 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ağır yük, dik yokuş, düşük devir, bayılma, yığılma ve stop etme.

Olay böyle gelişti muhtemelen...

Geriden geriden iyicene hızlanarak tam gaz çıkacaksınız, ya da yolunuzu değiştireceksiniz.

Bu arada motor ne?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aydın bey stop etmem kaçınılmazdı çünkü yokuşun sonunda burnumu çıkardığım an yoğun bir trafik akıyordu durmak zorundaydım..durduğum anda da yokuşun en sert yerinde çok ciddi bir sarsılma , motorun gidip gelmesiyle araba tekledi ve durdu.

Ağır yük, dik yokuş, düşük devir, bayılma, yığılma ve stop etme.

Olay böyle gelişti muhtemelen...

Geriden geriden iyicene hızlanarak tam gaz çıkacaksınız, ya da yolunuzu değiştireceksiniz.

Bu arada motor ne?

cem bey motorum dizel.

sanırım bir zararı olmaz diyorsunuz..arabanın bu şekilde sert bir şekilde tekleyip durması sonuncu .aracın içinde 5 kişi varken yoğun bir şekilde gaz verip kalktım..ama kafama takıldı motorun bu sarsıntıdadan etkilenmiş olup olmaması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aydın bey stop etmem kaçınılmazdı çünkü yokuşun sonunda burnumu çıkardığım an yoğun bir trafik akıyordu durmak zorundaydım..durduğum anda da yokuşun en sert yerinde çok ciddi bir sarsılma , motorun gidip gelmesiyle araba tekledi ve durdu.

cem bey motorum dizel.

sanırım bir zararı olmaz diyorsunuz..arabanın bu şekilde sert bir şekilde tekleyip durması sonuncu .aracın içinde 5 kişi varken yoğun bir şekilde gaz verip kalktım..ama kafama takıldı motorun bu sarsıntıdadan etkilenmiş olup olmaması.

Dik bir yokuş yokuşun sonunda durmak zorundasınız ve araç ağır. Sanırım yokuşun sonunda ayağınızı gazdan çektiniz araçta stop etti.

Böyle durumlarda yokuşun sonuna kadar gaza basıp çıkın, aracın devri düşmeden debriyaj + frenle durun kalkışta yokuş kalkış desteğini kullanarak birazda gaza fazla basarak kalkın.

Nerde oldu bu olay, izmirin neresindesiniz?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben problemi anlamadım ama sonuç olarak zararı olmaz.

Araç yetersiz gaz alırsa/hiç alamazsa stop eder bu doğal..Yokuş olması bile gerekmez..

Debriyaja basıp durun sonra 1. vites ile tekrar kalkın durmanız gerekiyorsa..1. vitesde yavaşlamasını beklemeyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ben problemi anlamadım ama sonuç olarak zararı olmaz.

Araç yetersiz gaz alırsa/hiç alamazsa stop eder bu doğal..Yokuş olması bile gerekmez..

Debriyaja basıp durun sonra 1. vites ile tekrar kalkın durmanız gerekiyorsa..1. vitesde yavaşlamasını beklemeyin.

bunda aracın hangi şiddette stop ettiği önemli değil diyorsunz yani yakup bey...tşk ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bunda aracın hangi şiddette stop ettiği önemli değil diyorsunz yani yakup bey...tşk ederim.

Hepsi daha öne yazıldı ama tekrar edeyim:

Yük fazla, eğim yüksek ve devir göreceli düşükse araç çekmez, devir rölanti altına düşer ve siz debriyaja basmaz iseniz motor sarsılmaya başlar, sarsıntıların şiddeti giderek artar ve sonunda stop eder.

Bu süreçte motoru stop ettirmemek için yapmanız gereken debriyaja basmaktı. O zaman da yokuşun bir yerinde kalacaktınız ve o yükle muhtemelen kalkamayacak ya da çok zor ve debriyaj yakarak kalkacaktınız. Ancak çok özellikli bir yol durumu. Baştan yüksek devirle ve hızla girmek dışında da yapacak birşey yok.

Motor zarar gördü mü?

Bir kerede hayır, ama her gün 10 kere gerçekleşirse binen yükler uzun vadede sevimsiz sonuçlar doğurabilir.

Rahat olun, aracın bu zaafını bilin ve ona göre kullanın.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hepsi daha öne yazıldı ama tekrar edeyim:

Yük fazla, eğim yüksek ve devir göreceli düşükse araç çekmez, devir rölanti altına düşer ve siz debriyaja basmaz iseniz motor sarsılmaya başlar, sarsıntıların şiddeti giderek artar ve sonunda stop eder.

Bu süreçte motoru stop ettirmemek için yapmanız gereken debriyaja basmaktı. O zaman da yokuşun bir yerinde kalacaktınız ve o yükle muhtemelen kalkamayacak ya da çok zor ve debriyaj yakarak kalkacaktınız. Ancak çok özellikli bir yol durumu. Baştan yüksek devirle ve hızla girmek dışında da yapacak birşey yok.

Motor zarar gördü mü?

Bir kerede hayır, ama her gün 10 kere gerçekleşirse binen yükler uzun vadede sevimsiz sonuçlar doğurabilir.

Rahat olun, aracın bu zaafını bilin ve ona göre kullanın.

bilgilendirmeniz için tşk ederim hocam ..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.