Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hangi Devirde Vites Değiştiriyorsunuz ?


Soner Yaz

Soru

Merhaba

Aracınızı hangi devirlerde vites değiştiriyorsunuz

duymak istediğim özellikler 2008 focus tit 1,6i (brc lpg'li)

1,2 lpg li araç kullanıyordum 2500 devirden sonra değiştiriyordum, bu araçta kaç yaparsam daha sağlıklı olur

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhaba

Aracınızı hangi devirlerde vites değiştiriyorsunuz

duymak istediğim özellikler 2008 focus tit 1,6i (brc lpg'li)

1,2 lpg li araç kullanıyordum 2500 devirden sonra değiştiriyordum, bu araçta kaç yaparsam daha sağlıklı olur

Teşekkürler.

daha önce 99 ot.cıvıc arabam vardı2800 devirde vites degiştiriyordu buda manuel araçlara göre daha fazla yakıt tüketimine neden oluyordu bu yüzden sana tavsiyem 2500 ün üzerine fazla çıkmamamdır

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Link izlemekten hoşlanmayanlar için mesajımı aynen buraya da alıntılıyorum:

Bu konu o kadar çok yazıldı ki, eminim okuyup yine mi diyenler olmuştur.

Özetleyelim (D: Dizel, B: Benzinli):

  • Motoru kullanırken her zaman uçlardan kaçınmak lazım, alt uçta düşük devirden, üst uçta da yüksek devirden. Neden derseniz her iki halde de yağlanma idealden uzak olacak ve motor/turbo daha fazla aşınacaktır. Tabi burada anlık kullanımdan değil, sık ve sürekli kullanımdan bahsediyoruz, bu değerler B/D 1000 dd altı ve B 5000 dd, D 3500-4000 dd üstü olarak kabul edilebilir. Düşük devirde aynı zamanda yakıtın tümüyle yanmasını engelleyecek ve kurum oluşumunu arttıracaktır.
  • Ekonomik kullanım ile performanslı kullanım farklı yaklaşım gerektirir.
  • Performanslı kullanımda vites değiştiğinde torkun yüksek olduğu devire düşerek kesintisiz hızlanma hedeflenir. Bu değerler D için 1750-2500 dd, B 1.6 Atm için 4000 dd ve 1.6 EB için 1600-5000 dd arasıdır. Hızlı yol almak istiyorsanız, ya da yükün arttığı durumlarda (söz gelimi rampada) vites yükselttiğinizde aracın bu devirlere düşmesi hedeflenmelidir. Bu en verimli hızlanmayı sağlar ama en ekonomik kullanım şekli değildir.
  • Ekonomik kullanımda iki şart vardır, olabildiğince düşük devir ve gaz pedalına olabildiğince az basmak (altında kırılacak yumurta olduğunu hayal edin). Bu şartlarda B/D 1500-2500 dd arasında kullanılırsa tasarruf sağlanır. Ancak arada hızlanmak istiyorsanız hemen 3.maddeyi aklınıza getirmeniz lazım, torkun düşük olduğu devirde gaza yüklenmek kurum ve gereksiz yakıt tüketimi demektir. Bir alt vitese geçip gaza yüklenmekte yarar vardır.
  • Motor soğukken 4'deki kurallara daha da sıkı sıkıya uymak gerekir.

Bu kadar yeterli mi daha da somutlaştıralım mı?

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende titanium dizel aracımı 2000 devirde değiştiriyorum aracı yeni aldım kullanırken hassas kullanıcıyımdır vites değiştirdiğim esnada yeşil ışık yandığını fark ettim acaba dedim vites değiştirdiğimi takipmi ediyor meğerse vites değiştir lambasıymış beğendim açıkçası benim vites değiştirme zamanıma birebir uymasıda hoşuma gitti.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.