Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Partikül temizliği


Ahmet Ksr

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0
20 saat önce, Selçuk Atakan yazdı:

2020 model Ford Kuga mk3 1.5 Ecoblue dizel otomatik araç aldım. DPF temizliği için otobanda L konumunda 3000- 3500 devirde 20dk civarında kullanmam yeterli olur mu ? Dpf temizliği tamamlandı gibi bir yazi çıkması gerekiyor mu 

L konuma almaya ya da 3000 3500 devirlere çıkmaya gerek yok. normal şartlarda yaklaşık 25-30 km sürmeniz yetiyor. eğer motoru durdurup tekrar çalıştırdığınızda motoru sürün uyarısı vermiyorsa temizlenmiş demektir. uzun süredir uyarıdan sonra bu şekilde yapıyorum ve uyarı kayboluyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Serdar Karabulut yazdı:

servis bana shell den mazot almamı önerdi. 2 depodur shell den alıyorum. partikül filtresi doldu uyarısı kesildi. bilginize.  

deneyelim o zaman.

dolu olarak kullanıldığı zaman yağ kirleniyormuş. dolayısıyla erken bakıma gidiyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, Serdar Karabulut yazdı:

servis bana shell den mazot almamı önerdi. 2 depodur shell den alıyorum. partikül filtresi doldu uyarısı kesildi. bilginize.  

şom ağzımı açtım dün akşam uyarı verdi . ama her halükarda opet ve totalden aldığım zamana göre nerdeyse vermiyor diyebilirim. önceden 2-3 günde bir veriyordu özellikle total in mazotunda. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27.08.2024 - 11:55 tarihinde, Ahmet Ksr yazdı:

Sağdan soldan sürekli duyduğum partikül temizliği için 3 ya da 4. viteste 3 bin devirde yarım saat kullanım öneriliyor. Bu gerçekten işe yarıyor mu ve arabam 8 ileri olduğu için en uygun vites hangisi olmalı 

Vites değil de devir önemli. 3000 devirde çok surat yapmayacağınız bir vites seçin. 

Örneğin ben kugada (6 vites) 4.vitesde 100 ile sürersem yaklaşık 3000 devirde sabitleniyor. Hız sabitleyici kullanarak.

Yol durumuna göre değişir.

Kolay gelsin.

2 saat önce, Serdar Karabulut yazdı:

şom ağzımı açtım dün akşam uyarı verdi . ama her halükarda opet ve totalden aldığım zamana göre nerdeyse vermiyor diyebilirim. önceden 2-3 günde bir veriyordu özellikle total in mazotunda. 

Onun markayla ilgili olduğunu sanmıyorum. Dizel dizeldir. Ben de hep opet kullanıyorum. Uzun yolda zaten tıkanmıyor. Şehir içinde de S modda kullanıp 2000 devirden aşağı düşmemeye çalışıyorum. 

Şimdilik sorun yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10.10.2025 - 21:38 tarihinde, Erdem Ay yazdı:

2023-2024 iki farklı focus kullandım en son kasa, Biraz haksızlık ediyorsunuz bence☺️

Haksızlık falan etmiyorum gerçekten, arabayı servise bıraktıktan sonra İ 20 otomatik kullandım, inanın ben otomatik araba kullanmıyormuşum.

Benim aracımdaki sorun, trafikte giderken 15- 35 km hızlarda gazdan ayağınızı çektikten sonra araç motor devri aşağı düşüyor ya 1000 devir altı ( devri neden düşürüyor onuda anlamış değilim, sanki viteste değil gibi) daha sonra yürümek için gaza bastığınızda şanzıman hemen tepki vermiyor, araç gaz yiyor ama vitese geçmiyor yaklaşık olarak 1 saniye sonra vites atıyor o sırada da artık hangi vitese atıyorsa küt diye vuruntulu bir şekilde yapıyor, sanki arkadan arabaya vurmuşlar gibi ve ben bunu İstanbul trafiğinde her seferinde yaşıyorum.

Trafikte bu şekilde olduğunda artık gaza basarken ayağımı nasıl yapacağımı bilemiyorum, yavaş basıyorum olmuyor, hızlı basıyorum olmuyor artık iyice sıkıntı yapmaya başladı.

Bu kadar kararsız şanzıman geçişi olmaz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
38 dakika önce, Yusuf Taşdemir yazdı:

Haksızlık falan etmiyorum gerçekten, arabayı servise bıraktıktan sonra İ 20 otomatik kullandım, inanın ben otomatik araba kullanmıyormuşum.

Benim aracımdaki sorun, trafikte giderken 15- 35 km hızlarda gazdan ayağınızı çektikten sonra araç motor devri aşağı düşüyor ya 1000 devir altı ( devri neden düşürüyor onuda anlamış değilim, sanki viteste değil gibi) daha sonra yürümek için gaza bastığınızda şanzıman hemen tepki vermiyor, araç gaz yiyor ama vitese geçmiyor yaklaşık olarak 1 saniye sonra vites atıyor o sırada da artık hangi vitese atıyorsa küt diye vuruntulu bir şekilde yapıyor, sanki arkadan arabaya vurmuşlar gibi ve ben bunu İstanbul trafiğinde her seferinde yaşıyorum.

Trafikte bu şekilde olduğunda artık gaza basarken ayağımı nasıl yapacağımı bilemiyorum, yavaş basıyorum olmuyor, hızlı basıyorum olmuyor artık iyice sıkıntı yapmaya başladı.

Bu kadar kararsız şanzıman geçişi olmaz.

8f35(8 ileri otomatik yani) 2023 dizel focus, 2024 dizel focus ve son olarak 2025 kuga benzinlide kullanıyorum. Dediğiniz durumu çok iyi biliyorum özellikle 2023 olanda daha belirgindi ama araç 3-5 bin km yaptıktan sonra nerdeyse tamamen yok oldu. Kuga da ise hiç denk gelmedim. Özetle dert edilecek bir durum değil ama sizin şanzımana özgü farklı bir durum olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.