Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0

Yedek su deposundan eksilen su nereye gidiyor?


Volkan Demircan

Question

Aranıza taze katılmış bir üye olarak öncelikle cümleten selamlar. Bu aralar yaşadığım bir problemi paylaşmak istiyorum. Duruma göre paraya kıyıp tamire vereceğim arabayı. 10 gün önce cam suyu eklemek için kaputu açtığımda gayri ihtiyari yedek su deposunda neredeyse su kalmadığını farkettim. Allahtan sanayiye yakındım ve hemen bir ford ustasına götürdüm arabayı. Biraz soğuduktan sonra depo kapağını açtık ve su basınçla beraber depoya geri doldu. Biraz devam etmemi ve yeniden eksiltip eksiltmeyeceğimi kontrol etmemi söylediler. Bi kaç gün bie problem yoktu. Bu sabah kaputu açtığımda 2 parmak su kaldığını gördüm. Arabayı hiç çalıştırmadan deponun kapağını su eklemek için açtım. Yine basınçla su geri doldu. Arabada ne bir hararet ne de bir performans sorunu görünmüyor. Depoya basınç verilerek kaçak testi de yapıldı herhangi bir borudan kaçak da göremedik. Su deposundan renkli ilaçla conta testi yapıldı mavi renkli sıvı tam olmasa da kısmen bir zaman sonra yeşile döndü. Sorularım şöyle:

1. Bu su eğer contadan kaynaklı eksiliyorsa nereye gidiyor?

2. Eksilen su araba soğukken kapağı açtığımda neden depoya geri doluyor?

3. Conta kaçağı su eksiltme hariç

neden başka emare vermiyor?

4. Bu yapılan conta kaçak testi güvenilir mi?

ilginiz için şimdiden teşekkür ederim.

IMG_2986.jpeg

IMG_2972.jpeg

Link to comment
Share on other sites

13 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
29 minutes ago, Volkan Demircan said:

1. Bu su eğer contadan kaynaklı eksiliyorsa nereye gidiyor?

2. Eksilen su araba soğukken kapağı açtığımda neden depoya geri doluyor?

3. Conta kaçağı su eksiltme hariç neden başka emare vermiyor?

4. Bu yapılan conta kaçak testi güvenilir mi?

 

1 - Yağa karışır, pistona gitse bi tarafı kırar kompresyon kaçağı yaşardınız.

2 - Basınç farkı. Normalde soğutma sistemi kapalı sistem. Basınç var sistemde. Siz kapağı açınca basınç 1 atm ye düşüyor. 

3- Külbütör kapağını açtığınızda yağda köpüklenme görüyor musunuz?

4- Conta kaçak testi değil o. Borudan falan kaçırıyormu diye onu test etmiş. 

 

Kolay olandan başlayın.

1 Yağ değişiminde çıkan yağı kontrol edin.

2 Kompresyon testi yaptırabilirsiniz

3 Enjektörlerinizi söktürüp bakın bakalım renk farkı olan var mı.

 

Tamamen uyduruyorum, ama Turbo dan kaçırıyor olma ihtimaline bahse girerdim.   

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Aynı model aynı araç bende de vardı. Hatta araştırırsanız forumda konusu çıkar. Yazın benzer sorunları yaşadım. Sıvıyla conta testi yapıldı ve başlangıç seviyesi conta kaçağı görüldü. Kapağı açtığınızda suyun geri yükselmesi basınçtan kaynaklı. Normalde soğutma suyu kapalı devre olduğundan bu şekilde kaçırma yapmaması lazım. Başlangıç seviyesindeki conta kaçaklarında ne motor performansında ne tüketimde hiçbir fark görülmez. Su deposunda köpürme, sarımtırak renkler olmaz. Bu tarz durumlar ileri seviye conta kaçaklarında, artık yağa su, suya yağ tamamen karışmaya başladığında görülür. Hafif kaçaklar da egzozdan atılır. O sebeple sizin motor civarında, kontrol edildiyse termostat, devirdaim ve su pompasıyla birlikte hortumları çevresinde herhangi bir kaçak görmemeniz normal.

 

Ben aracı yetkili serviste yaptırmıştım. Orada ki usta psa üretimi 1.6 tdci motorların conta arızası bize çokça geliyor dedi. Eğer termostat, devirdaim, su pompası vb parçalarda sorun yoksa, hortumlardan bir kaçırma yoksa, motor civarında sıvı kaçağı görülmüyorsa, su eksiltmesinin sebebi conta kaçağıdır büyük ihtimalle.

 

Aracımı satmadan evvel yazın açtığım konu hocam. Okursanız belki size faydası dokunur.

 

Edited by Cenk Demirel
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Konuyu ilk okudugumda kapagi acinca tum su geri geliyor diye dusunmustum ve cok ilginc gelmisti ancak verilen yanitlardan anladigim kadariyla bir miktar yukselse de eski haline gelmiyor.

 

2 saat önce, Mertol Kip yazdı:

4- Conta kaçak testi değil o. Borudan falan kaçırıyormu diye onu test etmiş. 

 

 

sudaki egzoz gazina gore renk degistiren testler var abi, basinc testinden sonra onu da yapmislar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
11 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Aynı model aynı araç bende de vardı. Hatta araştırırsanız forumda konusu çıkar. Yazın benzer sorunları yaşadım. Sıvıyla conta testi yapıldı ve başlangıç seviyesi conta kaçağı görüldü. Kapağı açtığınızda suyun geri yükselmesi basınçtan kaynaklı. Normalde soğutma suyu kapalı devre olduğundan bu şekilde kaçırma yapmaması lazım. Başlangıç seviyesindeki conta kaçaklarında ne motor performansında ne tüketimde hiçbir fark görülmez. Su deposunda köpürme, sarımtırak renkler olmaz. Bu tarz durumlar ileri seviye conta kaçaklarında, artık yağa su, suya yağ tamamen karışmaya başladığında görülür. Hafif kaçaklar da egzozdan atılır. O sebeple sizin motor civarında, kontrol edildiyse termostat, devirdaim ve su pompasıyla birlikte hortumları çevresinde herhangi bir kaçak görmemeniz normal.

 

Ben aracı yetkili serviste yaptırmıştım. Orada ki usta psa üretimi 1.6 tdci motorların conta arızası bize çokça geliyor dedi. Eğer termostat, devirdaim, su pompası vb parçalarda sorun yoksa, hortumlardan bir kaçırma yoksa, motor civarında sıvı kaçağı görülmüyorsa, su eksiltmesinin sebebi conta kaçağıdır büyük ihtimalle.

 

Aracımı satmadan evvel yazın açtığım konu hocam. Okursanız belki size faydası dokunur.

 

Çok teşekkür ederim. Yaşadığım bölgede iyi bir volvo ustası var. Bazı modellerde aynı motoru kullanıyorlar. 30 - 35 bin arası bir fiyattan bahsetmişti. Götürüp çözmeye çalışacağım conta işini. Sizin su eksiltme sorunu ortadan kalktı mı peki conta değişince?

Link to comment
Share on other sites

  • 0
Bir saat önce, Volkan Demircan yazdı:

Çok teşekkür ederim. Yaşadığım bölgede iyi bir volvo ustası var. Bazı modellerde aynı motoru kullanıyorlar. 30 - 35 bin arası bir fiyattan bahsetmişti. Götürüp çözmeye çalışacağım conta işini. Sizin su eksiltme sorunu ortadan kalktı mı peki conta değişince?

Rica ederim. Tabi ben tamir ettirdikten sonra uzun yol seyahatine de çıktım, şehir içinde de kullandım. Aracı sıkıştırıp denedim. Artık herhangi bir kaçak olmuyordu. Sonrasında ben aracı sattım. Yeni sahibiyle de görüştüm 6 aydır herhangi bir sorun yaşamamış çok şükür. Ama bir aksiyon almadan önce sizin bu kaçağın contadan olup olmadığını kesin şekilde teyit ettirmeniz gerekiyor.

Edited by Cenk Demirel
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Su eksiltme şikayetiyle gittiğim serviste su kaçak testi ve conta kaçak testi uygulanmıştı. Su kaçağı olmadığı tespit edildi. Conta kaçak testinde mavi renkli sıvı yeşile döndü. Bugün aracı servise verdim sonuç videodaki gibi daha önce yanık conta görmediğim için sizce de conta yanık mı?

IMG_3030.png

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 saat önce, Volkan Demircan yazdı:

Su eksiltme şikayetiyle gittiğim serviste su kaçak testi ve conta kaçak testi uygulanmıştı. Su kaçağı olmadığı tespit edildi. Conta kaçak testinde mavi renkli sıvı yeşile döndü. Bugün aracı servise verdim sonuç videodaki gibi daha önce yanık conta görmediğim için sizce de conta yanık mı?

IMG_3030.png

Yeşil renk az miktarda kaçak demektir. Sarıya dönseydi kaçak miktarı çok ve blok çatlamalarına karşı da kontrol yapılması gerekirdi. Ustanın da parmağıyla gösterdiği yerden az miktarda conta kaçağı bulunuyor. Erken fark edilmesi yararınıza olmuş. Conta değişmesi gerekir, muhtemelen de üst kapak taşlanacaktır. Usta zaten bilir ama siz yine de contanın altında kalan silindir yüzeyini de kontrol etmelerini söyleyin. Çünkü contadan az miktarda bile olsa kaçan sıvı, silindir yüzeyinde ufak da olsa sorunlara yol açabiliyor. Çok geçmiş olsun. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
12.03.2024 - 00:49 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Yeşil renk az miktarda kaçak demektir. Sarıya dönseydi kaçak miktarı çok ve blok çatlamalarına karşı da kontrol yapılması gerekirdi. Ustanın da parmağıyla gösterdiği yerden az miktarda conta kaçağı bulunuyor. Erken fark edilmesi yararınıza olmuş. Conta değişmesi gerekir, muhtemelen de üst kapak taşlanacaktır. Usta zaten bilir ama siz yine de contanın altında kalan silindir yüzeyini de kontrol etmelerini söyleyin. Çünkü contadan az miktarda bile olsa kaçan sıvı, silindir yüzeyinde ufak da olsa sorunlara yol açabiliyor. Çok geçmiş olsun. 

 

Hayırlı ramazanlar forumdaşlar. 1 hafta önce silindir üst kapak contası değişimi için arabayı tamire vermiştim. Bugün aracı aldım. Ancak birkaç problem var gibi duruyor. 

1 Sarı motor arıza ışığı yandı

2 arabının çekişi yani gaz tepkisi yok gibi

3 araba ilk çalıştırmada ve stop etmede baya bi sarsılıyor.

4 motor öncekine nazaran daha uğultulu ve sesli çalışıyor.

Conta değişiminden sonra arabayı işim olduğu için hemen aldım. Denemeye fırsatları olmadı. Yarın tekrar bakacaklar. Sorun ne olabilir acaba

Link to comment
Share on other sites

  • 0
10 saat önce, Volkan Demircan yazdı:

Hayırlı ramazanlar forumdaşlar. 1 hafta önce silindir üst kapak contası değişimi için arabayı tamire vermiştim. Bugün aracı aldım. Ancak birkaç problem var gibi duruyor. 

1 Sarı motor arıza ışığı yandı

2 arabının çekişi yani gaz tepkisi yok gibi

3 araba ilk çalıştırmada ve stop etmede baya bi sarsılıyor.

4 motor öncekine nazaran daha uğultulu ve sesli çalışıyor.

Conta değişiminden sonra arabayı işim olduğu için hemen aldım. Denemeye fırsatları olmadı. Yarın tekrar bakacaklar. Sorun ne olabilir acaba

Silindir kompresyonunda problem olabilir ya da söylendiği gibi triger ayarında da sorun olabilir. Buradan direkt bir şey söylemek zor hocam.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Ben ilk mesaja göre yorum yapmıştım düzenliyorum o yüzden.

Revizyondan sonraki problemler için görmek duymak hissetmek incelemek gerekir uzaktan yorum yapmak zor. 

Edited by Ogün Özemre
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.