Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus Mk1 2.0 Turbolamak


Emirhan Ozer

Önerilen Mesajlar

Focus mk1, 2.0 130hp sedan kasa için söylüyorum.

Aracımı turbo ile yada farklı bir şekilde 130dan 190 200 220 hp'lere çıkarmanın en güvenli ve sağlam yolu nedir?

Focus 2.0 motoru 200 hp kaldırır mı yoksa araca büyük ölçüde zararı olur mu bu işlemin ?

Max bütçe 50 k falan bu yaz sonu için bi hayal şuanlık :d 
Bu işler hakkında pek bilgim yok biraz merak ve heyecandan soruyorum bu bütçelere sağlıklı şekilde yapılabilirse de inşallah gerçekleştirmek istiyorum fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim. NOT ARAÇ 300.000 KM DE ŞUANDA LAKİN MOTOR OLARAK DİRİ VE BİR PROBLEMI YOK İBREYİ ŞUANDA RAHATLIKLA DEVİRİYOR.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kardeşim 50 Bin TL'ye çok güzel olmasa da, güzel bir oyun konsolu yaparsın. Çok güzel uygulamalar var. Kendine temiz güzel bir sistem kur, al direksiyonu önüne bas pedala istediğin kadar gazla. Hem eğitimine hem de yer yer eğlencene yer verir, ileriki yaşlarda bütçene göre bir ST,RS tarzı bir şekil yapar keyfine bakarsın 🙂
Tekniğe gelince, Turbo işi öyle egzozdan gücü al, bas emmeye denecek kadar basit değil. Yağ soğutucusu, yakıt pompası, enjektörler, motor soğutma sistemi, diye başlar mekanik parçalar devam eder. En sona da turbo gelir. Bu işin bir de ECU tarafı var ki, o da ayrı bir dünya. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Vakti zamanında bu işlerle çok uğraşmış ve iki çocuk babası olarak emekliye ayrılmış biri olarak sana tavsiyem. Bu işe hiç bulaşma. 50 bin bütçe ile mevcut ekonomide bu işe giremezsin. İşçiliğini sen bile yapsan malzeme parası kurtsrmaz. Ayrıca araç 300binde. Motoru sence diri. Ama metal yorgunluğu var. Kısacası masrafın büyük. 

Sıfır motor yaptıracaksın.

Sıfır motor yaptırmışken 2.0 tdci krankı kullanırsan daha sağlam olur. Pistonlarını gömleklerini kollarını yataklarını ona göre yenileyeceksin. En önemlisi bunları yapacak ciddi anlamda ustaya ihtiyacın var. En büyük sorun uata bulman zaten. 

 

Sadece motorda da değil. 60 hp extra güçle ayağının altındaki fren pedalı sünger hissi verir. 

Geliştirilmesi şart. 

Daha büyük diskler daha büyük kaliperlere ihtiyacın var 

Süspansiyon sistemini elden geçirip geliştirmen şart. Öyle spor yay takmak yeterli gelmez. 

Tutunmak istiyorsan coil over koyman lazım. Öyle başaranın namiştainin falan altından kalkacağı iş değil. 

Aracına özel ar-gesi yapılmış bir sistem yapman lazım ki. Sadece bu coilover bile bütçenin büyük kısmını bitirir. 

Kısacası elindeki ile yetinmeyi öğrenmen. 

Araban yerine sürücülüğünü geliştirmen gerekli. 

Ogün Özemre tarafından düzenlendi
İmla
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.