Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Focus Mk1 2.0 Turbolamak


Recommended Posts

Focus mk1, 2.0 130hp sedan kasa için söylüyorum.

Aracımı turbo ile yada farklı bir şekilde 130dan 190 200 220 hp'lere çıkarmanın en güvenli ve sağlam yolu nedir?

Focus 2.0 motoru 200 hp kaldırır mı yoksa araca büyük ölçüde zararı olur mu bu işlemin ?

Max bütçe 50 k falan bu yaz sonu için bi hayal şuanlık :d 
Bu işler hakkında pek bilgim yok biraz merak ve heyecandan soruyorum bu bütçelere sağlıklı şekilde yapılabilirse de inşallah gerçekleştirmek istiyorum fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim. NOT ARAÇ 300.000 KM DE ŞUANDA LAKİN MOTOR OLARAK DİRİ VE BİR PROBLEMI YOK İBREYİ ŞUANDA RAHATLIKLA DEVİRİYOR.

Link to comment
Share on other sites

acikcasi teknik olarak anladigim bir konu degil ancak mantiken motordan once yuruyen aksamin bu guce uygun olup olmadigini sorgulamak lazim, hele ki 300.000km de. Yapilacaksa da once frenler guclendirilmeli bence.

Link to comment
Share on other sites

Kardeşim 50 Bin TL'ye çok güzel olmasa da, güzel bir oyun konsolu yaparsın. Çok güzel uygulamalar var. Kendine temiz güzel bir sistem kur, al direksiyonu önüne bas pedala istediğin kadar gazla. Hem eğitimine hem de yer yer eğlencene yer verir, ileriki yaşlarda bütçene göre bir ST,RS tarzı bir şekil yapar keyfine bakarsın 🙂
Tekniğe gelince, Turbo işi öyle egzozdan gücü al, bas emmeye denecek kadar basit değil. Yağ soğutucusu, yakıt pompası, enjektörler, motor soğutma sistemi, diye başlar mekanik parçalar devam eder. En sona da turbo gelir. Bu işin bir de ECU tarafı var ki, o da ayrı bir dünya. 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

5 saat önce, Emirhan Ozer yazdı:

araç şuanda 4 teker disk fren , diskleri de yeni lakin 200 220 hpde yetmezse dedğinz mantıklı

yeni olmasi onemli degil, 130 hpye gore tasarlanmis bir sistemin 200hpye yetmeyecegi zaten belli. 

Link to comment
Share on other sites

Vakti zamanında bu işlerle çok uğraşmış ve iki çocuk babası olarak emekliye ayrılmış biri olarak sana tavsiyem. Bu işe hiç bulaşma. 50 bin bütçe ile mevcut ekonomide bu işe giremezsin. İşçiliğini sen bile yapsan malzeme parası kurtsrmaz. Ayrıca araç 300binde. Motoru sence diri. Ama metal yorgunluğu var. Kısacası masrafın büyük. 

Sıfır motor yaptıracaksın.

Sıfır motor yaptırmışken 2.0 tdci krankı kullanırsan daha sağlam olur. Pistonlarını gömleklerini kollarını yataklarını ona göre yenileyeceksin. En önemlisi bunları yapacak ciddi anlamda ustaya ihtiyacın var. En büyük sorun uata bulman zaten. 

 

Sadece motorda da değil. 60 hp extra güçle ayağının altındaki fren pedalı sünger hissi verir. 

Geliştirilmesi şart. 

Daha büyük diskler daha büyük kaliperlere ihtiyacın var 

Süspansiyon sistemini elden geçirip geliştirmen şart. Öyle spor yay takmak yeterli gelmez. 

Tutunmak istiyorsan coil over koyman lazım. Öyle başaranın namiştainin falan altından kalkacağı iş değil. 

Aracına özel ar-gesi yapılmış bir sistem yapman lazım ki. Sadece bu coilover bile bütçenin büyük kısmını bitirir. 

Kısacası elindeki ile yetinmeyi öğrenmen. 

Araban yerine sürücülüğünü geliştirmen gerekli. 

Edited by Ogün Özemre
İmla
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

teşekkürler abilerim. en iyisi bütçeyi daha hacimli bir volvoya falan harcamak olcak o zaman. stock hali 200 hp bir araç sonradan 200 hp olmuştan daha güvenli olur tahminmimce, iyi günler

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.