Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

MCA Geri Görüş Kamerası Montajı


Semih O.

Önerilen Mesajlar

MCA'da Mk3'ten farklı olarak kameranın çalışması için bir görüntü işleme modülüne ihtiyaç yok. (IPMB)

4.2" Sync Gen 1.1 ve 8" SYNC 2 için işlemler birebir aynı. Yalınızca ekran üzerindeki bağlantı noktaları farklı

 

SYNC 1 için bağlantı şeması

image.png.842997fedf858681120806386e26ee9f.png

 

Sync 2 ve Sync 3 için bağlantı şeması

image.png.d4d5bb9e5431337af9ba40043ee55c42.png

 

Orijinal geri görüş kamerası montajı için gerekli parçalar

 

F1ET 19G490 AC - Geri görüş kamerası

F1EB 19B514 BC - Geri görüş kameralı bagaj açma switchi

BM51 19H421 AB - Geri görüş kamerası braketi

 

Araçta kamera tesisatının mevcut olup olmadığını kontrol etmekte fayda var. Bende yoktu. (Burada bir püf nokta  da tesisat aslına uygun olarak yapıldığında C237 soketinde 31 ve 43 pinleri arasında bir jumper gerekiyor)

 

Aşağıdaki tesisat Transit Courier'e ait bagaj kamera tesisatı, iş görüyor. Focus tesisatı ile ciddi fiyat farkı var.

ET76-17K400-ABD

 

Bunun dışında Video + - kablosunun LIYCY (anten kablosu aslında) diye tabir edilen kendinden shield özellikli olmasında yarar var. 0.5 kesitli olması ideal. Bu sayede görüntüdeki gürültüler en aza indirilmiş olur. Geri kalan bağlantı ve ayar...

 

APIM’de 7D0-01-01 ilk bloğun 2. byte'ı yani x*xx xxxx kameradan sorumlu. Mevcut değer, +2 hex olarak ayarlanır ve aktivasyon tamamlanır. Örnek olarak 9 + 2 = B

 

Başımıza gelen sorunlardan bir tanesi, büyük ihtimalle APIM üzerinde kamera gösterecek yazılımın olmaması yüzünden görüntü alamamaktı. Bu da APIM yazılım güncellemesi ile çözüldü, kısıtlı zamanda master reset denedik mi hatırlamıyorum. 

 

Bir diğer önemli nokta BCM C2280B 32 pinde yer alan RVC LIN bağlantısı. Direksiyona duyarlı dinamik çizgiler için bu bağlantı şart. Ancak olmasa da görüntü için bu gerekli değil. Titanium araçların BCM'si halihazırda bu çizgileri göstermeye müsait. Ancak Trend ve Style'da bu işi yapacakların işi o kadar kolay değil. Bunu da yakında netleştirmiş olacağız. Neyse şimdilik sonuç bu. ?

 

Tabi söylemeden olmaz Savaş Ustaya kocaman teşekkürler.

 

20180425_224017.thumb.jpg.d1d7e2ddf3e057ed2866cc90a3e38fb5.jpg

  • Beğen 9
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

40 dakika önce, Semih O. yazdı:

Titanium araçların BCM'si halihazırda bu çizgileri göstermeye müsait. Ancak Trend ve Style'da bu işi yapacakların işi o kadar kolay değil.

şimdi aklıma geldi, lin kablosunda ölçüm yaptınız mı? Ben ölçmüştüm 12 volt civarlarında oynayan bir şeyler vardı. Belki seninde kamera da sorun olduğundan çalışmıyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

şimdi aklıma geldi, lin kablosunda ölçüm yaptınız mı? Ben ölçmüştüm 12 volt civarlarında oynayan bir şeyler vardı. Belki seninde kamera da sorun olduğundan çalışmıyordur.

BCM'ye bağlı vaziyette test etmedik abi ama kablo iletimde bir sorun yoktu. Bir de benzer sorun yaşayan başkaları da oldu, o yüzden netleştim biraz. Hepsinin elden geçmesi lazım zaten ona da bakacağız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Dinamik çizgilerin durumu da netleşmiş oldu. Türkiye'ye gelen Titanium altı donanımlardaki BCM bu işi yapmak için yeterli değil. İlla çizgi istiyorum diyorsanız (ben dedim ?) BCM yüksek versiyon olanla değiştirilecek.

 

Ayrıca BCM konfigürasyonunda RVC connection seçeneği CAN yerine LIN olarak ayarlanacak. Tabi LIN bağlantısını yapmak kaydıyla.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Odb flasher ile geri görüş aktive edilir diye ilanlar var nette kamera tak çalıştır diyorlar. Orjinal ve yan sanayi farketmez arıza lambası yakmaz bunlar doğru mu yoksa tek çözüm sizin yazdığınız mı.teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8.07.2019 - 21:08 tarihinde, İsmail Kontbay yazdı:

Odb flasher ile geri görüş aktive edilir diye ilanlar var nette kamera tak çalıştır diyorlar. Orjinal ve yan sanayi farketmez arıza lambası yakmaz bunlar doğru mu yoksa tek çözüm sizin yazdığınız mı.teşekkürler

OBD flasher dedikleri OBD portuna taktığınızda gerekli konfigürasyonu yapmak için programlanmış bir alet. Yapacağınız iş kamera orijinal de olsa yan sanayi de olsa iki tane byte değiştirmek. Her halükarda kabloları şemaya uygun bağlayıp montajını yapacaksınız zaten?

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

42 dakika önce, Hüseyin Uyar yazdı:

Kusuruma bakmayın, tam olarak anlayamadım. Tesisat halihazırda mevcut ise herhangi bir kablolamaya ihtiyaç olacak mı ve multimedya ekranı sökülecek mi?

Benim aracımda yoktu, siz de olmayacağı anlamına gelmez. Yalnız bu model yılına ve donanım seviyesine göre de değişiklik gösteren bir konu, kontrol etmeniz lazım.

 

Tesisat varsa bile bagaj içindeki kısmı var. Geri kalanı her halükarda yapacaksınız, ekranı her halde sökeceksiniz yani.

Semih O. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Daha önce daha detaylı olarak anlatmıştım ama malum mesajlar gittiği için bir güncelleme geçmekte fayda var.

 

Titanium donanımlı araçların büyük bölümünde Sync yani APIM'den gelen kamera bağlantısı yolcu tarafında orta konsol altındaki kapakta bulunan C237 nolu sokete geliyor. Dolayısıyla dolu olduğunu teyit ederek kamera bağlantısını C237'nin 34 ve 35 nolu pinlerine yapabilirsiniz. Aşağıda soketin fotosunu paylaşıyorum.

 

Screenshot_20230816_203448_Google.jpg

 

İlave olarak artık Forscan'de modül yapılandırma son derece kolay olduğu için as built ve hex kodları ile de uğraşmaya gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...
16.08.2023 - 20:39 tarihinde, Semih O. yazdı:

Daha önce daha detaylı olarak anlatmıştım ama malum mesajlar gittiği için bir güncelleme geçmekte fayda var.

 

Titanium donanımlı araçların büyük bölümünde Sync yani APIM'den gelen kamera bağlantısı yolcu tarafında orta konsol altındaki kapakta bulunan C237 nolu sokete geliyor. Dolayısıyla dolu olduğunu teyit ederek kamera bağlantısını C237'nin 34 ve 35 nolu pinlerine yapabilirsiniz. Aşağıda soketin fotosunu paylaşıyorum.

 

Screenshot_20230816_203448_Google.jpg

 

İlave olarak artık Forscan'de modül yapılandırma son derece kolay olduğu için as built ve hex kodları ile de  uğraşmaya gerek yok.

Merhaba Semih bey uzun bir aradan sonra konuyu tekrar canladırıyorum. Aracım 2016 Model Titanium Focus. Kamera bağlantısı için yolcu kısmındaki C237 soketinin fotoğrafı aşağıda. Sizin eklediğiniz fotoğrafla farklı gibi. Soketi ayırdım onunda fotoğraflarını ekledim. 

 

Sizden baya bi önce bu soketlere takacağım pinlerinde istemiştim göndermiştiniz. O zamanlar fırsat bulup bu işle ilgilenememiştim. Şimdi aracıma kamera takmaya karar verdim. Şimdi kamera bağlantısı için soketin hangi pinlerine pin takacağım tam çözemedim yardımcı olabilir misiniz?

 

WhatsApp Görsel 2025-07-16 saat 19.56.14_6651de3a.jpg

WhatsApp Görsel 2025-07-16 saat 19.56.14_3f1ef09c.jpg

WhatsApp Görsel 2025-07-16 saat 19.56.14_99ce9f30.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Yaşar Yüce yazdı:

Şimdi kamera bağlantısı için soketin hangi pinlerine pin takacağım tam çözemedim yardımcı olabilir misiniz?

 

Çok uzun zaman oldu ama deneyelim... Soketin üst tarafı, bu durumda dişi olan taraf olmalı, 34 ve 35 nolu pinlerini kontrol edin. Pinlerin dolu olması APIM'den video + ve - uçlarının burada mevcut olduğu anlamına geliyor. 

 

Dilerseniz kameradan gelen kabloları doğrudan bunlara bağlantı yapabilirsiniz. Dilerseniz erkek terminal ya da pin olan tarafa 34 ve 35 nolu pinlere bağlarsınız. Şemada belirtildiği üzere bu kabloların renkleri mavi ve yeşil olmalı.

 

Terminallerin sökülebilmesi için, soket dışındaki housing adı verilen kılıfını sökülmesi lazım. Sağında solunda vs. tırnaklar vardır. Daha sonra konnektör ortaya çıkar,  genellikle sağ ya da sol tarafında, bazen direk pin yuvaları yanında numaralar ile o sıradaki terminallerin başlangıç numarası ifade edilir. C237 özelinde o içerde gördüğünüz beyaz kısımlar da sökülebilir ve terminal sökme aparatı ya da hassas cımbız vs. gibi bir araçla terminalleri tırnağından kurtarıp, boşa çıkarmanız gerek. Kablo demetindeki bantı biraz gevşetmek kolaylık olur.

 

Ben olsam APIM'den üst kısımdaki gelen kısımdaki terminelleri söker, makaronu geçirip, uygun bir yerden kabloyu sıyırıp, buralardan lehim yapıp, makaron ile kapatırım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.