Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araba sağa çekiyor.


Mustafa Keskin

Soru

Merhaba arkadaşlar.

2010 model, fokus trendx,dizel, sedan kasa araç sahibiyim.

2.EL Olarak 2 ay önce aldım. Aldığımda direksiyonda titreme ve sağa çekme sorunu vardı. Lastikler zaten eski olduğundan 4 adet yeni michelin lastik aldım. Balans ayarlarını yaptılar. 3 jantta eğrilik varmış, onu düzelttiler. 1000-1500 km kullan gel tekrar balans yapalım dediler.

Lastik değişiminden sonra direksiyondaki titreme büyük oranda azaldı. Ancak direksiyon sağa çekmeye devam ediyordu. 1000km sonra tekrar lastikçiye gittim. Balans ayarı yapıldı. Titreme sorunu tamamen ortadan kalktı. Ancak sağa çekme devam diyor. nedenini sordum. Lastikçi, biraz daha bekleyelim, olmazsa latikleri sağ sol yaparız dedi. Benim içim rahat etmedi. Gittim rot ayarı yaptırdım. 10 dk baktılar. bi makineye bağladılar. 40 tl alıp denediler. oldu dediler.

Benim denemek için zamanım yoktu. Denediğimde sağa çekmenin devam ettiğini gördüm.

Sorun tam olarak şöyle. Araba 120-130 la giderken, elimi direksiyondan çekince sağa doğru manevra yapıyor. kendiliğinden şerit değiştiriyor gibi oluyor. Bu gaz verince daha da artıyor.

Sizce sorun ne olabilir?

Alt takım ve lastiklerde sorun yok görünüyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yeni lastiklerde bazen tutunmayı azaltabilecek kimyasallar kalabiliyor, veya galerideki araçların lastikleri parlak görünsün diye sıkılan ürünler gene lastiği kaydırabiliyor.

Bunun dışında lastiğin janta tam oturması, bijonların kontrolü vb dışında bahsedildiği gibi binlerce km ye ihtiyaç yoktur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arabaya servis baktı. Rot ayarını yaptık dediler. Ancak tam olarak düzelmedi. Lastiklerin biraz daha alışması lazım diyorlar. 1000 km kadar daha kullanıp tekrar baktırmamı söylediler.

Yapamadık,bulamadık sorunu dememişlerde lafı dolandırmışlar sadece,lastiğin alışması vs vs işin hikaye kısmı itibar etmeyin bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servisin söylediği bana da inandırıcı gelmedi. Ancak lastikleri taktırdığım yer de bir miktar kullan sonra yine gel bakalım dediler. Rotlarda ve alt takımda sorun yok diyorlar.

Dışarıda daha fazla para harcamak istemiyorum. mecburan lastikçiye ve servise gidiyorum.

rot ayarı yaptırdığım yere tekrar mı gitsem. sonuçta 40 tl verdim. bir daha baksınlar diyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracın rot başları rot kolları salıncak burçlarını değiştirmelisin rot ayarı yapılırken şasenin geometrisi bozuk olsa dahi saptanamıyor olabilir çünkü geometrik deformasyonun dingil mesafesine bir etkisi olmamış olabilir ayrıyetten saydığım parçalar sağ ve sol olarak çift halinde satılıyor ve usta dediğin adam sağ ve sol arasındaki farkı gözle göremez

yapıcağın şey bu saydıklarımı değiştirmendir şase yamuk olsa dahi(ki değişeni yok dedin)rot ayarından sonra araç yamuk şasenin üzerine kurulu bir ayar yapılacağından etki etmez şasenin yamuk olması jantların yamuk olduğundan yolda süratliyken lastiğin yaptığı varyans salıncak burçlarını gevşetmiş ve rot kollarının yamulmasına neden olmuştur bilgilerinize bu arada

not:ön aksamında sıkıntı yoksa arka salıncak buçlar(arka) ve amörtisör kulaklarını değiştirmek zorundasındır ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracımı servisten aldım. bin küsür tl masraf çıkmış. bir kısmını garanti kapsamında değiştirmişler. indirim yaptılar. arabam oldu diye sevinerek yola çıktım.

ancak sıkıntı devam ediyor. şimdi sabahtan tekrar servise götüreceğim. umarım bu sefer hallederler. kafaya takmış durumdayım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracımı servisten aldım. bin küsür tl masraf çıkmış. bir kısmını garanti kapsamında değiştirmişler. indirim yaptılar. arabam oldu diye sevinerek yola çıktım.

ancak sıkıntı devam ediyor. şimdi sabahtan tekrar servise götüreceğim. umarım bu sefer hallederler. kafaya takmış durumdayım.

lastikleri değiştirip denediniz mi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Şimdi servisten geldim. Eskisine göre biraz düzelme var. Ancak, direksiyonu bırakınca, biraz gaza yüklenince arabada sağa doğru gitme eğilimi var.

servisle beraber test sürüşüne çıktık. elemanlar bunun normal olduğunu söylediler. fokuslarda 1-1,5 derece sağa ayarlı diyorlar. ben ikna olmadım. başka bir fokusa bindin. onu denedim aynı şekilde onda da var.

sizin araçlarda durum nedir?

araba 120-130 falan giderken, direksiyonu bırakıp gaza yüklenince sağa doğru gitme eğilimi var. direksiyonu hafif tutunca bu hissedilmiyor.

acaba ben mi kuruntu yapıyorum. araba çekişteyken dümüdüz gitmesi gerekmiyor mu?

lastikler yeni. rot ve balans ayarlaru yapıldı. lastikler saü sol, ters her türlü denendi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.