Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Bir soru.. optimum yakıt sarfiyatı hakkında..


Mustafa Anil

Önerilen Mesajlar

Abi bahsedilen aracın yükü ise benim bahsettiğim o değil. ECU motor için yük hesabı yapıyor. Bunu yaparken arabanın eğiminden pedal sensöründen gelen veriye, motorun devrinden giren havanın ısı ve kütlesine kadar zilyon tane şeye bakılıp yapıyor.

Yokuş çıkarken sabit yük hesaplamanız imkansız. Dolayısı ile ECU size o konuda izin vermeyeceği için bunu bilmeden yapılacak yorumlar subjektif olur ve sorunun çözümüne katkısı olmaz.

Maksimum torka takılıp kalmanın bir anlamı yok. Motor yüküne dayalı olarak aracın kütlesini yukarı kadar çıkartabilecek torku ürettiği her devir yeterlidir. Yani örneğin atmosferik focus için konuşursak 1800 devirde torkun %80 i zaten üretiliyordu hatırlarsan. Eğer arabanın kütlesini 120-13 nm tork ile hareket ettirebiliyorsanız o zaman maksimum torka gerek kalmaz. Siz ne yaparsanız yapın, aracın enjeksiyon süresi hesaplanırken motorun yükü baz alınır. Dolayısı ile en az yakmak için motor yükünü mümkün olduğunca düşük tutmanız lazım. Bununda yolu gaza az basmak ve mümkün olduğunca closed loop ta sürüş gerçekleştirmek. Ve pek tabii doğru vitesi kullanmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.