Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Question Oil Catch Can/Tank / Yağ Buharı Haznesi


Kaan Çelebi

Önerilen Mesajlar

  • 6 ay sonra...

olay şu:

 

turbo dizel motorlarda yüksek silindir içi basınç sebebiyle, her ne kadar segmanlar olsa da, yanma odasındaki gazın bir kısmı crankcase denen bölgeye, yani kartere kaçar.

Şimdi oranın kapalı bir ortam olduğunu düşünün, crankcase ne kadar basınca dayanabilir? Bunun tahliye edilmesi gerekiyor.

 

Tahliye etmek içinse sistem şudur:

crankcase'deki yağ buharı kam milinin olduğu kafa kısmına doğru yükselir. Burada bulunan cam-cover üzerinde araçtan araca değişen bir filtre sistemi vardır. Bu filtre sistemi, en basit anlatımla, yağ buharını yoğuşturur, yoğuşan yağ aşağıya doğru damlar, geri kalan gazlar ise filtreden geçer.

 

Şimdi bu gazları dışarıya salmak da doğru değil, sonuçta silindir içindeki yanma ürünü bunları :) Bu sebeple bu gazları bir şekilde tahliye etmemiz ve dönüştürmemiz lazım. Bu sebeple bu gazı turbo'nun kompresör giriş tarafına, yani emişin olduğu tarafa veriyorlar. Böylece bu yanma ürünleri tekrar motora besleniyor.

 

Her araçta o kadar büyük birşey olması gerekmiyor, binek araçlarda genelde camcover'a entegre basit bir filtre oluyor. bu filtreden de çok ince bir hortum çıkıyor.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.