Jump to content
  • Duyurular

    • Yakup Çağatay

      Görünmeyen Resimler - Imgur ve PhotoBucket   06-08-2015

      Türkiye'de i.imgur adresi engellemiş durumdadır, bu sorunu çözmek için ilk etapta öncelikli konuları yenilemeye başladık. Şuan görmek için yapmanız gereken basit bir DNS değişikliğidir; Google dns gibi 8.8.4.4 NOT: Bu sadece imgur'a yüklenen fotoğraflar için geçerlidir. PhotoBucket da diğer sitelerde görüntülemesini kapattı. Gözükmeyen bir resim/foto gördüğünüzde lütfen RAPOR düğmesini kullanarak bizlere bildiriniz eğer mümkünse görünür hale getireceğiz. İlginize Teşekkürler.
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Kaan Çelebi

Question Oil Catch Can/Tank / Yağ Buharı Haznesi

Önerilen Mesajlar

Dizel Araçlarda bu uygulamayı kullanan yabancı sitelerde çok konu mevcut. Bilgisi olan faydası zararı olan Detaylı bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.örnek resimleri konuya ekledim. 

image.jpg

image.jpg

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zararini pek duymadim, faydasi motor ust kapak ve muhteviyati daha temiz kalir. Arada bir acip bosaltmak gerekir. Alacaksaniz bosaltma muslugu olanlari tercih edin.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

olay şu:

 

turbo dizel motorlarda yüksek silindir içi basınç sebebiyle, her ne kadar segmanlar olsa da, yanma odasındaki gazın bir kısmı crankcase denen bölgeye, yani kartere kaçar.

Şimdi oranın kapalı bir ortam olduğunu düşünün, crankcase ne kadar basınca dayanabilir? Bunun tahliye edilmesi gerekiyor.

 

Tahliye etmek içinse sistem şudur:

crankcase'deki yağ buharı kam milinin olduğu kafa kısmına doğru yükselir. Burada bulunan cam-cover üzerinde araçtan araca değişen bir filtre sistemi vardır. Bu filtre sistemi, en basit anlatımla, yağ buharını yoğuşturur, yoğuşan yağ aşağıya doğru damlar, geri kalan gazlar ise filtreden geçer.

 

Şimdi bu gazları dışarıya salmak da doğru değil, sonuçta silindir içindeki yanma ürünü bunları :) Bu sebeple bu gazları bir şekilde tahliye etmemiz ve dönüştürmemiz lazım. Bu sebeple bu gazı turbo'nun kompresör giriş tarafına, yani emişin olduğu tarafa veriyorlar. Böylece bu yanma ürünleri tekrar motora besleniyor.

 

Her araçta o kadar büyük birşey olması gerekmiyor, binek araçlarda genelde camcover'a entegre basit bir filtre oluyor. bu filtreden de çok ince bir hortum çıkıyor.

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap



Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Kurallarını kabul etmiş olursunuz.