Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 ilk karlı yol testi


Ali Keskin

Önerilen Mesajlar

Guest Sadık Taşyürek

Ankara gişelerden çamlıdere'ye kadar otoban kapalıydı , benim önlerde kışlık lastik vardı arkalar ise 18 inç st jantında yazlık vardı.

Karlı olan mesafede ESP yi devre dışı bıraktım,arkalar yazlık olsuğu için sapıtıyordu araç.Aracın arkası ara ara atıyordu ama çok şükür gittim geldim.

Benimkisi ani oldu ama 4 tekerinde kışlık olması şart. :D

Erkan; 4 lastikte kışlık olsaydı ESP yi yinede kapatırmıydın. ESP bu tip karlı ve buzlu zeminlerde faydadan çok zarar mı getiriyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Erkan; 4 lastikte kışlık olsaydı ESP yi yinede kapatırmıydın. ESP bu tip karlı ve buzlu zeminlerde faydadan çok zarar mı getiriyor?

ESP'yi kapatmayın lütfen, sadece çekiş kontrol sistemini (TCS) kapatın, o da yokuş çıkmanızı engelleyecekse...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cuma-cumartesi ve pazar günü kendimi ankaranın çamur-kar karışımlı yer yer buzlu yollarına, gerçekten karlı ara sokaklarına vurdum.. millet patinajda kalırken bende en ufak bir terslik bile olmadı, kış lastiği çok faydalı.. bu arada TCS yani diğer adıyla ASR, yokuşta işe yaramıyor mu? neden kapatıyoruz yokuşta?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Sadık Taşyürek

ESP'yi kapatmayın lütfen, sadece çekiş kontrol sistemini (TCS) kapatın, o da yokuş çıkmanızı engelleyecekse...

Sayın hocam; FII,5 ta yol bilgisayarı menüsünden sadece ESP aktif ve deaktif edilebiliyor. maalesef TCS ile ilgili ayrıca bir menü veya düğme mevcut değil. anladığım kadarıyla esp yi kapatınca tcs de kapatılmış oluyor. veya olmuyor da olabilir. bunu müseait bir zamanda test etmem lazım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cuma-cumartesi ve pazar günü kendimi ankaranın çamur-kar karışımlı yer yer buzlu yollarına, gerçekten karlı ara sokaklarına vurdum.. millet patinajda kalırken bende en ufak bir terslik bile olmadı, kış lastiği çok faydalı.. bu arada TCS yani diğer adıyla ASR, yokuşta işe yaramıyor mu? neden kapatıyoruz yokuşta?

Karda ön lastikler patinaja düşüyor, bunun üzerine TCS devreye girip patinaj yaptırmamaya çalışıyor, ancak yüzey kaygan olunca tekerleklerin dönüşü durma noktasına kadar düşüyor, haliyle ilerleyemiyorsun.

TCS kapalı olursa patinajla karı kazıyıp altta tutunacak bir yüzey bulabiliyor tekerlekler zaman zaman...

Bu durumdan faydalanmak için.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arkalar yazlık olsuğu için sapıtıyordu araç.Aracın arkası ara ara atıyordu ama çok şükür gittim geldim.

Benimkisi ani oldu ama 4 tekerinde kışlık olması şart. ;)

Vesileyle bir kez daha vurgulamış olalım, teşekkürler Erkan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Sadık Taşyürek

4 lastiğim kışlık olsaydı kapatmazdım abicim. ;)

Benimkisi önler kışlık arkalar yazlık olduğu için devamlı karlı alanda arka atıyordu ve ESP sapıtıyordu , o yüzden kapattım. :)

ve bu yüzden bende sana çok kızıyorum Erkan. arkadaş çevresi bu kadar geniş ve aktif birisi olarak emaneten dahi olsa 2 ad. kış lastiği bi yerlerden ayarlayamadın mı? Allah muhafaza, ya başına bir iş gelseydi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Benim Focus 2,5 a 195 Goodyear Ultragrip 7 takmıştım,15-20 cm karda tık etmeden gitmişti..Bu Focusa ise 215 değil 205 Goodyear UG8 taktım,195 takmak mümkün değilmiş,çünkü üzerindeki donanımlar ve diskler uymuyormuş 195 e,servis takmadı,kış lastiklerini de zaten Yetkili Ford servisinden aldım,205 i bile takmak istemedilerde ben ısrar ettim...

benim eski ford II Ghia dan kalan 205 5516 jantları ve kış lastiklerim vardı onları aynen yeni focus III üme taktım hiç bir sorun yok göbekler aynı zaten özer aygül tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arkadaşlar kış lastiği konusunda şunu söyleyebilirim 2005 aralık ayından bridi focus kullanıcısıyım ve o zmaandan breridir de kışları kış lastiği kullanırım karlı yollarda da gece gündüz seyahat etmekten hiç çekinmem çamblıbel geçidi yağ donduran geçidi gerede bilinen ciddi karlı bölgeleri çoğu kış bi jkaç defalar geçtim arabamdaki zincir kutusunun içinde 2005 aralıktan beridir gerçekten zincir var mı yok mu açııp bakma ihtiyacı duymadım kışın kış lastiği derim ben deneyin farkı göreceksiniz ( bir takım kış lastiği en az 4 yıl kullanılacatır yani her yıla maliyet olarak bir lastik düşmektedir . bu da can güvenliğiniz açısından ciddi bir maliyet olmaz diye düşündüm)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Beyler gidin Otokoçtan 235 TL ye alın 205..55..r16...Hem de 10 taksit..O dikmendeki yer kazıkçı hiç bulaşma,dikmene çıkarkenki emniyet müd.nün üstündeki benzinlik içindeki yerde öyle...Kazım Karabekirde sorun fiyatları..Genelde 6 taksit 235 TL fiyat çekiyorlardı,ben 10 taksite aldım aynı fiyata otokoçtan...Birde Nitrojen bastırttım süper oldu....Sübop kapakları yeşil ve kapakta Nitrojen yazıyor....

Bu arada 235 TL den fazla fiyata almamaya çalışın çünkü fazlası kazıklandığınız anlamına gelir..Hatta ben 3 taksite 220 ye bulmuştum Kazım Karabekirde Kendirler diye bir yerde..Aynı yerde Contidesatıyorlar aynı fiyata ama Goodyear UG 8 205.55.R16 Son Hız limiti H yani 210 Km iken Continentalinki T idi yani 190 km...

abi ben aldım çoktan tabi de meraktan soruyorum, ankaradaki yetkili servisleri aramıştım fiyat araştırırken, hiçbirinde goodyear yoktu. satmıyoruz dediler. bridgestone varmış. bana mı gıcıklıkları vardı acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arkadaşlar kış lastiği konusunda şunu söyleyebilirim 2005 aralık ayından bridi focus kullanıcısıyım ve o zmaandan breridir de kışları kış lastiği kullanırım karlı yollarda da gece gündüz seyahat etmekten hiç çekinmem çamblıbel geçidi yağ donduran geçidi gerede bilinen ciddi karlı bölgeleri çoğu kış bi jkaç defalar geçtim arabamdaki zincir kutusunun içinde 2005 aralıktan beridir gerçekten zincir var mı yok mu açııp bakma ihtiyacı duymadım kışın kış lastiği derim ben deneyin farkı göreceksiniz ( bir takım kış lastiği en az 4 yıl kullanılacatır yani her yıla maliyet olarak bir lastik düşmektedir . bu da can güvenliğiniz açısından ciddi bir maliyet olmaz diye düşündüm)

özer Bey zaten aksini iddia eden yok.

Türk şöförleri yavaş yavaş biraz piyasanın da etkisi ile eğitiliyorlar, Almanya'da ben çocukken herkes kış lastiği kullanırken, hatta çivililerini bile yeri geldiğinde takarken biz zincirle boğuşuyorduk.

Kuşkusuz ithalat rejimlerinin, iklimin göreceli ılıman olmasının, keyfine araç kullanmanın pek yaygın olmaması gibi faktörlerle kış lastikleri gündeme gelmedi uzun yıllar. Şimdilerde olması gerektiği gibi olmaya başladı.

En azından kışı sert geçiren yerlerde daha yaygın kullanılıyor.

Mali açıdan da yazdığınız gibi aslında pahalı bir yatırım değil, yaz lastiklerinin ömrü uzaması bir yandan, kaza yapma riskinin azalması diğer yandan önemli avantajlar.

Ancak önemli bir tehlike özellikle trafik yoğun bölgelerde kar şartlarında dahi yola normal lastikle çıkan "bize birşey olmaz"cı takımı. Sen duruyorsun, gelip vuruyor, ya da sen kaçıyorsun, kayıp geliyor vuruyor.

Ben o takımdan çok çektim.

Kar lastiği kullanımının daha da artması dileği ile... :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.