Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Drag focus 3 mü megane(chip uygulamalı 150bg) 3 mü?


Önerilen Mesajlar

atasanyide paşa rot var rot balanscı

ismide paşa yolun düşerse uğra selamlarımı ilet süper esnaflardır lastik konusunda da bilgilidir sıradan bir lastikci değil işinide çok titiz yapar :)

eskiden beri bilirim paşa yı; anadolu caddesinde başlamışlardı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben vti yapacaktım bir kaç yıl önce gittim ona komple stok giricektik 280 bg civarı düşündüm bana ilk sorduğu soru kaç paran var dedi :)

İstanbulda paşaoğluna yaptırmıştım bende ozamanlar.

Savaşta pek ucuz takılmıyor ama :)

Ama işinin kalitesi tartışılmaz

VTIın plakası neydi ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bence hiç girmeyin derim, çÜnkÜ işin içine o garip kelime girince "chip " işler değişiyor. O araba 150 hp gÜç Üretiyorsa 320-350 nm arasında tork Üretiyordur. Yani bÜyÜk problem. İşin içinde çok ciddi bir iddia yoksa sadece deneme amaçlı deneyin derim, hem sonucu görmÜş olursunuz.

:) :) ;):D:dont: :dont: :dont:

Torq gÜcÜ nasıl arrtıyor acaba. Ben bu işi pek anlamadım. Bildiğim kadarıyla sadece 0-100 hızlanmaya etkisi var çiplerin. Nasıl oluyorda torq kuvveti artıyor anlayamadım. Hem de motora direk fiziksel bir mÜdahale olmaksızın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Artıyor artıyor :yeah:

Tavsiye etmem ayrı konu :D

aslında inceden oynansa bişey olmaz ya

f2 nin 109 luk makinası 156 hp ye kadar çıkıyormuş

onu 130 hp /290nm civarlarına çıkarsak. Bakımlı ve nazik olursak pekte bişey olmaz zannımca

Ayrıca sakin kullanımlarda yakıt ekonomisi sağlarız :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Savaşta pek ucuz takılmıyor ama :yeah:

Ama işinin kalitesi tartışılmaz

VTIın plakası neydi ?

35 AD 8250 lacivert 4kapı ama bi kaç sene oldu.

hatta il vti lardan sanırım :D

sonra birde is kasa coupe yaptık Türkiyede 2 tane var biri sarı diğeri siyah onlarda bizdeydi.

siyah şuan yeniden yapıldı sanırım rodajda kırılmadıysa eğer :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aslında inceden oynansa bişey olmaz ya

f2 nin 109 luk makinası 156 hp ye kadar çıkıyormuş

onu 130 hp /290nm civarlarına çıkarsak. Bakımlı ve nazik olursak pekte bişey olmaz zannımca

Ayrıca sakin kullanımlarda yakıt ekonomisi sağlarız :yeah:

Ben bu işi biraz bir araştırayım. Ama yakıt ekonomisi konusu açısından düşünülebilir. Uygulamaları gözümle görmem lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

:yeah::D :D :dont: :dont: :dont: :dont:

Torq gÜcÜ nasıl arrtıyor acaba. Ben bu işi pek anlamadım. Bildiğim kadarıyla sadece 0-100 hızlanmaya etkisi var çiplerin. Nasıl oluyorda torq kuvveti artıyor anlayamadım. Hem de motora direk fiziksel bir mÜdahale olmaksızın.

Tork ve gÜç ayrı ama birbirine bağlı kavramlar.

Tork burulma kuvveti olarak tanımlanır, yani bir cisime dairesel hareket yaptıran kuvvet...

Motorda bu dairesel hareketi yapan krank mili ve ona bağlı aktarma organlarıdır.

GÜç ise birim zamanda yapılan iş demektir, ya da belli bir mesafede belli bir cisime belli birim zamanda uygulanan kuvvet olarak da tanımlanabilir.

Mesela 1 BG 14850 kg yÜkÜ 1 dakikada 30,5 cm hareket ettiren gÜçtÜr.

Krank mili dönerken bir mesafe kat eder ve iş oluşmuş olur.

Sonuçta motor devrini ve o anki torkunu biliyor isek gÜcÜ de hesaplayabiliriz.

BG = Tork x Devir/7023

Mesela 1,6 EB motor 1400 - 5000 dd arasında 240 Nm tork Üretiyor, bu 1400 dd'da 48, 5000 dd'da 170 BG Üretiyor anlamına gelir.

Tabii başka etkenler de var bu ilişkiyi etkileyen ama ben basitçe anlatmaya çalıştım.

Aşağıdaki grafikten de sağlamaları yapabilirsiniz (bu arada 1 HP yaklaşık 0.74 kW):

Chip tuninge gelince hem turbo basıncı hem de sÜpab zamanlamaları değiştirilerek silindirde daha zengin ve yoğun bir içerik sağlanır, dolayısı ile daha gÜçlÜ patlama olur ve yukarıdaki herşey artar...

screenshot20111206at223.png

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

35 AD 8250 lacivert 4kapı ama bi kaç sene oldu.

hatta il vti lardan sanırım :yeah:

sonra birde is kasa coupe yaptık Türkiyede 2 tane var biri sarı diğeri siyah onlarda bizdeydi.

siyah şuan yeniden yapıldı sanırım rodajda kırılmadıysa eğer :D

ksk vtecmidir sizin forumlardaki nickiniz ? ACT den hatırlıyorum öyle bir nick ve plakayı :D

Bende mantarda takılıyordum askerden önce. 2004-2008 arası amatör ve yarı profesyonel olarak bayağı drag yarışı kovaladım. Askerden geldikten sonra bıraktım yarışmayı F2 aldım kendime :dont:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben bu işi biraz bir araştırayım. Ama yakıt ekonomisi konusu açısından düşünülebilir. Uygulamaları gözümle görmem lazım.

Abicim araştıracak pek bişey yok aslında. Evlat rodajı bitirdi yapabilirsin artık ama fazla yüklenme motora 135-140 arası olsun.

Sakin kullanımlarda yakıtın düşecek ancak performanslı kullanımlardada daha çok artacak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tork ve gÜç ayrı ama birbirine bağlı kavramlar.

Tork burulma kuvveti olarak tanımlanır, yani bir cisime dairesel hareket yaptıran kuvvet...

Motorda bu dairesel hareketi yapan krank mili ve ona bağlı aktarma organlarıdır.

GÜç ise birim zamanda yapılan iş demektir, ya da belli bir mesafede belli bir cisime belli birim zamanda uygulanan kuvvet olarak da tanımlanabilir.

Mesela 1 BG 14850 kg yÜkÜ 1 dakikada 30,5 cm hareket ettiren gÜçtÜr.

Krank mili dönerken bir mesafe kat eder ve iş oluşmuş olur.

Sonuçta motor devrini ve o anki torkunu biliyor isek gÜcÜ de hesaplayabiliriz.

BG = Tork x Devir/7023

Mesela 1,6 EB motor 1400 - 5000 dd arasında 240 Nm tork Üretiyor, bu 1400 dd'da 48, 5000 dd'da 170 BG Üretiyor anlamına gelir.

Tabii başka etkenler de var bu ilişkiyi etkileyen ama ben basitçe anlatmaya çalıştım.

Aşağıdaki grafikten de sağlamaları yapabilirsiniz (bu arada 1 HP yaklaşık 0.74 kW):

Chip tuninge gelince hem turbo basıncı hem de sÜpab zamanlamaları değiştirilerek silindirde daha zengin ve yoğun bir içerik sağlanır, dolayısı ile daha gÜçlÜ patlama olur ve yukarıdaki herşey artar...

screenshot20111206at223.png

Eyvallah. Bak işte şimdi anladım meseleyi. Kafa geç basıyor bugÜnlerde nedense artık? Motordan önce kafayı mı "chipletsem" yaww??? :yeah::D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.