Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2010 1.6 tdci trend enjektör sorunu


Olcay Atay

Soru

merhabalar

 

1.6 tdci 90 bg 2010 model aracımın motor arıza ışığı yanıyor. bilgisayara bağladığımızda "yakıt basınç düşüklüğü" diyor. çeyrek deponun altına düşünce stop ediyor. sanayideki ustam enjektörlerden dolayı olduğunu  ve en az 1200-1300 tl masrafı olduğunu söyledi. 

 

Sizce ne yapmam gerekir başka yerlerden de bilgi alayımmı ? bu arıza enjektördenmidir ? Fiyat normal mi ?

 

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 8 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Siz önce rail basınç sensörünü bir kontrol ettirin arıza onda değilse yakıt pompasına  daha sonra enjektörlere baktırın .

Aracınızdaki enjektörler bosch çok sağlam bir enjektördür çamur gibi mazotla bile çalışır 

aracınızın km kaç acaba ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rica ederim kolay gelsin .hiç yapılmamış ise arızayı giderdikten sonra enjektörlerin sökülüp bakılarak makinaya bağlanarak  ayarlarının kontrol edilmesini  temizlenmesini tavsiye ediyorum.İlerisi için büyük masraftan kurtarır. saygılar 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Muhtemelen Serkan beyin dediği gibi rail ( Common Rail)'den kaynaklanan bir arızadır.  

 

Common Rail ne diye soran olursa da;

 

 Common-Rail aslında bir sensör değildir. Sadece sensörler aracılığıyla ölçülen bazı değerlere göre ( motorun devir sayısı ve yükü gibi değerler ) enjektörlere giden yakıtın basıncını ayarlar.Ve yakıtı ortak bir boru ile enjektörlere dağıtır. Bu sensörlerden gelen değerleri de Ecu okur ve buna göre yakıt basıncını ayarlar. Bu basınç 1500 bara kadar yükselebiliyor.

 

Şayet bu parçadan kaynaklanan bir sorun varsa yakıt enjektörlere ecunun istediği basınç ve periyotlarda gitmeyecek ve arızaya sebep olacaktır. 

 

Baska forumlarda da gördüğüm kadarıyla sizin gibi aynı sorunu yaşayıp arızaya sebebiyet veren kısmın common rail olduğunu tespit eden arkadaşlar var. Umarım biran önce bu problemden kurtulursunuz.

 

Cevat Topaloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

1)Common rail basınç sensörü kontrol edilmeli.

2)Deponuzun içindeki mazot pompası kontrol edilmeli(çeyrek deponun altına düşünce stop ettiği için!).

3)Mazot pompası kontrol edilmeli.

4)Mazot filtreniz kontrol edilmeli yani değiştirilmeli.

5)Enjektörler bozuk olsa şakırdama,avans vurma,çekiş düşüklüğü,sirkeleme,duman atma,geç çalışma,gaza basmanıza rağmen 2 saniye sonra gazı yeme, gaz pedalından ayağınızı çekseniz bile 1 saniye kadar daha gaz verme gibi sorunlardan en az birisi olması lazım.

 

Enjektörlerin tamiri mümkün,300 liraya bakımları yapılır, bozuk ise 700-800 Liraya kadar çıkabilir masrafı. 

Fakat enjektörler bozuksa ben sıfır orijinal enjektörlerle değişimini öneriyorum.Değişimden önce yakıt deponuz ve yakıt hatlarınız temizlenmeli.Enjektörün baş belası solvent ve kükürtlü yakıttır. Deponuzda eser miktarda solvent varsa bile yeni taktığınız enjektörlere de zarar verir.

Enjektörlerin garantisi yoktur.Yetkili servis bile yakıt kaynaklı der geçer.

Enjektörlerin değişimi veya bakımı-onarımı sonrasında kesinlikle adaptasyonlarının yapılması gerekiyor.

Değişim yapılırsa orijinal Ford diagnostik cihazı ile kodlamaları yapılmalı.Bunlara kodlama yapılmıyor diyen yalan konuşur.

Enjektörler değiştiği anda kodlama ve adaptasyon ŞART!!!

 

Değişim maliyeti ise sıfır orijinal parça olarak 4 tanesi 1400-1600 TL arasında.Enjektörlerin üstünde markası ve parça numaraları bulunur. Fotoğraflarını çekip Erol Ford yedek parçaya yollayın. Erol Ford  fiyat konusunda yardımcı olacaktır.

 

Fakat en büyükten başlamak yerine en ufağından başlanmalı.

Ve aracınızı yetkili servise  de götürmenizi tavsiye ederim. Yetkili servisinde arıza tespiti önemli.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar öncelikle herkese teşekkürler

 

aracımda yakıt basınç müşürü arızalanmış.bilgisayara bağladığımızda " basınç kontrol valfi arızası - aralıklı" hatası veriyordu. haftasonu bosch marka yeni parça alıp değiştirdik gerekli kontrolleri yaptık (normalde çeyrek deponun altında ya stop ediyordu veya dengesiz çalışıyordu) şu anda sorun yok haftasonu edirneye kadar gittim geldim arıza geçti çok şükür. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.