Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ilk Çalıştırmada Beyaz Duman Ve Vuruntulu Çalışma Artı Silkeleme


Furkan Ortaköse

Soru

merhabalar 2009 model 1.6 tdci aracımı 2 yıldır kullanmaktayım ancak son zamanlarda aracım da silkeleme başladı özelikle 1500 2000 devir arası 2 3 saniye gaz kesiyordu sanayi ye gittim ve mazot filtresini değiştirdim geçmedi sonra enjektör servisi arkadaşım vardı enjektörleri temizledi ve sabah marşa bastığımda beyaz duman atıyor yaklaşık 2 dakika ardından normale dönüyor özellikle kıyamıyorum ama soğuk motora 4000 devire kadar gaz verince anında kesiyor ve aracımı 1 gece servise bıraktım ilk çalıştırmayı onlar yaptılar ancak duman normal dediler ayrıca hiç bir şekilde beyne arıza yazmıyor. benimde demem o ki normal ise eskiden neden yapmıyordu ? acaba bana bu hususta yardımcı olabilecek yada sorunları yaşamış yada çözmüş olan birisi var ise yardımını beklemekteyim. ilginize şimdiden teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 9 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Aynı şikayetten muzdarıp olan var ise diye paylaşmak istedim nihayet beyne ağrıza yazdı ve silkeleme sorunu pomPa müşüründe imiş 250 tl karşılığında değiştirdim ve silkeleme geçti ilk çalıştırmadaki vuruntuda geçti yanlızca marşa bastığım zaman anlık duman püf ediyor oda günden güne azalıyor saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı şikayetten muzdarıp olan var ise diye paylaşmak istedim nihayet beyne ağrıza yazdı ve silkeleme sorunu pomPa müşüründe imiş 250 tl karşılığında değiştirdim ve silkeleme geçti ilk çalıştırmadaki vuruntuda geçti yanlızca marşa bastığım zaman anlık duman püf ediyor oda günden güne azalıyor saygılar.

Beyaz duman bildiğim kadarıyla turbo arızasında da oluyordu, emin değilim ama aklınızda bulunsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ilginize teşekkür ederim Turbo yağlama yaparsa olur dediler ancak hem servis hem sanayide ölçümlerinde sıfır turbo da taksam ses performans durumunda değişiklik olmaz gayet iyi durumda dediler bende korkmuştum işin açığı ama sorun yok dediler bu arada duman iyice azaldı servis enjektör ucu temizlendi ancak bloktaki kurumları arıyor olsa gerek zamanla azalacaktır dedi ve azalıyor çok şükür .

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

soğuk çalıştımada benim araçta sanki ara ara tittreme yapıyor acaba aynı sorunmudur..dumana bakmadım ama ısınınca sorun yok gibi.sanki rölanti devri düşüyormuş gibi hafif titriyor..

 

benim şikayetimde başta öyle idi silkeleme ile birlikte gaz verince vuruntuyu 2000 devire kadarmı yapıyor aracınız? 2000 üzerinde normale dönüyorsa vuruntu yaparken eğzoz a bakın o zaman artıyor dumanı çünki

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi alıntı yapmışsın ama cevap yazmamışsın gibi görünüyor ?


benim şikayetimde başta öyle idi silkeleme ile birlikte gaz verince vuruntuyu 2000 devire kadarmı yapıyor aracınız? 2000 üzerinde normale dönüyorsa vuruntu yaparken eğzoz a bakın o zaman artıyor dumanı çünki

Yok üst devirlerde sorun yok ..rölantide yapıyordu..titreyip düzeliyordu..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rolantide yapıp düzeliyorsa bunla ilgili değil abi benim dediğim gaz yemiyo tam kesik kesik atıyor ama sizin sorun büyük ihtimalle Ford'un kronik problemi olan motor kulaklarını bozmuş olabilir. Arkadaşımın focustada vardı aynı sorun gösterdiğimizde bundan olur dediler değişelim dedik gerek yok 300 lira vereceksin tekrar bozar kronik dediler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

kusura bakmayın alıntı yapmayı bilmiyorum forumda yeniyim :) teşbihte hata olmaz ancak bildiğim kadarıyla açıklamaya çalışayım bir nevi motorun sarsıntısını en aza indirmeye yarayan amortisör sistemi artı bağlantı noktası diye biliyorum. sorun ise sarsıntıyı en aza indirme yetisini kaybedince kasayı daha çok sallıyor ve motorun ısınana kadar yada belirli bir süre devirde şaşırma durumunu yaratıyor buda örneğin normalde 500 devirde rolantide çalışıyorsa birazcık daha aşağıda çalışıyor ve sarsıntıyı hissettiriyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.