Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2012 1.0 Ecoboost 52 Bin Km'de Garantide Motor Arızası


Cem Çakmak

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Siteye yeni üye oldum. Sanırım insanın başına iş gelince sıkıntısına yardımcı olabilecek her kapıyı çalıyor.

Konuyu anlatayım.

 

Aracım 2012 Model, Ocak 2013 trafiğe çıkışlı. 3 yıl/100.000 km garantili.

 

Araç 45 bin bakıma gittiği gün su kaçağı arızası tespit edildi. 2 boru/hortum değişeceği söylendi ve 4 günün sonunda sıkıntı giderilerek teslim edildi. Şimdi aracım 52 bin KM'de ve araçta titreme olmaya başladı, eksozdan beyaz duman atmaya başladı ve su kaçağı arızası yeniden tekrarladı. Servise götürdüğümde birtakım testlere tabi tuttular ama ikinci gün sorunu tespit edemedeklierini ve silindir kapağını sökmeleri gerektiğini söylediler. Şu anda araç trafiğe çıkamaz durumda ve tüketici kaynaklı bir sorun değil. Bunu servis söyledi. Ancak yazı vermedi. Önceki ve şimdiki İş emirleri elimde ikisinde de su kaçağı arızası yazıyor. Ayrıca ikinci servise gidişi çekici ile gerçekleşti. Fotoğraf ve çekici fişi de elimde.

 

Bende araca ihtiyacım olduğunu ve yedek araç talep ettiğimi söyledim. (Daha önceki tamirde de aynı servis yedek araç vermemişti.) Yasaya göre 10 gün serviste kalmadan yedek araç veremeyeceklerini, ancak tamir süresinin 10 günü geçmesi şartı ile yedek araç verebileceklerini söylediler. Bu sırada tamirci birkaç arkadaşla görüştüm, senin aracın sıfır daha garantisi devam ediyor kesinlikle motoru açtırma, hatta yasal hakların var bir avukatla görüş dediler. Hem servisten hemde arkadaşlardan YASA kelimesini duyunca araştırmaya başladım, birkaç avukat arkadaş ile görüştüm. Kendi tespitlerim ile birlikte yeni Tüketici Koruma kanunu, Türk Borçlar Kanunu ve Haziran 2014'de yürürlüğe giren Garanti Belgesi yönetmeliğini incelediğimde aynı arızanın ikinci kez tekrarlaması durumunda tüketici aracın değişimini yada para iadesini isteyebiliyormuş.

 

Tabi bu arada boş durmadım,hemen bir ihtarname hazırlatıp, faks, mail ve noter kanalı ile hem bayiye hemde İthalatçıya gönderdim. İhtarnamede yukarıdaki durumu anlatıp, yedek araç istediğimi, aracımın yenisi ile değiştirilmesini yada bu mümkün değilse paramın iade edilmesini istedim. Dün beni direkt hatlarından arayarak konu ile ilgilendiklerini ve üst yönetime bildirdiklerini 1-2 gün içinde bana dönüş yapacaklarını ancak aracımın tamir edilmesine onay verdiğim takdirde derhal yedek araç tahsis edeceklerini söylediler. Bende artık tamir hakkımı kullanmak istemediğimi, ya araç değişimi yada para iademi yapmaları gerektiğini söyledim. Bugün tekrar arayarak, taleplerimi karşılayamayacaklarını üzülerek!! bildirdiler.

 

Bu markaya güvenerek hata mı yaptım? Ne yapmalıyım?? Lütfen yardım.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ancak bu şekilde uzlaşamazsak araç kiralayıp dava açacağım. Araç bedel iadesi, araç kirası dahil tüm masraflarımı (şimdiye kadar ödediğim taksi paraları dahil) talep edeceğim.

Bence boşuna uğraş olur, ama kuşkusuz haksız çıkmak isterim. 

Kolay gelsin...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Cem Çakmak,

 

Ortada bir bilirkişi raporu varken, ve o bilirkişi raporu da silindir kapağının değişimi ile sorunun halledilebileceği görüşünü ortaya koymuşken araç değişimi için dava açmak, bu süreçte de araç kiralamak intihar gibi bir şey.

 

Sakın yanlış anlamayın, aracınız keşke değişse, keşke siz bu işten maddi manevi herhangi bir zarar görmeden çıksanız ama yargı sistemimizin hakimlere direttiği bir teknik bilirkişi raporu dayatması var.

 

Çok basit matematiksel hesaplama bile olsa ( 9850-3300 = 6550 gibi) yargıtay hakime niye bilirkişi raporu almadın diyor. Hakim usul ekonomisi vs gibi gerekçelerle aynı kararında, yapılan matematiksel işlemi detaylıca açıklayarak aynı kararında direniyor ve yargıtay yine bozuyor, gerekçe olarakta tarafların hakimin hesaplamasını irdeleyemeyeceği, buna itiraz edemeyeceği gibi bence saçma bir savunmayla tekrar bozuyor.

Anlatmak istediğim hakim bilirkişi raporunun dışında herhangi bir karar vermez. Verdi diyelim, yargıtay bilirkişi raporu gözetilmeden verilmiştir diyerek bozar.

Benim anladığım kadarıyla bilirkişi raporu sadece silindir kapağının değişimi ile sorunun giderilebileceği şeklinde...

 

Bu durumda siz araç değişimi talep ederseniz aleyhinize bir karar çıkacağını düşünüyorum.

 

Ne yapmalı?

Ben sizin yerinizde olsam hemen bilirkişiden ek rapor isterdim. Bu değişimin aracın ekonomik değerindeki kaybında tespitini isterdim. (Hakim bunu kabul etmeyebilir, çünkü açtığınız dava delil tespiti. Ancak tazminat davası açmak üzere bunun da hesaplanması gerekir vs gibi gerekçelerle zorlanabilir, bir şey kaybetmezsiniz.) Bilirkişi değer kaybını hesaplayıp ek bilirkişi raporu sunarsa, (hasım konusunda tereddüt oluştu şimdi, otosan mı olur, ilgili servis mi olur tam bilemiyorum, araştırmak lazım) tazminat davası açarsınız. (Maddi tazminat=aracın uğramış olduğu değer kaybı ve sizin aracınızı kullanamamış olmanızdan kaynaklanan zarararlarınız (taksi, vs.), manevi tazminat=olayın sizde yaratmış olduğu tedirginlik, psikolojik baskı, vs gibi nedenlerle uğramış olduğunuz zararın karşılanması, (ki avukatınız var ve bu konuyu onunla konuşmak daha akıllıca olur.)  

Bu tazminat davasından alacağınız maddi ve manevi tazminat ile de üste bir miktar para vermek suretiyle aracınızı değiştirebilirsiniz diye düşünüyorum.

Ama öncelikle tazminat miktarlarının belirlenmesi lazım.

Ama ben olsam kesinlikle araç kiralama vs işlerine girmezdim, araç değişimine karar verilmesi büyük bir sürpriz olur.


Ne uzun yazmışım yahu... :D

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bayi ile anlaşma yoluna gidilecek gibi görünüyor. Ben aracımın aynısının sıfırını istiyorum. Aracımda 2012 model Beyaz renk, 52000 km.de Titanium + Smart Paket, Boya değişen vs. yok, sizce hangi fiyatta anlaşmak mantıklı olur?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cem çakmak bey Merhaba! 

2014 te bahsettiğiniz aracınızdaki motor arızasını nasıl giderdiler sıkıntı neden kaynaklıymış aynı sorun benim aracımda da var şuanda ve çözüm bulamadılar siz nasıl bir yol izlediniz tamir yada sorunu çözme konusunda 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.