Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Tdci Cvt Yakıt Tüketimi Fazla Mı?


Musa Yurtsever

Soru

Arkadaşlar bende 2 hafta önce focusumla aranıza katıldım. Bu forumdan çok şey öğrenecem inşallah.Benim arabam 2007 dizel otomatik(7 ileri) focus ortalama tüketim 8 litre civarı gösteriyo yağ bakımını ve trigerini bir hafta önce değiştirdim. Bu değerler çok değilmi?

Bu arada forumda araştırdım ama otomatik focus için değer bulamadım.

Musa Yurtsever tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Öncelikle iyi akşamlar herkese :)

Bu yakıt meselesini gördüm cvp yazabılmek için üye oldum :) 

 

siz  yarış arabası flnmı kullanıyorsunuz ben anlayamadım doğrusu, benimde f2 tdcı ghiam var ama şehir içinde  hiç 5.5Lt nin üzerine çıkmadım. gittiğim güzergah siteler  bilkent arasındaki 26 kmlik mesafe :) genelde 1.5  2bin devirleri arasında kullanıyorum ben aracımı 5. viteste 100 km  hızla gittiğimde  sizin söylediğiniz gibi  o kadar aşırı fazla  yakmıyor. bence  sizde bi deneyin 1.5 -2bin devir arasında kullanın farkı görün ama  sabır şart zamanla alışırsınız :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar bende 2 hafta önce focusumla aranıza katıldım. Bu forumdan çok şey öğrenecem inşallah.Benim arabam 2007 dizel otomatik(7 ileri) focus ortalama tüketim 8 litre civarı gösteriyo yağ bakımını ve trigerini bir hafta önce değiştirdim. Bu değerler çok değilmi?

Bu arada forumda araştırdım ama otomatik focus için değer bulamadım.

 

Musa bey aynı araç bende de var trend versiyonu ilk sahibiyim yakıt konusunda şunu söyleyebilirim uzun yolda 6 çok zorlayınca görür ve 180 le giderken dahi 5.4 gördüğüm oldu

Lakin şehir içi tam bir kabus araç bilgi ekranı ş. içi 12 lt gösteriyor yarım depo euro dizelle 250-300 yapıyorum bu kısa mesafe kullanmam bazende ısınmadan performanslı kullanım dolayısıyla artıyor.

Uzun süredir bir sorunu mu var acaba neden bu kadar çok yakıyor diye düşündüm lakin serviste bir şey çıkmadı.

Hatta serviste istisnai istekle maf sensörünü de temizleyin dedim temizlediler bir şey değişmedi

Son anda aklıma geldi bir diğer kronik sorunu da yakıt göstergesinin %25 yanlış gösterdiği söylentisi okudum bir kaç yerde bu konuda hiç servise şikayette bulunmadım belkide depodaki yakıtı yanlış ölçüyor aracımız. Hatta yakıt göstergesinin arıza yaptığı felan da yazılmıştı bir kaç yerde.

 

Benimde size bir sorum olacak cevaplarsanız sevinirim:

1. Bu araç malum şanzımanı nedeniyle sorunlu adledilen bir araç,benim aracım şu an 25.000 km de halen sorun çıkarmadı şanzıman kaynaklı. Sizin öğrenebildiyseniz aracınızın geçmişinde bir arızası olmuş mu şanzıman eksenli, olmuşsa nasıl çözülmüş bilginiz var mı acaba?

Fabrika verileride mumkun olduğunca ekonomik kullan abi. Yarı otomatikler dediğin gibi ancak CVT de tork konvertorunde sistemde kayıp oldugundan fazla yakıyor.

 Hocam cvt kesinlikle az yakmaz hele dizellde devir bandını sağlıklı kullanmadığından tam otomatikten fazla yakar çünkü araç 60 kmden sonra 7. vitese atıyor güya ekonomi için yapılmış ama dizelin bence çalışma ve devir bandı için sağlıklı bir kullanım değil sürekli tork elde etmeye çalışıyor turbo o devir bandında verimsiz kalıyor gibi sebepler aklıma araştırdım toyota auris ve sport tourerda cvt olanıda çok yakıyormuş. Bu yüzden cvt kesinlikle ekonomik değil zaten bilindiği üzere tork konvertörüde var.

Arkadaşlar 2 gün önce egzozdan çıkan siyah dumanla arkamı göremez hale geldim dün sabah ustaya gittik turbo hortumu patlamış. Arkadaşlar da saolsun daha öncede çıkan siyah dumanı benim bildiğimi sanıp bana söylememişler. Muhtemelen hortum en başından beri patlaktı. Dün akşam yakıt ölçümü yaptım ortalamada 5'e düştü sanırım bu değerler artık normal içim rahatladı. :)

Sizdeki ve bendeki c-maxlarda turbo hortumları kronik sorunluydu -hortumların zamanından önce çatlaması ve kelepçe başlarında yarılma- tr çapında servisler çağırıp zamanında komple turbo hortumlarını değiştirmişler -ücretsiz- beni ne çağırdılar ne aradılar. Bir çok kişi çağrılmış ve değişmiş. Otosan gerçekten çok umursamaz hele bayileri vw sonra en burnu havada elemanlarla dolu. İlla şikayet edeceksin illa kavga edeceksin.

 

Bir diğer kronik sorunu da alternatör arızası.

Sezer Mira tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.