Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2.5 Spor Yay Focus 3 E Olur Mu?


Kerim Kamanoğlu

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

Daha önceki mesajımda belirttiğim gibi amortisör kulesindeki civataları gevşetince  ve aracı oynatınca mm kayması ile kamber kaster kayar. Çünkü kamberi kasteri iki yerden ayarlarsınız. Alttan ve üstten. Siz amortisörü sökünce ve yerine yenisini takınca doğal olarak bozulur. Bozulmaması işte milimetrik iştir diyorum bilmem anlatabildim mi. Yayın sertliğiyle veya yumuşaklığı ile alakası yoktur. İsterseniz kuledeki cıvataları gevşetin,el freni çekili iken aracı geri vitese ve ileri vitese koyup yarım debriyaj ise esnetin aracı.Görün nasıl kayıyor kuledeki gevşek civatalar :) Kule gergisi bu yüzden kullanılır zaten.O civatalara destek baabında... Sorun bu değil zaten sorun parça numarası ve amortisörü farklı olan yayı F3 yayını F2 yayı ile aynı olduğunu iddaa etmeniz.

 

Kaldı ki yayın sertliği farklıdır demiyorum zaten. İsterseniz karşılaştırın araçtan çıkardığınız yay ile şu anda takılı olan F3 yayını. Yaw bende mi sorun var zaten parça numarası farklı ise aynı olabilir,niye konuşuyorum bu kadar ? 50 tane örnek verdim yinede yok demiyorsunuz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önceki mesajımda belirttiğim gibi amortisör kulesindeki civataları gevşetince  ve aracı oynatınca mm kayması ile kamber kaster kayar. Çünkü kamberi kasteri iki yerden ayarlarsınız. Alttan ve üstten. Siz amortisörü sökünce ve yerine yenisini takınca doğal olarak bozulur. Bozulmaması işte milimetrik iştir diyorum bilmem anlatabildim mi. Yayın sertliğiyle veya yumuşaklığı ile alakası yoktur. İsterseniz kuledeki cıvataları gevşetin,el freni çekili iken aracı geri vitese ve ileri vitese koyup yarım debriyaj ise esnetin aracı.Görün nasıl kayıyor kuledeki gevşek civatalar :) Kule gergisi bu yüzden kullanılır zaten.O civatalara destek baabında... Sorun bu değil zaten sorun parça numarası ve amortisörü farklı olan yayı F3 yayını F2 yayı ile aynı olduğunu iddaa etmeniz.

 

Kaldı ki yayın sertliği farklıdır demiyorum zaten. İsterseniz karşılaştırın araçtan çıkardığınız yay ile şu anda takılı olan F3 yayını. Yaw bende mi sorun var zaten parça numarası farklı ise aynı olabilir,niye konuşuyorum bu kadar ? 50 tane örnek verdim yinede yok demiyorsunuz.

 

ee tamam işte bende size bunu anlatmaya çalışıyorum ya kaç iletidir,olay tamamen ticari boyutta ve fabrikasyon numaralandırmada,aslında kullanılan parça aynı parça seri noları farklı,örnek vereyim,transit connect ön amörtisörüyle focus 1 ön amörtisörü birebir aynı,üst takozları bile,son zamana kadar fiyatları arasında 50-60 lira fark vardı concet daha ucuzdu,bende focus 1 ime aynı diye alıp takmıştım zamanında, ama piyasada connect diye geçiyodu :)) ama siz hala olmaz diyosunuz,e oldu ama,yaklaşık 5.000 km yapmışım bu yeni süspansiyonla bişeyler yerinden çıkmadı ölmedimde :D aracın yol tutuşunda bir sıkıntı yok,mekanik sistemler sorunsuz görevini yapıyor,aracımdan soğumuştum yeminle lokurtulardan, şimdi üzerinden inmek istemiyorum,konfor geldi süspansiyon sesi yok oldu,ben bu amörtisörleri aldığımda ölçüp biçip kontrol edip öyle monteledim,gözle-elle-yokla misali :D deli cesarati ile montajlamadım yani kumar oynamadım ön düzen çünkü bu,bu yaşta kıyma olmaya niyetim yok açıkçası :D tekrar söylüyorum ne bilyasında nede üst takozunda hiç bir fark yok,skf üretimi ikiside,sadece seri noları farklı,hatta bendeki üst takozları ve bilyaları yeni değiştirmiştim,gelenleri bi takayım dedim sağlam değilse değiştiririm dedim şansıma ki sağlam çıktılar bende değiştirmedim,bendekilerde yedek olarak kaldı,focus 2,5 tada 1800 küsür parça değişti diyolar,bu değişen parçaların bir çoğunun seri nosu değişik ama nedense focus 2 nin parçaları uyuyo olaya bu açıdan bakmak gerekir...neyse doğruyu buldukya varsın olan 15-20 iletiye olsun...epeyden beri forum boyle beyin jimnastiği yapmamıştı iyi oldu :P  eğer şahsınıza saygıda kusur ettiysem affola ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende sizin gibi ticari oyun zannediyordum.Ne zamanki içine girdik bu parça,imalat işlerinin o zaman anladım. Asıl çarkı şu piyasadaki parçacılar kuruyor.Örnek veriyorum Focus 2 SACHS marka amortisör orijinal demek değildir. Üstünde Ford,Fomoco gibi simgeler olmalı. SACHS markası o parçayı Ford için üretiyor aynı zamanda dışarıyada Ford'un şöyle yapacaksın dediği kaliteden daha düşük ürünü sunuyor alternatif diye.Üstüne Ford logosunu basmadan satıyor parça toptancılarına. Parça toptancılarıda gerek perakendeye gerekse parçacılara satıyor Ford'un ürettirdiği fabrikadan çıkıyor aynı banttan çıkıyor diye. Halbuki onun içinde kalite kontrolden herhangi bir nedenle geçememiş mallarda var cidden aynı banttan çıkan ama kalitesi Ford ile aynı olmayanda. Ticari oyunu kuran burdaki toptancılar ve parçacılar. Bizim halkta alıyor  orijinal diye.  Parça numarası farklı olupta birebir aynı parça olmaz olamaz. Çünkü Ford için ek maliyettir o. Üretici fabrikaya aynı olacak ama şuna şu parça kodunu işleyeceksin denildiğinde o imalatçının seri üretim bantı oldukça değişecek vede bu maliyeti arttıracaktır.Depolama,sevkiyat vs gibi işlemlerde de farklı parça numarası ile olan ürün sıkıntı karmaşıklık vs.. gibi sorunlar yaşatacaktır. Kaldı ki ülkemizde pek geçerli değil fakat avrupada çok sıkı denetlenen rekabet hakları kuruluda bu olaya ciddi cezalar verecektir. Farklı fiyata satılan ürünlerde farklılık olmak zorunda. Üretici veya dağıtıcı kimseye bu kazığı atamaz(yasalara göre). Atarsada bir atar iki atar. Avrupada sizin benim gibi onlarca tüketici var. Birisinin şikayetinde patlar gider.

 

Bende size benzer bir örnek verecektim ki siz vermişsiniz..Dodge kamyon ile transporter t4 tdi aynı mazot filtresini kullanır. Siz öyle derdiniz yani :) Fakat yuvaları birebir uymasına rağmen filtre içindeki süzücü ağırlıkları farklıdır.Yuvaya uyuyor diye aynıdır demek yanlış olur.

 

Focus 1 de kullandım Connect'te... Focus 1 çok daha rahattır Connect'e göre.Connect ticari amaçlı yani yük taşıma amaçlı yapılmıştır ve 1500 kg yük bile taşıyor katır gibi.1400 kg da aracın kendisi eder 2900 kg. Yasal olarak 800 kg haddi vardır kısa şaselerin. Kule ile taşıyıcı arası mesafesi farklıdır.Dolayısı ile süspansiyon daha farklı noktalarda hareket ediyor dizaynına göre.Bu yüzden dizayn farklılıkları var.Mili daha kalın olabilir ağır yüklerde kullanılacağı düşünülerek... Hatta sadece ufak bir farklılıkla çekme ve akma mukameveti farklı malzeme kullanmıştır :) Neler yaptığını bilemiyorum ama şuna inanın ki parça numarası farklı ise ürün farklıdır. Onlarca örnek verdim. İşinize öyle geldiği için mi öyle anlıyorsunuz bilmiyorum fakat neden kalite dizayn farklı olabileceğini düşünmüyor sunuz? Seri üretimde ordaki parça kodunu değişik imal ettirmesi hem yasal değil hemde artı bir maliyettir ürettiren tarafından yapılan değişiklik. Örneğin Mtx75 şanzımanı oldukça farklı modelinde kullanır Ford. Fakat ayna mahruti oranları değişiktir.Aks çıkışları farklıdır vs vs...

 

Ford farklı modellerinde aynı parçayı farklı numaralarda kullanıyor olsa idi F3 kullanıcılarının iyi bildiği geniş ekranlı göstergelerde aynı özellikleri taşımasına rağmen farklı numaralar olurdu.Aynı göstergeyi pek çok markada kullanıyor. Kimisinde kalın yazılar ve çizgiler var kimisinde ince çizgiler ince yazılar. Parça numarası burda değişiyor. İnce yazılı olanı farklı bir fabrikada kalın yazılı olanı farklı fabrikada ürettirmiş. Dışardan bakınca gösterge hepsi aynı diyorsunuz fakat yeteneğine göre parça kodları oluyor.Bazı parçacılar 400 liraya satıyor Otosan fiyatı 2000 lira. Size göre buda ticari oyundur ki bende öyle düşünüyordum 4-5 ay öncesine kadar... Avrupada araç üreticileri test ettikleri araçları,banttaki ufak hatalı araçları satıyor. Örneğin direğinde 3 tane punta kaynak eksik ve bu aracı red kabul edip satıyor. Alan firmalar kişiler aracı söküyor.Bakınca sıfır km araç 3 tane punta kaynağı eksik. Bu parçaları satıyor satabildiğine. Bizim ülkemizdeki o 300 liraya satılan akslar 400 liraya satılan göstergeler,300 liraya satılan klima radyatörleri öyle oluyor.Sıfır ama sonuçta imalat hatalı bir araçtan sökme. Ben 3 punta kaynağını örnek verdim. Belki beyninde kısa devre görülen ve beyini değiştirildiği halde yinede kısadevre görülen,tesisatının bir noktasında hata olan bir araçtan sökme. Türkiyedeki hiçbir satıcı bilmiyor tabiki aracın kusurunu. Sağlam parça diye geliyor ve satılıyor. Bir parçacıdan travers aldık sıfır diye.Ciddende üstünde çizik olmayan bir parça idi. Ford logosu vardı. Servis fiyatının çok çok altına aldık. Salıncakların bağlandığı dişlide sorun vardı. Halbu ki sıfır diye satıldı hatasız diye satıldı. Tornacıda 2 dakikaya hallettik. Ama sonuçta imalat hatalı bir parça.Fabirkada böyle ürünlerle uğraşmıyor toptan satıyor.Allahtan öyle görünür bir hatası vardı. Ya ölçüsünde bir kaçıklık vs olsaydı ?

Otosan çok temizdir demiyorum ben, Otosan ile Ford'u ayırmak lazım farkını bilmek lazım.

Otosan söktüğü turboları revizyona yolluyor. Sizde turbosu arızalanmış aracınızı götürüyorsunuz servise garantiden değişiyorlar. Ama taktıkları turbo revizyon görmüş. Otosan bunu yapan bir firma.

 

Hyundai starex araca turbo baktım akrabam için. Garrett marka ürün 1100 lira, servis fiyatı 2700 lira. Dışardan bakılınca servis çok kazıkçı. Evet kazıkçı fakat sattığı turboya 2 sene garanti veriyor. Garrett ise seri üretimde hata vermiş,veya hatalı bir sıfır araçtan sökme kısacası bir hikayesi olan parça.

 

Türkiyede yok mu hiç hatasız parça? Tabiki var. Servisten aldığınız ve servise parça veren büyük ithalatçıların servise verdikleri partilerden aldığınız mallar kaliteli.Yada adam gibi şu şöyle abi bunu bilerek al diyen parçacının bu birinci kalite servis malı dediği ürün kalitelidir.

Birde hırsızlık malları var ki onu hiç konuşmayalım :)

 

Daha önceki mesajlarımda yazdım staj yaptığım fabrikada olan olayları.

 

Yapmak istedikten sonra Focus 2 platformuna Focus 3 kupasını oturtursunuz :)  Discovery'de hurdalık savaşçılarını izlediyseniz görürsünüz nelerden neler çıkıyor :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşın f3 üne Otosan sayımda olduğu için satış yapmadığı zamanda motor kulağı alamadık yetkili servisten. Bizde f2 için birebir aynı şekli olan takozu aldık ve taktık.Parça numaraları farklı olan bu takozlar görünüş olarak birebir aynı olsa bile işlevsel olarakta farklı çıktı. Gaza yüklenince kabinin içine verdiği homurtu orijinal takozlu bir F3'ten daha fazla.

 

Ve o arkadaşın motor takozu bugün işlevini yitirdi. Focus 3 dizelin torku ve gücü Focus 2'den daha yüksek olduğu için ve arkadaşa aldığımız takoz F2 takozu olduğu için,takozun yağı boşaldı torka dayanamayıp yani patladı bir noktadan...Kabini çok sallamaya başladı ve gaza yüklenmelerde inanılmaz homurdadı motor.Sanki mazot kabinde patlıyordu.Traktöre dönüştü araba.

 

Dışardan bakınca birebir aynı olan takoz,yüksek torku kaldıramadı.

 

Bir kez daha anladım ki parça numarası farklıysa,adamlar boşuna uğraşmıyordur, o parçanın bir yeteneği üstünlüğü vardır.Parçacı ağabeyde öyle dedi.''Adamlar fuzuli yere parça üretmezler,herkes gavur mühendisten iyi biliyor ondan oluyor böyle dedi '' :fikir:

 

370 liraya orijinal f3 dizel için olan motor takozunu parçacıya sipariş ettik.2-3 gün sonra takılacak.


Birisi paramparça,diğeri yağı boşalmış olarak iki takoza sahip olacağım bu hafta :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.