Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Ecoboost 1.0 Baskı-Balata-Bilya-Volan Değişimi


Haluk Hekimoğlu

Soru

Herkese merhabalar,

 

Başıma gelen talihsiz olayı siz focus kullanıcıları (özellikle ecoboost 1.0) ile paylaşmak istedim. Aracımı alalı daha 1 yıl olmadı ve aracım 15000 km de idi. Araçla Şile otoyolunda dik rampalarda yaklaşık 1-1.5 saat arası 1 metre aralıklı dur-kalklar ile hareket etmem gerekti ve bunun sonucunda aşırı ısınma sonucunda aracımın baskı-balatasını yaktım. Bunun ardından bir miktar çekiş kaybı, kavrama sorunu olmasına karşın çok ciddi bir sorun görmediğim için aracı 3 bin km kadar daha kullandım fakat geçen gün yolda bir anda gaz iletimini kesti araç. Aracı Taşdelen Otokoç'a çektirdim ve sonuç: Baskı-Balata ve Volan değişimi. Volan'ın içindeki dişliler kırılmış. Usta bile çok anlam veremedi. Baskı balatanın yanması yük bindirmiş herhalde dedi.Benki aracımı asla zorlamam sadece o gün yokuşta çok dur kalk yapmak zorunda kaldım.

 

Neyse dedim ve konuyu garanti ile veya en azından bir kısmını garantiden karşılayabilir miyim diye düşünerek Garanti genel müdürlüğü ile yazışmalar yapıldı ve sonuç: Garanti değişimi yada desteği söz konusu bile değil. Malesef su anda 3000 tl lik bir arıza ve gider sonucu aracımdan ve Ford markasından ciddi bir şekilde soğudum. Özellikle Ecoboost 1.0 motor sahipleri aracınıza çok nazik davranın aracın teknolojisi yeni olduğu için yedek parçası bulunmuyor ve orjinal yedek parçalar da baya can yakıyor.

 

Bu arada Taşdelen Otokoç'a da ilgi ve desteğinden dolayı ayrıca teşekkür ederim.

 

Biraz uzun olduysa affola insanın yeni aldığı ve çok nazik kullanmaya çalıştığı arabasının başına böyle bir şey gelince insanın canı fena sıkılıyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Muhtemelen detroitte ki iflasın forda da etkisi oldu ki garantiden bir şey değişmiyorlar. yakında ford servislerine garanti kapsamında hizmet verilmemektedir yazarlarsa hiç şaşırmayacağım. Bir araç baskı balata sıyırmışsa o araçla uzun yola çıkarsanız araba o volanı yer. kızmayın darılmayın ama sizin böyle bir durumdan sonra -ki araçta çekiş kaybı ve kavrama sorununu tespit etmişsiniz- hemen aracı servise çekip 500 tl ile kurtaracaktınız. Fiyatlara gelince 3 sene önce benim megynin değişmişti 500 tl civarı baskı balata tutmuştu. Bir uzun yoldan sonra değişelim deyince kavramanın çok aşağıda kavradığı bunun volana her an zarar verebileceği volanında 2 bin tl civarı olduğu söylenince hemen baskı balatayı değiştirdim. 3 sene öncenin fiyatlarına bakınca sizin 3 bin tl masraf normal gözüküyor. Bence forddan soğumayın küçük bir noktayı atlamışsınız artık başa gelen çekilir. geçmiş olsun.

 

Bence burada çok dikkat edilmesi gereken şeyler yazıyor.

 

Baskı balata bitmişse, biten baskı balata volana zarar verir yazıyor.

 

İlgili aracın da karşılaşılan bir olumsuzluk sonucu baskı balatası zarar görmüş/bitmiş. Biten baskı balata ile kullanılmaya devam edilmiş ise volana zarar vermiş olması olası. Bu durumda volan tamamen kullanıcı hatası (gerekli bakım/onarım yapılmadığından) zarar görmüş olabilir. Böyleyse de garantiye girme ihtimali yok. Kaldı ki araç sahibi arkadaş da zaten mesajında açıkça belirtmiş. " Bir miktar çekiş kaybı ve kavrama sorunu olduğu halde 3000 km kadar daha kullandığını belirtmiş. Sonuç ortada.

 

Bu arada baskı balatası biten, kavrama sorunu olan bir araç ile yapılacak tek şeyin gerekli bakım ve tamir işlemlerinin yapılması gerektiğini de öğrenmiş bulunuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

forumla insanın gözü açılıyor, yastık demirleri kararan herkesin yastıkları garantiden değişti, bu forumdan okuduk gördük. ılımlı olumlu ve insan gibi yaklaşmama ve fordun benim aracın demirlerine pasta atıp işe yaramadığını görmesine rağmen garantiden bu demirleri değişmemesi bir çifte standarttır. bir zincir en zayıf halkası kadar sağlamken benim sorun garantiden hala değişmiyorsa kimse kusura bakmasın fordun garanti işi bu kadarmış derim. hani birde haksız olsak.

 

Bunun ford ile ne alakası var peki ?

 

Bir tane çalışanın ilgisizliği ile firmaya direkt bağlamak ne kadar doğru ise sizde okadar haklısınız diyecek birşey bulamıyorum benim için konu bitti :) 

 

Keyifli Forumlar Dilerim

Artık Forum'a da bir teşekkür edersiniz mazallah bi gün kapanırsa ne yaparız değil mi :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bunun ford ile ne alakası var peki ?

 

Bir tane çalışanın ilgisizliği ile firmaya direkt bağlamak ne kadar doğru ise sizde okadar haklısınız diyecek birşey bulamıyorum benim için konu bitti :)

 

Keyifli Forumlar Dilerim

Artık Forum'a da bir teşekkür edersiniz mazallah bi gün kapanırsa ne yaparız değil mi :)

bir tane çalışan mı? ilgisizlik mi?

Ford servisinden, genel müdürlüğüne kadar bu konuda her kesin haberi var, tarafımca, servis ve ford merkezi tarafından çeşitli yazışmalar ve telefon görüşmeleri de yapıldı, bir o kadar da servis ve müşteri ilişkileri ilgilendi. sonuç teneke görünümlü yastık demirleri hala aracımda. bu noktada garip ama servis çok ilgili ve çözüm sunuyor, ancak merkezdeki birim bu işe taş koyuyor. yani parçanın değişmemesi bireysel değil, fordun yönetici tayfası sayesinde kurumsal olmuş. Artık bu kadar açıklamaya rağmen haklısınız diyecek bir şey de bulamıyorsanız asıl ben diyecek bir şey bulamıyorum.

şu anda da benim için konu bitti :)  :mad:  :angry:  :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bir tane çalışan mı? ilgisizlik mi?

Ford servisinden, genel müdürlüğüne kadar bu konuda her kesin haberi var, tarafımca, servis ve ford merkezi tarafından çeşitli yazışmalar ve telefon görüşmeleri de yapıldı, bir o kadar da servis ve müşteri ilişkileri ilgilendi. sonuç teneke görünümlü yastık demirleri hala aracımda. bu noktada garip ama servis çok ilgili ve çözüm sunuyor, ancak merkezdeki birim bu işe taş koyuyor. yani parçanın değişmemesi bireysel değil, fordun yönetici tayfası sayesinde kurumsal olmuş. Artık bu kadar açıklamaya rağmen haklısınız diyecek bir şey de bulamıyorsanız asıl ben diyecek bir şey bulamıyorum.

şu anda da benim için konu bitti :)  :mad:  :angry:  :)

 

Şimdi oldu :yeah: Umarız değişir demirler.. En azından yeni üretimler daha farklı olur.Değişmek çözüm değil çünkü değişenler yine aynı oluyor..

Bunu sizin parlatabilir olmanız mümkün diye hatırlıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracımdaki demirlerde matlaştı. Önce parlattılar yine matlaştı tekrar götürdüm garantiye girmediğini söylediler.

2. olay ön camın kenarlarındaki siyah yumuşak plastiklerden birisi muhtemelen basınçlı yıkamadan dolayı yıpranmış

bununda garantiye girmediği söylendi.

Merak ediyorum acaba ne  garantiye giriyor

 

Haklarınıda yemeyim sağ ön kapı fitilini açılma yaptığı için garantiden değiştirmişlerdi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benim aracımdaki demirlerde matlaştı. Önce parlattılar yine matlaştı tekrar götürdüm garantiye girmediğini söylediler.

2. olay ön camın kenarlarındaki siyah yumuşak plastiklerden birisi muhtemelen basınçlı yıkamadan dolayı yıpranmış

bununda garantiye girmediği söylendi.

Merak ediyorum acaba ne  garantiye giriyor

 

Haklarınıda yemeyim sağ ön kapı fitilini açılma yaptığı için garantiden değiştirmişlerdi.

 

 

 

Neyse insan yaşadıkça öğreniyor. Herkese iyi dilekleri ve tavsiyeleri için teşekkürler. İyi forumlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.