Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Şanzıman Vites Geçişleri


Mehmet Ş.

Soru

merhaba arkadaşlar, forumu belli bir süredir takip ediyorum yeni aracımı bu forumda tanıdım,çok faydalı gerçekten,arkadaşlar 3 aydır focus1 2003 ghia tam otomatik vites aracım var, vites geçişlerinde 1.vitesten 2.vitese geçerken düşük devirde (yaklaşık 2000 devir) biraz sarsıntı oluyor fakat yüksek devirde(yaklaşık 3000devir) çok belli değil,diğer viteslerde ve vites düşürmelerde bariz bir sıkıntı yok, birde virajlarda veya belli bir hızda giderken ani yavaşlamalardan sonra tekrar gaza bastığımda şanzıman gecikmeli olarak devreye giriyor gibi oluyor. Arabayı alırken bir kaç yere gösterdim bi sorun yok demişlerdi ama şehir içinde sokak cadde aralarında 1 - 2 geçişlerde canımı sıkıyor,  acaba bu durum normal mi yoksa bir sıkıntı olabilirmi başka bi ustaya göstereyim mi?  

Mehmet Ş. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 9 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

daha önce tam otomatik bir araç kullandınız mı? yağ değişimine dikkat edildiyse pek sorun çıkarmaz o şanızman durum normal olabilir.

otomatik vitesi yeni kullanıyorum,evet focus daki bu tam otomatik için sorun çıkarmaz taş gibi şanzıman diyorlar, birde eski otomatikler böyle olur diyenlerde var,benimde işte bazen kafama takılıyor yoksa  focus 10 numara araba gerçekten.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 2011 modelini kullanıyorum, düşük devirde aynı sarsıntı oluyor fakat bence anormal bir durum değil araç tam devirli devam etmediğinden gibi geliyor bana, gaza basmaya devam edip deviri yükselttiğiniz durumlarda olmuyor.

Benim aracım 42 binde henüz şanzıman yağı değişmedi 50 binde değiştirmeyi planlıyorum.

Can Uzun tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende 2011 modelini kullanıyorum, düşük devirde aynı sarsıntı oluyor fakat bence anormal bir durum değil araç tam devirli devam etmediğinden gibi geliyor bana, gaza basmaya devam edip deviri yükselttiğiniz durumlarda olmuyor.

Benim aracım 42 binde henüz şanzıman yağı değişmedi 50 binde değiştirmeyi planlıyorum.

 

evet hocam bencede sıkıntı yok gibi duruyor, ama insanın kafasına takılıyor işte, ikinci el otomatik kullanma korkumuz var ya :)) tam otomatik kullanan diğer arkadaşlarda bu durum nasıl acaba aynı mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

merhaba arkadaşlar, forumu belli bir süredir takip ediyorum yeni aracımı bu forumda tanıdım,çok faydalı gerçekten,arkadaşlar 3 aydır focus1 2003 ghia tam otomatik vites aracım var, vites geçişlerinde 1.vitesten 2.vitese geçerken düşük devirde (yaklaşık 2000 devir) biraz sarsıntı oluyor fakat yüksek devirde(yaklaşık 3000devir) çok belli değil,diğer viteslerde ve vites düşürmelerde bariz bir sıkıntı yok, birde virajlarda veya belli bir hızda giderken ani yavaşlamalardan sonra tekrar gaza bastığımda şanzıman gecikmeli olarak devreye giriyor gibi oluyor. Arabayı alırken bir kaç yere gösterdim bi sorun yok demişlerdi ama şehir içinde sokak cadde aralarında 1 - 2 geçişlerde canımı sıkıyor,  acaba bu durum normal mi yoksa bir sıkıntı olabilirmi başka bi ustaya göstereyim mi?  

mehmet bey... vakit  kaybetmeden şanzıman yağını ATF 3  ile yenileyin....   aracı lif e kaldırdıklarında  altta   şanzıman karter tapasını göreceksiniz.. oradan  yağın tamamını bışalttırın..

dikkat! kesinlikle makina ile  içine hortum attırıp  yağı çektirmeyin...  eğer öyle yaparsanız yağ değişiminin bir anlamı kalmaz neticede aracınız yaş itibariyle   karterde çok pislik toplamıştır..

bunu yaptığınızda  sorununuz büyük ihtimal   giderilecektir...

eğer sorununuz giderilmezse ve  şanzımancılar  revizyon yapalım falan derse  kesinlikle   yanaşmayın...

yağ değişiminden sonra   HIZ SENSÖR DEVRESİNİ  değiştirin... ön sol tekerin  2 karış motordan tarafında  altta içeride göreceksiniz... siyah salyangoza  benzer bir parçadır...

o parçayı  yenisi veya  yakınlarınızda başka otomatik focus kullanan varsa değiştirerek  deneyin... eğer  sıkıntı giderse  problem o parçadır  fazla pahalı değil..

eğer sorun yine devam ederse  ... solenoid  valfler den olabilir...  revizyon en son çare...

not: son mesajınızı yeni gördüm sorun çözülmüş sanırım.... ama başka problem yaşayanlara bir fikir olsun diye silmiyorum mesajı   hasarsız arızasız  sürüşler dilerim..

Hüseyin Saraç tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.