Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Egr Valf Sorunu, Turbo Hırlama Yapıyor?


Melih S.

Soru

Merhaba yaklaşık 2 hafta önce anlık çekiş sorunları ile servise gittim. Egr valfinin sorunlu olduğu söylendi ve değişti. Aracımın performansı eskisi gibi oldu. Fakat bir hafta geçmeden gene aynısı oldu. Anlık çekiş düşmeleri ve sanki tubo devrede değil gibi tepkiler vermeye başladı. Tekrar servis yolu göründü.

Bu arada 2nci olayda aracımla yolda giderken vites değiştirirken bir ses geldiğini duydum hırıltı şeklinde.Durup dinlediğimde araç 2500 devirden rolantiye düşerken 1200 devir civarında turbodan hırlama tarzında bir ses geldiğini farkettim. Daha sonra bu durumu sadece motor sıcakken yaptığını farkettim. Servise gittiğimde önemli olmadığını söyledi. İçime sinmedi başka bir servise gittim ve şok oldum turbon arızalı egsoz kanatçıkları sürtüyor cevabı aldım.

Son olarak moral bozukluğu ile ford otosan yetkili servise gittim. Usta bir bakışta sorun egr valfinde dedi.Turbomun yüksek basınçta kaldığını, egr nin havayı kesmediğini ve bu havanın egsoz kanatçıklarına çarptığını söyledi. Yeni değiştirdiğimi söyleyince, bozuktur elektronik parça olabilir dedi. Bende 1 hafta önce aldığım parçayı tekrar değiştirdim. Aracın çekişi tekrar süper hale geldi aksamalar v.s yok. Çok memnunum.

Ama şimdi motor ısınınca aynı sesi yolda giderken değil, fakat durduğu yerde 2300 devire gelip rolantiye düşerken yapıyor.Eskisi gibi süreli değil ama sadece 2, 3 kere sonra kesiliyor. Bu ses normal mi sizlerde de varmı? sizce tekrar mı değiştirmeliyim parçayı... tşk.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 4 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kimse bilemez bunu iyi bir ustadan başka. Sesi duymadan görmeden test etmeden yorum yapmak mantıklı olmaz diye düşünüyorum. Eğer turbo yüksek basınçta çalışıyorsa yazılımsal olabilir.

Başka servis varsa bir de oraya gidin durumu aynen bu şekil izah edin bakalım ne diyecekler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buna benzer bir ses 1.4 Hdi 207 aracımda vardı servis önemli olmadığını söylemişti 8 ay kadar kullandım o aracı hiçbir sorun çıkarmadı o şekilde satmıştım. Aracı alan kişide farketti hatta ama oda biliyormuş galiba bu tip şeyleri ki önemsemedi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

EGR valfiniz kirlendiginde degistirmenize gerek yok. Sokup kaynar suyun icine pril dokup icine atin. Sonrasinda tiner ve firca ile temizleyin hicbir seyi kalmaz. Eger kompresorunuz varsa tineri kompresorle basarsaniz daha iyi olur;...

Mertol Kip tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abilerim hepinize yorumlarınız için teşekkürler. Benim asıl aklıma takılan bu kanatçıklara çarpan yüksek hava kanatçıklara zarar verir mi? her zaman yapmıyor sonuçta. Ayrıca Egr temizlendi, fakat anlık çekiş düşmesi devam ettiği için değiştirildi. Aracım daha önce turbo kesti bu ikinci turbom buda keserse aracımı satıcam... :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.