Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2 Ön Düzen Sesleri


Volkan Tekince

Soru

Merhaba Arkadaşlar,

Aracım 56000 km'de ve ön alttan gelen tuhaf sesler mevcut. 15 gün içerisinde önce direksiyon kutusu değişti ve daha sonra askı rotları değişti fakat lanet sese devam. Özellikle bozuk yollarda giderken , kasisten geçerken , çukura girip çıkarken ön alt taraftan lokur lokur sesler gelmekte. Direksiyonu çevirdiğimde eğimli yollarda daha da yoğun duyulmakta. Aranızda böyle bir sıkıntısı olan ya da çözüme kavuşturan arkadaşlar varsa yardımlarınızı bekliyorum.

Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 10 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

volkan bey öncelikle geçmiş olsun

bahsettiğiniz sesler direksiyon kutusu ile tekerlek arasında kalan aksamların tam manası ile değiştirilmediğinden kaynaklanır genelde rot başları ve amortisör kapakçıklarından tarif ettiğiniz ses fazlasıyla gelir ve virajlarda belirginleşmesinin sebebi de=sadece bahsettiğim parçaların virajlarda performansı sınanır(rot başları rotiller rot kolları süspansiyon sistemi viraj demiri aks başı aks körükleri) bu saydığım parçalardan rot başları rot kolları ve süspansiyon sisteminden kaynaklanan sesler luk luk diye ses yapar..

olası sesin kaynağı eğer ki diğer yürür aksamlarda olsa idi aracınızdan çıkan ses hızınız arttıkça artmalıydı luk luk denen ses parçalar arasındaki vibrasyonu absorve edici özelliği bulunan plastik veya kauçuk parçaların aşınması veya iki parça arasında boşluk kalması yeterli derecede sıkılmamasından kaynaklanır

tahminim direksiyon kutusu montajı esnasında kalifiye bir eleman yardımcı olduysa rot başları tutturulmuş ve boşluk kalmıştır

olaki usta dediğiniz şahıs bunların aşındığını görmemiş değildir takan kalfası üşenerek yapmış işi belli kontrol etmemiş sıktığını yoksa her türlü değiştirin derdi usta

hadi o parçayı sıkmayı unutmuş ustanız neden aracı size teslim etmeden tecrübe sürüşüne çıkmamıştır zaten çıkmışsada bidaha gitmeyin o usta tamirciliğe soyunmuş bir acizdir

gidin ve sizin aracınızı tamir eden usta kılıklı adama aracınızı düzeltmesi için diretkar davranın muhtemelen ufak bir işlem ile sıkıntınızı giderecektir

ikinci bir sav ise amortisör kapakçıklarıdır bu parça ise sadece boşluklara girince ses yapar virajlarda yapmaz yapar ama bozuk yollu virajlarda yapar ve az farkedilebilir bir sestir bahsettiğiniz kadar belirgin bir ses çıkarıyor olsaydı zaten kullanılamaz vaziyette aracınız ses gelen tarafa doğru çekme yapardı aynı araçtan bendede var 4 yaşındaki aracın amortisör kapaklarında sıkıntı çıkmaz diye tahmin ediyorum tabi ohal bir durum olmadığı sürece

hepsini geçtim taktığınız direksyon kutusu sıfırmıdır olaki tamir görmüş bir kutu ise buda sıkıntıya sebep olabilir tekrardan baktırın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba Emir Bey,

Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Direksiyon kutusu sıfır olarak Otokoç İstinye'de takıldı ve kutudan gelen ses çözüldü. Boşluk ve tıkırtılar gitti. Direksiyon kutusunu değişince alttan gelen sesler de geçer sandık fakat olmadı. Kutu zaten bozuktu en azından bir şıkkı elemiş olduk. Daha sonra kronik olarak bahsedilen z rotlara el attık ve onlar da değişti. Ama gene nafile. Dediğiniz parçaların tümüne bakıldı hatta bütün tamir boyunca ustanın başında durdum. Teste çıktık ve ilk etapta bir şey yoktu. Ama ne zamanki 1 , 2 gün geçti , ses tekrar hortladı. Bu konu için en az 5 farklı tamirciye gittim , gösterdim ve fikir aldım. Hepsi de ön takımda sıkıntı yok dedi. O zaman bu ses nereden geliyor?? Artık yapılacak tek şey tüm ön takım parçalarını söktürüp tek tek kontrol ettirmek olacak. Memnun olduğum arabamı bu tarz gıcık bir sesle kullanmak gerçekten çok rahatsız edici. Ayrıca bakılmasını önerdiğiniz parçaları daha özenli kontrol ettireceğim... Bir de önerebileceğiniz bir servis ya da usta var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

şu an bahsettiğiniz sıkıntı için profesyonel tetkik gerektiriyor size önerim sadece teknik servis olabilir volkan bey şöyle bir durum daha var yani bukadar az km yapmış bir aracın sıkıntıları gözle görülmeyecek yerlerden çıkmaz diye düşünüyorum aracı lifte kaldırarak akabinde aynı ustanın tünelin içine girerek bakması icab eder çünkü yürür aksama yük bindikten sonra parçaların verdiği tepki değişebiliyor şanzıman kulağıda olabilir tekrardan baktırın

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buna benzer bir ses benim aracım da da mevcuttu araba 24,000 km servise bakım için gittiğinde şikayetimin amortisör üst takozlarından kaynaklandığını söylediler ve garanti dahilinde değişimi yapıldı ses kayboldu.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2007 focusumla aynı lokurtulardan bende şikayetçiydim,

 

direksiyon kutusunu,boşuna değiştirmişsiniz,

 

sorun travers burçlarında,araç üzerinde takılı gelen travers burçlarının hepsi aynıydı,ön ve arka olarak,

 

şu burçlarla çekiçle çakmadan tornacıda presleterek taktırırsanız lokurtunuz ve tıkırtınız tam anlamıyla geçmeyecek ama eskisine göre ses bariz biçimde dahada azalmış olacak,ben bu lokurtuyu sadece benzinlilerde motor dizele göre daha hafif olduğu için yapıyo sanıyordum fakat demekki dizeldede varmış sorun,

 

http://www.yedekparcaford.com/?urun-9904-FOCUS-MOTOR-TRAVERSi-ARKA-BURCU-2006-2008-ORJiNAL.html

 

http://www.yedekparcaford.com/?urun-9902-FOCUS-MOTOR-TRAVERSi-ON-BURCU-2006-2008-ORJiNAL.html

murat akaloğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Direksiyonu çevirdiğimde eğimli yollarda daha da yoğun duyulmakta.

 

Bu cümleniz bana aks ve kafalarının öncelikle kontrol edilmesi gerektiğini düşündürdü. 5 usta da görünen alt takımda (rot başı, rot kolu, rotiller, z rotları, travers burçları) sorun görmediyse akla ilk gelen kısım bu parça oluyor. Benzer bir problemi arkadaşım yaşadı ve aks kafasını değiştirmesine rağmen ses kesilmedi. Parçanın hatalı olduğunu düşünüp iade ettik başka marka bir aks kafası taktırdık ancak ses yine devam etti. En sonunda başka bir ilde ehil bir usta aks ın eğri olduğu teşhis etti ve 30 TL masrafla düzeltildi. Nadir de olsa bu parça eğrilebiliyormuş özellikle daha uzun olduğu için sağ tarafın ki. Bilginize.

Mehmet Fidan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.