Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Çalıştırmadan Önce Gelen Ses Ve Bir Kaç Soru?


Mahmut S.

Soru

Merhabalar. Bir kaç sorum olacak...

Aracım 2008 tit-x dizel Focus. Henüz bir hafta oldu aracı alalı, ilk bindiğim zamanlar var mıydı tam hatırlamıyorum ama bir kaç gündür kontak anahtarını II numaralı konuma getirdiğimde tam çalıştırmadan evvel ön kabinin bir kaç noktasından tam belirleyemediğim farklı tonlarda bir ses geliyor. Sanki çalışmadan evvel bir şeylerin hazır hale getirilmesi gibi hissediyorum, ufak tefek parçalar yer değiştiriyor gibi... Motor sıcak olduğunda yapmadığı da oldu. Bu sesin anlamı ne olabilir?

İkincisi araç 98 binde son bakımı 90 binde yapılmış. Servis kayıtlarında triger, volan, yağ, filtreler vs. tüm gerekli değişikliklerin yapıldığını gördüm, tabi hepsi hafızamda kalmadı. Keza önceki bakımları da ilk sahibi tarafından eksiksiz serviste yapılmış Ankara Tur Oto'da bunları gördüm fakat eski araç sahibi faturaları bulamadı, acaba Ford ile irtibata geçsem e-posta ya da telefon yoluyla bana aracın tüm bakım kayıtlarını yollarlar mı? Ne kadar servis dışına çıkmamış olsa da parçaların geçmişini görmek istiyorum.

Son olarak bayram sonrası 2 bin km daha yol yapacağım, görev yaptığım yere en yakın servis 180 km uzaklıkta bu yüzden 100 bin olduğunda Ankara'da kış öncesi sıkıntı yaşamamak için tekrar servise gitmek istiyorum. 90 bin bakımı yapıldığına göre bu bakımda neler değişir ve nelere baktırmamı önerirsiniz?

Teşekkürler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

90 bin bakım da yağ ve filtreler ve triger değişimi var onun harici birşey olmaması lazım.Bu arada kontağı açtığınızda gelen sesler bence normaldir,sizinde belirttiğiniz gibi çalıştırma öncesi hazırlık diye düşünüyorum bende.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benzer sesler için geçen gün focus 3 için konuştuk. Normal sesler olması lazım. Tabii duymadan söylüyoruz. Birde yeni alınan aracı her türlü bir servise sokup genel kontrol yaptırmak, yağını suyunu değiştirmek, fren balatalarina, motor kayislarina vs baktirmak iyidir. Kafanız rahat olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Servisten araç geçmiş kayıt dökümlerini alabilirsiniz ayrıca bunun şöyle bir faydası olacaktır yetkili serviste değişen parçaların 2 yıl garantisi mevcut...Bunu araç garantisi ile karıştırmayın aracın yaşı ne olursa olsun yetkili serviste değişen ve aynı parçanın 2yıl içinde arızalanması durumunda değişimi yapılabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

arkadaşlar açmış konuyu biraz ama size açıklayıcı olması açısından birkaç açıklama getirelim

bahsettiğiniz tıkırtılar digital kliması olan araçlarda oluyor. Amaç aracın içinde oluşan havasız ortamı engellemek kontağı çekip camlar kapalı iken aracın içinde iseniz araç dış hava ile sürkülasyon sağlamak adına hava kanallarından bir tanesini açacaktır hatta kontağı çevirmeden kumanda ile camları açarsanız bu kanalın kapanma seslerini duyabilirsiniz bu reaksyonu araba seyir halinde ikende gösteriyor ama siz sesleri farkedemiyorsunuz seyir ses düzeyi bunu engelliyor

havasız ortam aşırı uyku ihtiyacı yaratır bunun önüne geçmek için düzenlenen bir çalışma veya kontak kapalı iken havasızlıktan tahtalıköy rüyaları görmeyelim diye alınan bir önlem

bakım için söylenecek şey ise bekir abinin dediği gibi parça değişim miadı ve değişim esnasında kaç km olduğunu gösteren çizelgeye bakarak

her parçanın değişim km/zaman aralığı vardır olaki triger ile az km yapmış olsanız dahi eğer üzerinden kullanım ömrü zamanı geçmiş ise ilerde sıkıntı yapabilir

plastik kauçuk karışımı yedek parçalar zamanla esneklik özelliğini kaybeder ve sertleşirler sertleşmesinden kaynaklı kasnak ve makaraların kayışı aşındırması hatta o hal durumlarda koparması anlamına gelir. benim şahsi kanaatim araç 150000 km lik ömründe bir defa triger değiştirir eğer değişmiş ise bir sıkıntı çıkarmaz (tabi araç geçmişinde siboplar ve kapak işlem görmemiş ise)

filtreler için 10000-15000 km arası değişim yapılması öngörülmektedir bu km aralığı aracınızla yaşadığınız şehrin iklim şartları ve kullanım koşullarına gösterdiği dirence göre farklılıklar gösterir

yağ,yağ filtreleri :sadece kullanım koşullarından etkilenir yükseklik farklılıkları olan şehirlerde ve yüksek devirli araç kullanımı yapıyor iseniz 10000 km de bir değiştirmeniz aracın sağlığını koruyacaktır. olaki ova bir şehirde iseniz bu değer 15000 km ye kadar esnetilebilir

hava filtresi:aracı kullandığınız bölgeye ve yere göre değişir tozlu yapısı olan illerimizde daha sık filtre değiştirmek gerekir

yakıt filtresi:aracınıza hangi sıklıkla mazot aldığınıza bağlı olarak kirlenen bir filtredir eğer sık ve azar azar mazot kullanıyorsanız değişimini her 10000 bakımında gerçekleştirmelisiniz ama depoyu fulleyerek bittiği zaman tekrardan fullayerek kullanıyorsanız yani az ama fulleyerek kullanıyorsanız bu parçayı 20000 km de bir defa değiştirmenizde bir sıkıntı olmaz ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.