Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

En Mantıklı Focus Motor - Şanzıman Kombinasyonu Hangisidir ?


Gökhan Akkaya

Soru

Arkadaşlar merhaba,

 

Focus MK3.5 kuru kavrama kullanıcısıyım. Aracımın görüntüsü - kabini - hissiyatı - motorunun sessizliği - yağ yakmaması - yeterli seviyedeki performansı gibi konulardan memnunum. Lakin şanzıman tarafında aşırı ama aşırı bir trafik içerisinde olduğum için, kuru kavrama ile ne yazık ki hayat gitmiyor. Çok dikkat ediyorum, pek sorun da yaşamadım aslında lakin bu tip şanzıman pek fazla trafiğe göre değil bilirsiniz. 

 

Aracımı satıp farklı bir varyanta geçmek istiyorum. Dizel motor ve yağlı çift kavrama iyi bir kombinasyona benziyor lakin motor sessizliği veya aracın kurum bağlaması gibi konulardan çekiniyorum. Mevcut motorumun çalıştığını bile hissetmiyorum o derece sessiz. 

 

Tork konvertörlü sistemlerde ise 3 silindir atmosferik motor var sanırım. Buna da hantal diyorlar veya 8F şanzımana kararsız gibi  yorumlar gördüm And Çetin gibi kişilerden.

Yani ben istiyorum ki Focus ile devam edeyim lakin ne yapacağımı şaşırdım. 

 

4 silindir benzinli atmosferik veya turbo lakin şanzıman tarafında da beni üzmeyecek bir model istiyorum. Ford'un kusursuz bir ikili yakaladığı model yılı vs var mıdır?

Ben az çok araştırdım, bilgi sahibiyim lakin sizler işin pirisiniz. Bir ustaya sorduğumda, ustadan da alacağım cevap nedir? "Olmuş" diyebileceğimiz kombinasyon nedir?

 

Ben mevcut aracımdaki kuru kavramanın karakteristik çıkarttığı seslere vs pek dayanamıyorum, gıcık kapıyorum. Huyluyum biraz. Huylu adamı üzmeyecek, sessiz sakin çalışan ama basınca da biraz gidecek, aşırı da aile aracına bağlamayacağım neler var? Sanıyorum ki yağlı çift kavrama benim için ideal gibi? Arıza olursa da kavrama fiyatını - volant değişimini vs az çok biliyorum, tecrübe ettiğim şeyler. Ne yapayım bilemedim abiler, destek olun. Şimdiden yol gösteren herkese saygılarımı sunuyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 5 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

benim bildiğim en sorunsuz şanzıman 8 ileri tork lu olan. o bile sorunluda sorunlusu garantiden komple değişiyor diye biliyorum.. 8 ilerinin ilk araçla gelenlerin hatasının bilinip düzeltildiği model varsa arkadaşlar yazsın, o olabilir. bunun yanında araç değişirken hangi yıla çıkacaksınız. malum yeni dizellerin hepsi dpf manyağı.. sizin gibi dur kalka gelecek araç değil yeni dizeller..  yakıtı takmıyorsanız elinizdeki aracı spor modda kullanıp deneyin sıkışık tarafikte. daha az vites değiştirecektir, genelde böyle yapıyorlar duyduğum.. karasız kalmasın gerekirse yüksek devir düşük hız gitsin diye..

benim bildiğim ıslak, çift kavrama en iyisi reno edc şanzıman..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Mehmet abi kuru kavrama malum ıslak kavramaya kıyasla biraz daha hızlı aşınıyor, parça değişimim çok maliyetli değil Allah için ama yine 40-50 gidiyor günümüz parası ile. Kuru kavrama ile mutlu değilim anlayacağınız, sıfır sarsıntı ile geçmiyor vitesleri. Ben kusursuzluk arayışındayım biraz. Girdiğim trafik hiç normal bir trafik değil, o anlamda 8 ileriler güzel lakin bu sefer de motor tarafında ecoboost'lar çok sıkıntı yaratıyor gibi duyumlar alıyorum. Dizele girsem başıma bela dediğin gibi, benzinlide kaldığımda ise atmosferik seçenekler var hep, atmosferiğin yanına 8 ileri şanzımanı koyunca da araba hantallaşıyor diyorlar, gereksiz vites atıp duruyor vs diyenler var güçsüzlükten. 

 

Bu iş FORD ile olmayacak ise marka değiştirmeye kadar gideceğim mecbur. Islak çift kavrama ve benzinli motor kombinasyon var mı onu da bir araştırıyorum. 

Bu konu, FORD marka araç almak isteyip en mantıklı seçeneği arayan kişilere rehber olsun istiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Puma'nın otomatikleri bir kavrama kuru bir kavrama ıslak , tam istediğiniz gibi. 

 

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/#google_vignette

"Mk4 ile sunulan yeni 8 kademeli otomatik şanzıman, tork konvertörlüdür (tam otomatik) ve Ford üretimidir. Mk4 ile gelen şanzımanın kodları; 8F24 – 1.0 ve 1.5 EcoBoost ile gelen, 8F35 – 1.5 EcoBlue ile gelen ve 8F40 – 2.0 EcoBlue ile gelen ve 2.3L EcoBoost ST ile 7 ileri kademe ile 7F40.
Mk3 ile sunulan otomatik şanzımanlar; 1.6L benzinli ile kuru çift kavramalı PowerShift, 1.5L dizel ile ıslak çift kavrama PowerShift ve 1.0 EcoBoost/1.5 EcoBoost ile 6 kademeli tam otomatik."

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

And Çetin'i dinlemeyin, oturduğu yerden konuşuyor 🙂 Kuru kavrama o kadar da kötü bir şey değil. Aracın torku çok yüksek değil ise, ağır bir araç vs değil ise, gayet yeterlidir. Yakıt açısından da daha verimlidir. 

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
03.09.2025 - 19:27 tarihinde, Yakup Ç. A. yazdı:

Puma'nın otomatikleri bir kavrama kuru bir kavrama ıslak , tam istediğiniz gibi. 

 

https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/#google_vignette

"Mk4 ile sunulan yeni 8 kademeli otomatik şanzıman, tork konvertörlüdür (tam otomatik) ve Ford üretimidir. Mk4 ile gelen şanzımanın kodları; 8F24 – 1.0 ve 1.5 EcoBoost ile gelen, 8F35 – 1.5 EcoBlue ile gelen ve 8F40 – 2.0 EcoBlue ile gelen ve 2.3L EcoBoost ST ile 7 ileri kademe ile 7F40.
Mk3 ile sunulan otomatik şanzımanlar; 1.6L benzinli ile kuru çift kavramalı PowerShift, 1.5L dizel ile ıslak çift kavrama PowerShift ve 1.0 EcoBoost/1.5 EcoBoost ile 6 kademeli tam otomatik."

Yakup abi paylaştığınız listeler ve bilgiler için çok teşekkür ederim. Benzinli motor ve 7 ileri powershift şanzıman anlamında Puma iyi bir seçenek gibi görünüyor.

Sürüş keyfi anlamında da işin ilginci güzel yorumlar var. Puma'yı radarıma aldım ne yalan söyleyeyim. Fiyatı ile alakalı bazı eleştiriler var yalnızca gördüğüm kadarıyla.

 

Yakup abi sizlere son bir soru sormak isterim müsadeniz olur ise. Kuru kavrama değişimi sonrası 30 bin km geçtikten sonra tekrar şanzıman adaptasyonu yapılabilir mi? Mahsuru var mıdır? Şanzımandaki o kusursuzluk bir süre sonra kayboluyor malum, belki adaptasyon ile biraz daha idare edebilirsem hiç araba değiştirme işine girişmem. 

 

12 saat önce, Murat Kav. yazdı:

And Çetin'i dinlemeyin, oturduğu yerden konuşuyor 🙂 Kuru kavrama o kadar da kötü bir şey değil. Aracın torku çok yüksek değil ise, ağır bir araç vs değil ise, gayet yeterlidir. Yakıt açısından da daha verimlidir. 

Murat abi nedendir bilmiyorum ancak benim 6 ileri kuru kavrama beni çok aşırı mutlu etmedi. Herkeste mi böyledir bilmiyorum 1 yıl önce kavrama değişimi yaptırdım, yoğun trafikte kullanıyorum aracı ancak rampada değil, klasik otoyol trafiği. 25.000km oldu yine ufaktan ufaktan vites geçişlerinde hissettirme sanki yapar gibi. Titreme vs yok ama o tam otomatik araçlardaki kusursuz hissiyat da pek yok. Ben parçayı parçacıdan almıştım, otosan almadım, 23.000TL parçaya verdim her şey dahil, bilmiyorum Ford Otosan'ın direkt olarak kendisinden alsam farklı olur mu? 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.