Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Bakımda yaşadıklarım sorunlar-arızalar-başımdan geçenler.


Önerilen Mesajlar

Not:Yazı biraz uzun oldu kusura bakmayın tam olarak okursanız sevinirim.

Tekrardan herkese merhabalar, bugün aracıma bakım yaptırmak için sanayinin yolunu tuttum (2020 focus) sizlere başımdan geçenleri yaşadıklarımı araç hakkında ki sorunları yazmak isterim;
Öncelikle normal olarak periyodik bakımı yaptırmak için gittim e tabi kafama takılan ve kullandığım zaman içerisinde yaşadığım sorunları da ustama anlatmak istedim yaptırmak için, yaşadığım sorunlardan bazıları;
1-aracı ilk çalıştırdığımda kalın bir hırlama gibi ses gelip 5-10 saniye sonra bu sesin gitmesiydi,
2-diğer bir sorunum sol lastik tarafından gelen metal metale çarpma sorunuydu,
3-diğer bir sorunum şanzımanla alakalı yağ bakımı yaptırsam mı gereklimi öncesi sonrası vs idi
sırasıyla bana aktarılan ve çözülenler çözülmeyenleri anlatacağım.
 

1. sorun için bana söylediği bunlarda kullanılan fabrikasyon zincirin ince olduğu için zamanla esneyip genişlemesi ve bir süre sonrada kopma yapması sorunu imiş ses bir süre sonra kesiliyorsa iyi ama kesilmiyorsa sıkıntı ama eninde sonunda kalın zincir ve set olarak değişmesi gerektiği buda triger bakımıyla bir 70-80 bin tl tutacağını söyledi (araç 113 binde bu yüzden ağır bakımı da içine kattı)
2. sorun ise tamamen önceki bakımlarda servisin işini savsaklamasından kaynaklanan bir sorun muş kaliper kapaklarındaki kastırma telini arkadan yerine önden taktığı için ses yapıyormuş doğru takıldı ve düzeldi.
3. sorun ise en can alıcı bölüm ustama yağını da değiştirmek istiyorum dedim oda otomatik şanzımancı yapıyor ona yönlendireyim dedi okey dedim normal bakım işlerimiz bitti diğer bir usta araçla teste çıktı geldi geldiğinde direk dediği sen bu arabayı elden çıkart dedi 😄 vites geçerken tekliyor atıyor vuruntu oluyor dedi bende yağını değiştirsek bi bakımını yapsak düzelme olur mu birazda olsa dedim daha kötü olur hiç elleme dedi. tamam dedim ben bi yönlendirdiniz şanzımancıya gideyim onla da bi konuşayım dedim söyledikleri yere gittim.

Gittiğimde dükkan içinde 3 araç vardı hepsi de focustu ve arızaları aynıydı revizyon yapılıyordu durumu anlattım böyle böyle dedim beyinden baktı hata kodu yok dedi sonra bi deneme sürüşüne çıktık baktı etti titreme falan vuruntu var dedi ama hafif şuan dedi döndük dolaştık geldik en nihayetinde usta bunun yağını değiştiririz ama sonucu ne olur bilinmez dedi çok daha kötüde olabilir aynıda kalabilir dedi ama ben yağını değiştirip de düzelen görmedim dedi (bu arada usta eski oto koç servisinden çıkma usta) 
Sonuç olarak ya böyle bineceksin çok rahatsız ettiğinde müdahale edilecek o zaman yağ değişimi denenecek ve bakılacak duruma göre revizyon olacak oda şuan 150bin tl tutar dedi ya da şimdi değiştirip duruma bakacaksın dedi bende biraz daha bakalım böyle deyip ayrıldım evet başımdan geçenler böyle sizlerin de fikirlerini almak isterim iyi günler herkese.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Özgür Parlak yazdı:

1-aracı ilk çalıştırdığımda kalın bir hırlama gibi ses gelip 5-10 saniye sonra bu sesin gitmesiydi,

Bu sorun bende de var. yaklaşık 1 ay önce yetkili serviste aracın rutin bakımını (105.000) yaptırdığım zaman bu sorunu servise anlattım. Aldığım cevap " dinlenmiş (soğumuş) şanzımanda yağ seviyesi biraz aşağı inmiştir. Marşa bastıktan sonra hırlama sesi bundan, yağ seviyesi normale geldiğinde ses kesilir" 

 

Bir saat önce, Özgür Parlak yazdı:

3-diğer bir sorunum şanzımanla alakalı yağ bakımı yaptırsam mı gereklimi öncesi sonrası vs idi

Bu konuyla ilgili forumda baya konu ve konu hakkında deneyim ve fikir paylaşımları mevcut. Ki benim aracın şanzımanını 96.000 de garanti kapsamında değiştirdiler. özellikle 20-40 km arasındaki hızlardaki vuruntu hâlâ geçmedi. Bunun nedeni genel kanı olarak benim anladığım yağın değişmesi gerektiği ve değişen yağın şartname özellikleri ile birlikte özellikle ULV yağın konması...

Orhan B. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

19 dakika önce, Orhan B. yazdı:

Bu sorun bende de var. yaklaşık 1 ay önce yetkili serviste aracın rutin bakımını (105.000) yaptırdığım zaman bu sorunu servise anlattım. Aldığım cevap " dinlenmiş (soğumuş) şanzımanda yağ seviyesi biraz aşağı inmiştir. Marşa bastıktan sonra hırlama sesi bundan, yağ seviyesi normale geldiğinde ses kesilir" 

evet ustam da o şekilde söyledi ama kalan şeyleri de ekledi. çalıştıktan 5-10 saniye sonra gidiyor zaten

 

19 dakika önce, Orhan B. yazdı:

Bu konuyla ilgili forumda baya konu ve konu hakkında deneyim ve fikir paylaşımları mevcut. Ki benim aracın şanzımanını 96.000 de garanti kapsamında değiştirdiler. özellikle 20-40 km arasındaki hızlardaki vuruntu hâlâ geçmedi. Bunun nedeni genel kanı olarak benim anladığım yağın değişmesi gerektiği ve değişen yağın şartname özellikleri ile birlikte özellikle ULV yağın konması...

evet çoğu konuyu okudum fakat bi kanıya varamadım yani her kişiden farklı fikir çıkıyor bu gün konuştuğum şanzımancıya ulv yağı da gösterdim hiç duymadım dedi ahaha biz castrol kullanıyoruz dedi 😄

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçmiş olsun öncelikle.

Daha önce aracı ilk aldığımda sanziman yağını değiştireyim dedim. Kimileri sanzimancı değiştirebilir falan dedi. 

Şaşmazda bakıma gittiğimde sanzıman yağını napalm dedim. Değiştirelim dedi usta. Alttan iki tapa söktü yağ filtresine söktü tarafları ve yeni filtresi taktı. Üstten de tek tapadan yağını döktü. Bu kadar mı dedim bu kadar dedi. 

Niye bu şanzıman yağı değişimini diyaliz makinesine bağlamak gibi anlatıyorlar anlamadım doğrusu.

Bir lift falan olsa kendim değiştirebilirim aslında.

Siz ulv yağ ile değiştirip bir süre kullansanız daha mantıklı olmaz mı. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 dakika önce, Fikret Ö. yazdı:

Geçmiş olsun öncelikle.

Daha önce aracı ilk aldığımda sanziman yağını değiştireyim dedim. Kimileri sanzimancı değiştirebilir falan dedi. 

Şaşmazda bakıma gittiğimde sanzıman yağını napalm dedim. Değiştirelim dedi usta. Alttan iki tapa söktü yağ filtresine söktü tarafları ve yeni filtresi taktı. Üstten de tek tapadan yağını döktü. Bu kadar mı dedim bu kadar dedi. 

Niye bu şanzıman yağı değişimini diyaliz makinesine bağlamak gibi anlatıyorlar anlamadım doğrusu.

Bir lift falan olsa kendim değiştirebilirim aslında.

Siz ulv yağ ile değiştirip bir süre kullansanız daha mantıklı olmaz mı. 

evet yağ değişimi basit bir işlem fakat kimse riske girmek istemiyor yani iş bende patlamasın bakımından ulv yağ ile değişim sağlamak mümkün yağları bulunuyor fakat yine bir risk unsuru olduğu ve revizyon işleminin ücreti yüksek olduğu için bu topa girmek büyük çekincem.
siz kaç km de yağ değişimi yaptınız böyle sorununuz var mıydı ve değişim olduktan sonra bir sorun yaşadınız mı ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Özgür Parlak yazdı:

bi kanıya varamadım

Ömürlük yağ yoktur diyerek başlamak istedim Özgür.

Servisten ayrılma usta Ulv yağı bilmediği gibi, Castrol koyup geçmiş bugüne kadar, oysa ki araştırıp bilgilerini güncelleseydi bilirdi. (Çoğu servis/usta aynı durumda)

Ben olsam önce Ulv ile değişim yaparım (öyle yaptım). Benim araçta bir kaç kez dur kalk yoğun trafikte gaza kararsız/yavaş basınca hafif silkeleme yaptı ama şu an sorun yok.

Zincir olayına gelince; tüm bakımlarım yetkili servis olduğu için egzantirik zinciri ve silindir üst kapak garantiden değişti.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Ömürlük yağ yoktur diyerek başlamak istedim Özgür.

Servisten ayrılma usta Ulv yağı bilmediği gibi, Castrol koyup geçmiş bugüne kadar, oysa ki araştırıp bilgilerini güncelleseydi bilirdi. (Çoğu servis/usta aynı durumda)

Ben olsam önce Ulv ile değişim yaparım (öyle yaptım). Benim araçta bir kaç kez dur kalk yoğun trafikte gaza kararsız/yavaş basınca hafif silkeleme yaptı ama şu an sorun yok.

Zincir olayına gelince; tüm bakımlarım yetkili servis olduğu için egzantirik zinciri ve silindir üst kapak garantiden değişti.

Gürkan ağabeyim söylediklerine katılıyorum ömürlük yağ yoktur,
Evet usta kendini geliştirmemiş görünüyor fakat çoğu araçta bu sorunun baş gösteriyor olması beni düşündürüp soğutuyor
araç eski servis bakımlı fakat serviste böyle zincir değişimi işlemleri yapılmamış normal bakım birkaç egr arızası vs vs 
Fikret ağabeyime belirttiğim gibi olası bir revizyon gerektirecek durumda bunu şuan için aşacak bütçem yok o yüzden derin düşünceler içerisindeyim ne yapsam diye araçtan yavaş yavaş uzaklaşıyorum elden çıkarma fikri geliyor aklıma Ulv yağ koysam düzelir mi bilemiyorum kafamda deli sorular 🙂

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.