Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Sign in to follow this  
H. Cenk

Arabayı Kapatırkan Elektronik Park Frenini Siz Mi Devreye Alıyorsunuz ?

Question

Kitapçığı okumadım, zaten bu konularda resmi dili pek anlayamıyorum. 

Arabayı ilk aldığımda teslim eden görevli aracı çalıştırdığınızda vitesi Dye alıp gaza basarsanız, EPB ini indirmenize gerek yok. Kendiliğinden devreden çıkar ve sürüşe başlayabilirsiniz dedi ki doğru ben de öyle yapıyorum. 

 

Yalnız aracı parkettiğinizde motoru stop etmeden önce muhakkak EPB ini manüel olarak devreye almalısınız. Kendiliğinden devreye girmez dedi. 

Öyle mi yapıyorsunuz ? 

Edited by H. Cenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Vitesi N ye alıp, el frenini manuel olarak aktifleştiriyorum, ardından P’ye,  devredışı kalması için gaza basmak yeterli oluyor fakat otomatik el freni aktifleştirmesi yok diye biliyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
50 dakika önce, Furkan Hava yazdı:

Vitesi N ye alıp, el frenini manuel olarak aktifleştiriyorum, ardından P’ye,  devredışı kalması için gaza basmak yeterli oluyor fakat otomatik el freni aktifleştirmesi yok diye biliyorum.

Var işte 🙂 

R de olmuyor ama D de oluyor. 

Araba D de iken durdunuz autohold devreye girdi. Bu esnada tuşa basıp kontağı kapatırsanız hem vites topuzu ışığı P ye geçiyor . Hem park freni ışığı yanıp sönmeye başlıyor, el freni devrede yazısı çıkıyor ve sonrada elfreni ışığı kalıcı olarak yanıyor. Az önce öyle yaptım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Geri viteste de devreye girdiği oluyor. Ancak neye göre çalıştığını idrak edemedim. Belirli bir eğimde vs. devreye girdiğini düşünüyordum ancak aksi durumlarda oldu. Tam bir muamma. 🤷‍♂️

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 saat önce, Furkan Hava yazdı:

Aydınlandım, autoholdun açık olması lazım😃

Autohold kullanmayacaksanız bu arabayı niye aldınız? Fennin son icadı auto-hold bana kalırsa 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

VW'de de autohold aktif değilse otomatik park frenini devreye almıyor tabiki.

D yada R fark etmiyor. Sadece N'de iken çalışmıyor. 

 

Şu autohold süper icat ama her dur kalkta arabaya gaz vermeye üşeniyorum... Kendi kendine yürüsün diyorum ve devre dışı bırakıyorum 🙂 Ama diğer taraftan da sanki autohold ile kullanınca %100 fren yapıyor ve kavramayı daha iyi ayırıyormuş gibime geliyor. Siz föküsçüler, bilmezsinzi kavrama mavrama ama, kara düzen konvertör ile devam 🙂  

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 saat önce, Mert Yürüyen yazdı:

VW'de de autohold aktif değilse otomatik park frenini devreye almıyor tabiki.

D yada R fark etmiyor. Sadece N'de iken çalışmıyor. 

 

Şu autohold süper icat ama her dur kalkta arabaya gaz vermeye üşeniyorum... Kendi kendine yürüsün diyorum ve devre dışı bırakıyorum 🙂 Ama diğer taraftan da sanki autohold ile kullanınca %100 fren yapıyor ve kavramayı daha iyi ayırıyormuş gibime geliyor. Siz föküsçüler, bilmezsinzi kavrama mavrama ama, kara düzen konvertör ile devam 🙂  

Vallahi DSG ve hatta kadar PS kadar spor olmadığı kesin , özellikle soğukken alt viteslerde geçişleri hissettirdiği kesin ve hatta düşük hızlarda hızlanırkenki ani yavaşlamalarda veya yavaşlamalardaki ani hızlanmalarda kafası karışıyor ama 18 janta ve daha ağır arabaya rağmen minüskül düzeyde de olsa eski powershitten az yakması beni hem şaşırttı hem memnun etti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
10 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Vallahi DSG ve hatta kadar PS kadar spor olmadığı kesin , özellikle soğukken alt viteslerde geçişleri hissettirdiği kesin ve hatta düşük hızlarda hızlanırkenki ani yavaşlamalarda veya yavaşlamalardaki ani hızlanmalarda kafası karışıyor ama 18 janta ve daha ağır arabaya rağmen minüskül düzeyde de olsa eski powershitten az yakması beni hem şaşırttı hem memnun etti. 

abi çünkü gitmiyor alet, pws'deki gibi yırtıcı değil. gitmediği içinde yakmıyor. basit yani 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

abi çünkü gitmiyor alet, pws'deki gibi yırtıcı değil. gitmediği içinde yakmıyor. basit yani 🙂

O nasıl bir mantık la, gitmediği için mi yakmaz araba 🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 dakika önce, Semih O. yazdı:

O nasıl bir mantık la, gitmediği için mi yakmaz araba 🤣

neden 1.0 motor ve 1.6 motor var. aradaki fark ne? 🙂

aslında ikisi de aynı performansı veriyor da, enayi gibi fantazik olsun diye mi büyük motor alıyoruz ? 🙂  tavuk/yumurta döngüsü işte, az yakar az gider, az gider az yakar... 

git elini yüzünü yıka...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
35 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

neden 1.0 motor ve 1.6 motor var. aradaki fark ne? 🙂

aslında ikisi de aynı performansı veriyor da, enayi gibi fantazik olsun diye mi büyük motor alıyoruz ? 🙂  tavuk/yumurta döngüsü işte, az yakar az gider, az gider az yakar... 

git elini yüzünü yıka...

Yav deli deli konuşma, lafı bulandırma. Aynı hacimde, güçte aynı motordan bahsediyorsun pws gittiği için yakıyor, tork konvertörlü gitmediği için az yakıyor diyorsun. Verdiğin örneğe bak allasen. 

Edited by Semih O.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Semih O. yazdı:

Yav deli deli konuşma, lafı bulandırma. Aynı hacimde, güçte aynı motordan bahsediyorsun pws gittiği için yakıyor, tork konvertörlü gitmediği için az yakıyor diyorsun. Verdiğin örneğe bak allasen. 

bağrıma, adamı hasta etme 🙂 

Peki çok bilen artis, bir anlat bakalım nedir olayın teknik detayları ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 dakika önce, Mert Yürüyen yazdı:

bağrıma, adamı hasta etme 🙂 

Peki çok bilen artis, bir anlat bakalım nedir olayın teknik detayları ?

Hasbinalla...  🥵 Canım benim, okuma organın totonda mı? 😑 Cenk abi diyor ki, 1.5 dizel Mk4 tam otomatik, 1.5 dizel Mk3 PWS'ye göre az yakıyor.  Sen buna karşılık olarak Mk3 çok gidiyor, çok yakıyor, Mk4 az gidiyor az yakıyor diyorsun. Nasıl kafalar bunlar ne teknik detayı vereyim olm. 🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
20 dakika önce, Semih O. yazdı:

Hasbinalla...  🥵 Canım benim, okuma organın totonda mı? 😑 Cenk abi diyor ki, 1.5 dizel Mk4 tam otomatik, 1.5 dizel Mk3 PWS'ye göre az yakıyor.  Sen buna karşılık olarak Mk3 çok gidiyor, çok yakıyor, Mk4 az gidiyor az yakıyor diyorsun. Nasıl kafalar bunlar ne teknik detayı vereyim olm. 🤣

Az yakiyor, az gidiyor diyorum 🙂 yumurta/davuk diyorum... konuyu optuk sayende, haydi... ✋🏼

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.