Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Alper Akman

Ford Focus Mk4 1.0 Ecoboost 8at & 1.5 Tdci St Line 8 At

Recommended Posts

Arkadaşlar aranıza yeni katıldım öncelikle herkese iyi günler. Bu ay sonu yeni ford focus almayı planlıyorum fakat mk4 kasa 1.0 ecoboost 125 yada 1. 5 tdci arasında tercih yapmakta zorlaniyorum. Ecoboost motor performans olarak uzun vade de tatmin eder mi?özellikle yokuş yukarı ve araç sollama performansı nasıldır?simdiden cevaplar için teşekkür ederim kazasız belasız sürüşler... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yetersiz kalacağını düşünmüyorum. Bugünkü aklım olsa ben kesinlikle donanıma bakardım. Bu kadar mikemmel bir otomobili düşük donanımla almak çok yanlışmış. Adaptif cruise ve otomatik park olan model olsa daha iyi olur. Yoksa ucuz olanı tercih ederdim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizelin artısı yüksek torku ve göreceli düşük tüketimi. 

Benzinlinin avantajı ise daha geniş devir bandı. 

Performans olarak yakınlar, ama gerek ara hızlanmalarda gerek rampada dizel yüksek torku nedeniyle daha az üzer. 

Şehir içi tüketim de dizelle 5,5-6L/100km, benzinliyle 7,5-8L/100km dolaylarında olur. 

Benzinli motorun canlılığını ve devrini sevsem de bu kıyaslamada dizeli tercih ederdim. 

Ancak aradaki fiyat farkına değer mi sorusuna cevap vermek kolay değil. Liste fiyatındaki 35,000 TL fark vermeye değmez kesinlikle.

 

Edited by Cem Boneval

Share this post


Link to post
Share on other sites

ara hızlanmada dizel daha etkili ama tırmanma derseniz bir fark yok..

biladerde dizel f3 vardı, tatillerde arka arkaya çok gittik, hiç gerisine düşmedim tırmanırken..

bu arada onlar 3 biz 5 kişiydik..

5 kişi iken 6 dan 5 e düştüğüm yokuşları 4 kişi iken 6 ile tırmandığım yerler var.. benzinli arabayı 3 kişiden sonraki 4. ve 5. kişi etkiliyor..

dizelde bu olmaz pek..

ama dizel çok daha pahalı ise, hele bu devirde kredi kullanacaksanız aradaki fark kredi demektir ki hiç değmez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel ile benzinlinin ilk alımda ki fiyat farkı bu soruyu belirler bana kalırsa. Kullanımla ve bakım giderleriyle amorti edilmesi imkansıza yakın meblağları peşinen vermeye gerek olmadığını düşünüyorum ki 1.5 tdci da tüketim - performans dengesinde arada ki fiyat farkını vermeye değecek bir değişiklik oluşturmayacaktır.

 

Bununla beraber ne kadar sıcak bakarsanız bilemem, beğeninize kalmış ama şahsi tavsiyem olarak madem st-line paket almayı düşünüyorsunuz o zaman sw st-line kasayı da düşünmenizi tavsiye ederim. Bence benzinli mi dizel mi sorusu kadar önemli bir tercih kriteri bu konu bana göre. Sw st-line ile hem HB karoser kadar şekli şemali güzel bir arabaya binmiş olursunuz hem daha kaliteli ve rafine bir sürüş deneyimi yaşamış olursunuz.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Günümüz koşullarında dizel araç almak birçok yönden saçma, 4 ay önce dizel almış biri olarak bunu söylemek garip ama öyle. Ben aracı alırken 1.0 Ecoboost seçeneğim olmuş olsa ne yapardım bilemiyorum. O günün koşullarında mantıklı bir alışveriş yaptığımı düşündüğüm için dizel tercih ettim, pişman da değilim. Ancak bir daha dizel araç alacağımı sanmıyorum.

 

Dizel saçma pahalı bir teknoloji. Yakması bir dert, egzozu ayrı dert...  Her anlamda maliyetli, gürültülü, titreşimli. Üstüne üstlük benzinli binek araçlar artık performans olarak eksik değiller. Küçük hacimlerde yüksek güç üretiyorlar, Türkiye koşullarında vergileri az. Daha ne olsun... 

Edited by Semih O.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Bence benzinli mi dizel mi sorusu kadar önemli bir tercih kriteri bu konu bana göre. Sw st-line ile hem HB karoser kadar şekli şemali güzel bir arabaya binmiş olursunuz hem daha kaliteli ve rafine bir sürüş deneyimi yaşamış olursunuz.

Bence de bu dikkate alınması gereken bir husus.

SW çok kullanışlı.

Ayrıca "Multilink" (çok kollu bağımsız) süspansiyona sahip. 

Bu sürüş dinamikleri açısından göz ardı edilemeyecek bir özellik. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bence de bu dikkate alınması gereken bir husus.

SW çok kullanışlı.

Ayrıca "Multilink" (çok kollu bağımsız) süspansiyona sahip. 

Bu sürüş dinamikleri açısından göz ardı edilemeyecek bir özellik. 

Sırf multilink kalitesi için bile düşünülür bu kasa. Şöyle görseli bırakalım. Belki başlık sahibinin aklı çelinir. Vurulmamak elde değil.

32689_bdbdec8a3679326669cfca32ea652dea.thumb.jpg.95272ec226e325b5aa869c94b1cc5330.jpg

 

32690_8815e237a2f3dfe3686eec25c14b48c0.thumb.jpg.c2703679ee2487d3dd4b80251b612129.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.