Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Ali orhan yilmaz

2009 C-Max 1.6 Tdci Güç Değeri Düşük, Direksiyon Pompasından Ses Geliyor

Recommended Posts

Merhabalar herkese ismim ali 29 yasindayim memurum. 2009 c max titanium x 1.6 tdci 109 hp aracimi yeni aldim. Bazi sorunlar oldugunu dusunuyorum. Kisaca bahsetmek gerekirse;

1) debriyaj baya yukarda kavriyor bunlarin genel karakteristigimi yoksa bittigini mi ikaz ediyor

2) arac normal degerlerinde 109 hp 240 nm torq olmasi gerekiyor.Fakat elm327 cihazi ile baglanip anlik tork ve hp olctugumde 90hp ustune ve 184nm torq ustune bir turlu cikmadi arac. Ve sanki 1.6 tdci performansi vermiyor araba o hissiyati hissedemedim. Turbo hortumlari kontrol edildi. Elm 327 cihazi ile baktigimda turbo basinci 1.1bar i gecmedi hic

3) arac 110 dan sonra saga cekme yapiyor direksiyonu biraktiginda resmen serit degistiriyor 2 kere rot ayari yapildi lastikler yer degistirdi ama sonuc ayni

4) aracin direkson pompasinin oldugunu dusundugum yerden elektrikler ses baya geliyor disardan cok daha net duyulabiliyor. Istop ettigimde 2 3 sn kadar sonra ses kesiliyor.

Bunun gibi ufak tefek sorunlarim var eskisehirde yasiyorum bildigim ford ozel servisi yok malesef ve ilk defa bir ford model arac kullaniyorum. Tesekkur ederim.herkese iyi forumlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhaba

Aynı aracı 3 yıldır kullanıyorum

1. Debriyaj dediğiniz gibi yukarda kavrıyor. 72.000 km'dir böyle

2.bu konuda bilgim yok ama aracımın çekişi çok iyi zaman zaman başka araçlara biniyorum. Aracımın tadını vermiyor.

3.Bu çekme işi az çok hepvar. Aracın hassaslığından olabilir. İy bir usta ayar yaparsa minimuma iniyor.

4. Aracı aldığım zamanlar ses vardı. Satan adamda sorun çıkarmaz demişti öylede oldu fakat uzun süredir ses yok. Etki edebilecek akü değişmişti o olabilir.

 

Aracı bilen ustayı bulursan işin çok kolaylaşır.  Bilmeyene gidersen boşuna masraf yaptırır. Mesela bir usta debriyaj yukarda kavrıyor diye hemen değişmesi gerektiğini söyledi,internete baktım değiştirnedim uzun zamandır kullanıyorum sorun yok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11.05.2019 - 10:19 tarihinde, Ali orhan yilmaz yazdı:

Merhabalar herkese ismim ali 29 yasindayim memurum. 2009 c max titanium x 1.6 tdci 109 hp aracimi yeni aldim. Bazi sorunlar oldugunu dusunuyorum. Kisaca bahsetmek gerekirse;

1) debriyaj baya yukarda kavriyor bunlarin genel karakteristigimi yoksa bittigini mi ikaz ediyor

2) arac normal degerlerinde 109 hp 240 nm torq olmasi gerekiyor.Fakat elm327 cihazi ile baglanip anlik tork ve hp olctugumde 90hp ustune ve 184nm torq ustune bir turlu cikmadi arac. Ve sanki 1.6 tdci performansi vermiyor araba o hissiyati hissedemedim. Turbo hortumlari kontrol edildi. Elm 327 cihazi ile baktigimda turbo basinci 1.1bar i gecmedi hic

3) arac 110 dan sonra saga cekme yapiyor direksiyonu biraktiginda resmen serit degistiriyor 2 kere rot ayari yapildi lastikler yer degistirdi ama sonuc ayni

4) aracin direkson pompasinin oldugunu dusundugum yerden elektrikler ses baya geliyor disardan cok daha net duyulabiliyor. Istop ettigimde 2 3 sn kadar sonra ses kesiliyor.

Bunun gibi ufak tefek sorunlarim var eskisehirde yasiyorum bildigim ford ozel servisi yok malesef ve ilk defa bir ford model arac kullaniyorum. Tesekkur ederim.herkese iyi forumlar.

Hayırlı olsun aracınız. Ben farklı bir şey sormak istiyorum. Elm cihazı ile turbo basıncını nerden görüyoruz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merhaba, öncelikle hayırlı olsun aracınız ben usta hakkında yorum yapıcam Söğüt'de oturuyorum bu yüzden bakımlara Eskişehir'e geliyoruz bir kaç senedir önceden umut forda götürüyorduk fakat hiç memnun kalmadık biraz özel servise kaymışlar fiyat çok yüksek, 

 bu gönderiye bakarsın yaşadığımız sorunları nasıl çözdüğümüzü anlattım hangi ustayla Seçkin oto var onlar çözdü aklınızda bulunsun gidip fikir almakta fayda var

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Eren K. said:

Hayırlı olsun aracınız. Ben farklı bir şey sormak istiyorum. Elm cihazı ile turbo basıncını nerden görüyoruz?

Google elm327 yazip uygun olan cihazi aliyorsunuz obd ye takip android telefona dashcomand programini indiriyorsunuz bluetoot ile baglanip dashcommand programindan dashboard kisminda hp ve torq degerlerini gosterdigi skala var oradan takip edebilirsiniz

--3 minutes later eklendi--
5 hours ago, Egemen Yılmaz said:

Merhaba, öncelikle hayırlı olsun aracınız ben usta hakkında yorum yapıcam Söğüt'de oturuyorum bu yüzden bakımlara Eskişehir'e geliyoruz bir kaç senedir önceden umut forda götürüyorduk fakat hiç memnun kalmadık biraz özel servise kaymışlar fiyat çok yüksek, 

 bu gönderiye bakarsın yaşadığımız sorunları nasıl çözdüğümüzü anlattım hangi ustayla Seçkin oto var onlar çözdü aklınızda bulunsun gidip fikir almakta fayda var

Seckin oto ya bakacagim fakat benim boyle bi sorunum yok araba gaz kesmiyor veya nebilim turboda kararsizlil yok sadece aracin torku ve hp si azalmis gibi 109luk degilde 90 lik gibi sanki

Share this post


Link to post
Share on other sites
11.05.2019 - 10:19 tarihinde, Ali orhan yilmaz yazdı:

) arac 110 dan sonra saga cekme yapiyor direksiyonu biraktiginda resmen serit degistiriyor 2 kere rot ayari yapildi lastikler yer degistirdi ama sonuc ayni

Jant da yamukluk olabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Just now, suat coşkun said:

Jant da yamukluk olabilir.

On lastik sag sol yaptik saga cekmeye devam ediyor

--30 minutes later eklendi--
8 hours ago, Egemen Yılmaz said:

Merhaba, öncelikle hayırlı olsun aracınız ben usta hakkında yorum yapıcam Söğüt'de oturuyorum bu yüzden bakımlara Eskişehir'e geliyoruz bir kaç senedir önceden umut forda götürüyorduk fakat hiç memnun kalmadık biraz özel servise kaymışlar fiyat çok yüksek, 

 bu gönderiye bakarsın yaşadığımız sorunları nasıl çözdüğümüzü anlattım hangi ustayla Seçkin oto var onlar çözdü aklınızda bulunsun gidip fikir almakta fayda var

Seckin oto kucuk sanayide mi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugun iyi bi ustaya baktirdim sol amortisor yamulmus ve sol teker hafifden ice dogru donuk duruyormus amortisorleri degistirdikden sonra umarim duzelir

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 dakika önce, Ali orhan yilmaz yazdı:

Bugun iyi bi ustaya baktirdim sol amortisor yamulmus ve sol teker hafifden ice dogru donuk duruyormus amortisorleri degistirdikden sonra umarim duzelir

Rot ayarı yaptırmadınız mı daha önce? İlk bakılması gereken rot ayarı ve kamber açılarıydı, eğer iyi bir rotçuya gitmiş olsaydınız amortisör dahil hepsini size söylerdi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, Gürkan Çakıroğlu said:

Rot ayarı yaptırmadınız mı daha önce? İlk bakılması gereken rot ayarı ve kamber açılarıydı, eğer iyi bir rotçuya gitmiş olsaydınız amortisör dahil hepsini size söylerdi.

 

2 defa rot yaptirdim fakat ilk rotcum kamber acilari veya amortisorler ile alakali birsey soylemedi baskasinin tavsiyes ustune farkli bir rotcuda ogrendim bana sadece sol on amortisorun yamuk oldugunu ve sol on tekerin hafifden ice dogru oldugunu soyledi tekrar rot yapti ama oda soyledi cok randiman alamazsin amortisorleri degistirdikden sonra tekrar rot yapacagiz dedi

Share this post


Link to post
Share on other sites
13.05.2019 - 07:58 tarihinde, Ali orhan yilmaz yazdı:

Google elm327 yazip uygun olan cihazi aliyorsunuz obd ye takip android telefona dashcomand programini indiriyorsunuz bluetoot ile baglanip dashcommand programindan dashboard kisminda hp ve torq degerlerini gosterdigi skala var oradan takip edebilirsiniz

Teşekkürler

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 adet sachs marka on amortisor aldim degistirdikden sonra sonucu tekrar paylasacagim. Guc dusuklugu icin usta dpf egr iptali yapariz rutin bakimini yaptiktan sonra bir nebze olsun kendine gelir dedi. Aksi halde enjektorlere girmemiz lazim dedi ama maliyetli oldugundan kademe kademe bakacagiz diye yanit verdi

22 hours ago, Gürkan Çakıroğlu said:

Rot ayarı yaptırmadınız mı daha önce? İlk bakılması gereken rot ayarı ve kamber açılarıydı, eğer iyi bir rotçuya gitmiş olsaydınız amortisör dahil hepsin

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.