Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Furkan Hava

Focus Mk4 1.5 Benzinli 123 Ps A/t Şanzıman Yağı Değişim Zamanı?

Question

Focus, 1.5 benzinli,  3 silindir, otomatik aracımı yeni aldım, zamanla araçla ilgili izlenimlerimi paylaşıcam,

GF15 kodlu Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman kullanıldığı söylendi,

aracın şanzıman yağının değişim zamanı ile ilgili bilgisi olan var mı(?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

22 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
16 dakika önce, Furkan Hava yazdı:

GF15 kodlu Tork konvertörlü tam otomatik şanzıman kullanıldığı söylendi,

aracın şanzıman yağının değişim zamanı ile ilgili bilgisi olan var mı(?)

6F15 🙂

Bakım tablosu burada mevcut

Özetle bunlarda periyodik bir değişim söz konusu değil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Furkan Hava yazdı:

Çok Teşekkür ederim Yakup bey , İnşallah kuru kavrama  gibi sıkıntı yaşamayız.

İnş 🙂 2-3 yıldır Türkiye'de kullanılan bir şanzıman. Forumda henüz sorun paylaşan olmadı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
5 saat önce, Furkan Hava yazdı:

Çok Teşekkür ederim Yakup bey , İnşallah kuru kavrama  gibi sıkıntı yaşamayız.

50000 km oldu. Şimdilik sıkıntı yok. İlk gün nasılsa şuandada aynı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 dakika önce, Furkan Hava yazdı:

Aracınız neydi Ramazan bey (?)

Profilde de yazdığı gibi 1.0 EcoBoost, ancak eksik evet; Mk3 ve otomatik. Dediğim gibi zaten yollarda olan şanzıman kendileri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
04.05.2019 - 20:44 tarihinde, Ramazan D. yazdı:

50000 km oldu. Şimdilik sıkıntı yok. İlk gün nasılsa şuandada aynı.

1.0 Ecoboost Focus 3'lerde tam otomatik şanzıman mı varmış? aaaa bu çok iyi ki! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
04.05.2019 - 23:09 tarihinde, Furkan Hava yazdı:

Aracınız neydi Ramazan bey (?)

Alıntı yapmadığınız için göremedim. Araç Focus 1.0 Stline tam otomatik 6 ileri. Şanzımandan yana sıkıntı yok. Geçişler kadife gibi.🙂Atmosferikde motor ve şanzıman uyumu nasıl, tüketim nedir vs. konularda 1.0 turbo ve 1.5 atmosferik karşılaştırması açısından merak ediyorum. Aracınızda limitör varsa az yakıt tüketimi için kullanın. Limitöre sabitlediğiniz hızlara yakın viteslerde daha erken vites değişimi yaparak daha düşük devirde olmasını ve daha erken vitese geçmesini sağlıyor. Yani yüksek devirlerde aracı oyalamıyor. Bende böyle. 🙂 Sevise ilk bakıma gittiğinizde şanzıman motor bağlantı yerinden yağ kaçağı olup olmadığına baktırın. Bağlantı somunlarını sıktırın. Bakım aralıklarında şanzıman yağ değişimi yok. Ancak 100000 km ye geldiğinde değiştirmeyi düşünüyorum. Serviste 200 küsür litre fiyatı. 7,8 lt yağ alıyor. n11.com'dan Liqui Moly Top Tec ATF 1800 Otomatik Şanzıman Yağı litresi 70 tl. Bundan kullanmayı düşünüyorum. Aracınız hayırlı olsun.

 

1 saat önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

1.0 Ecoboost Focus 3'lerde tam otomatik şanzıman mı varmış? aaaa bu çok iyi ki! 

Tüketim açısından şehirdışı için çok iyi, şehir içi sakin kullanım 8-9 lt lerde. Sorun çıkarmadığı sürece gözüme gelmiyor oda.

20181201_212904.jpg

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Sağolun Ramazan bey, 

Araç şuanda 650 km’de, sabit 120 km hızla 200 km’de şehir dışı 5.9 gösterdi, şehir içinde yeni sıfırladım, 9.2 ile yaklaşık 20-30 km dir geziyorum.

ilk bakım 15 bin km de veya 1 yıl sonra, şanzımanla ilgili dediklerinize dikkat edicem...

“1.5 atmosferik 3 silindir” Dragon’da diyorlar , Ford hindistan fabrikasında üretilmiş, alüminyum blok kullanılmış,

bana çok sessiz geliyor şuan motor, Detayları paylaşırım...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
6.05.2019 - 12:47 tarihinde, Ramazan D. yazdı:

Alıntı yapmadığınız için göremedim. Araç Focus 1.0 Stline tam otomatik 6 ileri. Şanzımandan yana sıkıntı yok. Geçişler kadife gibi.🙂Atmosferikde motor ve şanzıman uyumu nasıl, tüketim nedir vs. konularda 1.0 turbo ve 1.5 atmosferik karşılaştırması açısından merak ediyorum. Aracınızda limitör varsa az yakıt tüketimi için kullanın. Limitöre sabitlediğiniz hızlara yakın viteslerde daha erken vites değişimi yaparak daha düşük devirde olmasını ve daha erken vitese geçmesini sağlıyor. Yani yüksek devirlerde aracı oyalamıyor. Bende böyle. 🙂 Sevise ilk bakıma gittiğinizde şanzıman motor bağlantı yerinden yağ kaçağı olup olmadığına baktırın. Bağlantı somunlarını sıktırın. Bakım aralıklarında şanzıman yağ değişimi yok. Ancak 100000 km ye geldiğinde değiştirmeyi düşünüyorum. Serviste 200 küsür litre fiyatı. 7,8 lt yağ alıyor. n11.com'dan Liqui Moly Top Tec ATF 1800 Otomatik Şanzıman Yağı litresi 70 tl. Bundan kullanmayı düşünüyorum. Aracınız hayırlı olsun.

 

Tüketim açısından şehirdışı için çok iyi, şehir içi sakin kullanım 8-9 lt lerde. Sorun çıkarmadığı sürece gözüme gelmiyor oda.

20181201_212904.jpg

 

--1 dakika sonra eklendi--

Vites D’de iken yoğun gitme isteği var ışıklarda beklerken N’ye alma ihtiyacı duyuyorum sizde de öyle mi (?)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
26 dakika önce, Furkan Hava yazdı:

 

--1 dakika sonra eklendi--

Vites D’de iken yoğun gitme isteği var ışıklarda beklerken N’ye alma ihtiyacı duyuyorum sizde de öyle mi (?)

Tam otomatik vitesler için bu çok olağan bir şey. Autohold'u devreye sokun rahatsız oluyorsanız N'ye almak sağlıklı değil. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Autholdu çok kullanmadım ama D’de duruyorken çok yük biniyor gibi oluyor, N’ye alınca rahatlıyor, 2008 tam otomatik focus vardı onda bu kadar yük binme/ gitme istediği yoktu, bide autohold’da denicem teşekkür ederim

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
1 saat önce, Furkan Hava yazdı:

 

--1 dakika sonra eklendi--

Vites D’de iken yoğun gitme isteği var ışıklarda beklerken N’ye alma ihtiyacı duyuyorum sizde de öyle mi (?)

Aynen öyle. Anlık tüketimde de 0.1-0.2 lt farkettiriyor. Ama D de tutuyorum. 

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Yakup Bey’in dediği gibi N’ye almayalım o zaman autohold kullanıcam yada D’de tutup frene devam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
4 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

N'ye almak sağlıklı değil. 

durduğu yerde Nye almanın ne zararı var?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.