Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus MK3, Bir Haftadır Yurtdışından Parça Bekliyor


Serkan Şengeldi

Soru

Merhaba arkadaşlar. 4 mayıs 2017 tarihinde almış olduğum focus 1.5 tdci powershift titanium aracımı sadece bir hafta kullanabildim. Arkas karşıyaka bayiinden 2015 model ikinci el olarak satın aldım ve 30000 bakımının yapılmadan teslim edilmemesini istedim teslim almadan servise çekilip bakımları yapıldı ancak otosan ford dan aracın kapmanya kaydının olduğunu ve garanti kapsamında triger seti ve v kayışının değiştirilmeden aracı teslim edemeyeceklerini söylediler. Almanyadan parçaların gelmesi tam 13 gün sürdü vw değiştirilip teslim edildi. Aracın döşemeleri muazzam korkunç kirli ve navigasyon sd kartı da üstünde yoktu ( orjinal navigasyon ve xenon far sunroof paketli). Aracı bir kaç gün kullandığımda otomatik park asistanının çalışmadığını aracın mazot deposundan özellikle geri gideken muazzam bir lakırtı geldiğini ve arabadan uğultular ve alt takım seslerinin geldiğini fark edip servise götürüp hepsini anlattım. Geçen hafta perşembe gününden beri serviste park asistan merkezinin ve 2 adet podya rulmanının garanti den değiştirileceğini söylediler ancak yine almanyadan parçaların geleceğini söylediler. Hala araba bende değil ve bu araç takasa gelen araçta feğil satış müdürünün bizzat kullandığı kendilerine ait arkas otomotiv e ait bir araç. Aracı geri almalarını söyledim ancak bunu yapamayacaklarını söylediler ciddi şekilde araçtan soğudum. Aramızda özellikle hukukçu arkadaşlarımız varsa nasıl bir yol izlemem gerekiyor bilgilendirebilirimsiniz? Pazar günü tam bir ay olacak aracı aldığım ancak hala araç yok ciddi sıkıntıdayım ne yapabilirim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Merhaba arkadaşlar uzun bi süre foruma giremedim. 25 Mayısta teslim ettiğim aracımı bugün nihayet alabildim. Uzun nir servis süresi oldu ve nihayet arızanın direksiyon kutusundan kaynaklandığını anlaşıldı direksiyon kutusunun değişimi ile araç kendine geldi. 30 iş gününü fazlasıyla geçti hatta bugün 35. İş günü. Yenisi ile değişim istedim aracıma ancak olumsuz yanıt verdiler biz sizi mağdur etmedik ikame araç verdik dedi gord otosan evet ilk günden beri verildi onda bi problem yaşamadım. Avukatımla görüştüm kanuni haklatımın saklı olduğunu dava açsrsam kesin kazanacağımızı ancak en az 3-4 yıl süreceğini söyledi bende o zamana kadar kim öle kim kala diyerek aracımı aldım ve binmeye karar verdim. Uzun oldu biraz özür dilerim ancak yaşadığım süreçleri siz değerli forum arkadaşlarım ile paylaşmak istedim. Otomatik park asistan sistemi arızası yaşarsanız direksiyon kutusundan kaynaklanabileceğini öğrenmiş olduk en azından. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Park asistan merkezi ve rulmanlar Türkiye stoklarında yokmuş Başka bayilerden de sorgulattığını ancak olmadığını o yüzden de yurtdışından gelecepini söyledi servis. Gerçekten can sıkıcı   

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 dakika önce, Serkan Şengeldi yazdı:

Park asistan merkezi ve rulmanlar Türkiye stoklarında yokmuş Başka bayilerden de sorgulattığını ancak olmadığını o yüzden de yurtdışından gelecepini söyledi servis. Gerçekten can sıkıcı   

Serkan bu işte başka bir şey olmasın, park assist i anlarımda rulmandı trigerdi falan bana TR olmamaları tuhaf geliyor.

 

--1 dakika sonra eklendi--

Ben ön taşıyıcı aksı komple değiştirdim, serviste yoktu Otosandan istendi ve 3.gün takıldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Öncelikle geçmiş olsun. Servis 10 iş gününden sonra size ikame araç vermesi gerekiyor, bu verildi mi?

 

Parçaların bazen uzun süre gelmediği zamanlar oluyor, olmuyor değil. Yani doğru söylüyor olabilirler uzaktan bu konuyu yorumlamak anlamlı olmaz.

Hukuken onarım süresini soruyorsunuz herhalde? Çünkü diğer durumlarda hukuken ilgili konu göremedim. Aracı kimin sattığı, temizliği ve navi kartının olmaması önemli değil yani. 2. elde hukuken bir düzenleme henüz gelmedi, ilerde gelecek ama onun da detayları belli değil henüz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Vallahi gökhan abim benimde artık canım sıkıldı ve inanki midem bulandı servis evime 500 mt mesafede ve her gün gidip bakıyorum aracım kuzu gibi orda duruyor onlar benden; bende onlardan bıktım inanki. Bu işin hukuki süreci nedir nasıl işler bir avukatla görüşeceğim bu araçtan ciddi anlamda soğudum gerçekten 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 dakika önce, Serkan Şengeldi yazdı:

 Hala araba bende değil ve bu araç takasa gelen araçta feğil satış müdürünün bizzat kullandığı kendilerine ait arkas otomotiv e ait bir araç. Aracı geri almalarını söyledim ancak bunu yapamayacaklarını söylediler ciddi şekilde araçtan soğudum. 

 

Böyle iş mi olur. Allahını seversen serkan bey.. 

Yani adam hem servis müdürü ( işi biliyor ), hem kendi araçı; ona ragmen bu kadar sorun sizde patlıyor ? o müdürün yakasına yapışmak lazım ayıptır ya.. Arabayı al daha 1 hafta olmadan bu kadar sorun.. Bence araçın sorunlarını bilerek size sattılar..

 

şöyle bi haberi inceleyen size uyarsa bi avukata verin ( yasa yürürlüge girdimi emin değilim araştırın ) 

http://www.ahaber.com.tr/otomobil/2017/01/21/ikinci-el-otoya-garanti-zorunlulugu

 

( yerinizde olsam otosana olayı arar söylerim aynen oldugu gibi.. hem bayiye hem müdüre belki bir yaptırım yaparlar ) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Öncelikle geçmiş olsun. Servis 10 iş gününden sonra size ikame araç vermesi gerekiyor, bu verildi mi?

 

Parçaların bazen uzun süre gelmediği zamanlar oluyor, olmuyor değil. Yani doğru söylüyor olabilirler uzaktan bu konuyu yorumlamak anlamlı olmaz.

Hukuken onarım süresini soruyorsunuz herhalde? Çünkü diğer durumlarda hukuken ilgili konu göremedim.

Teşekkür ederim Yakup bey. Daha ilk günden  ikame araç verdiler bu konuda haklarını yiyemem. Hatta kendi aracıma ikame araca bindiğim kadar bile binmedim hala da biniyorum. Hukuken de bana satarken 3 parça boya olduğu ve değişen olmadığını ve aracın hiçbir şekilde başka bir sıkıntısı olmadığını söylediler o şekilde aldım. Araç kendi araçları olduğu içinde boyalarını kendilerinin yaptığını bakım kartı açmadıklarını söylediler( tabi bunu satış işleminden sonra söylediler) bu yüzden de aracın gizli kusurları olduğunu ve geri almalarını istedim kabul etmediler hukuken bu aracı geri verip paramı alabilmek için ayıplı mal sattıkları için süreç nasıl ilerler bunu kadtettim teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, Serkan Şengeldi yazdı:

Teşekkür ederim Yakup bey. Daha ilk günden  ikame araç verdiler bu konuda haklarını yiyemem. Hatta kendi aracıma ikame araca bindiğim kadar bile binmedim hala da biniyorum. Hukuken de bana satarken 3 parça boya olduğu ve değişen olmadığını ve aracın hiçbir şekilde başka bir sıkıntısı olmadığını söylediler o şekilde aldım. Araç kendi araçları olduğu içinde boyalarını kendilerinin yaptığını bakım kartı açmadıklarını söylediler( tabi bunu satış işleminden sonra söylediler) bu yüzden de aracın gizli kusurları olduğunu ve geri almalarını istedim kabul etmediler hukuken bu aracı geri verip paramı alabilmek için ayıplı mal sattıkları için süreç nasıl ilerler bunu kadtettim teşekkürler 

 

2.elde böyle bir hak şuan yok, maalesef yani size ne söylendiğinin bir anlamı yok. Arabayı 2.el satan yerin Ford bayii'si olmasının ekstra bir durumu yok. Galeri gibi bir yer sonuçta böyle bakın duruma o yüzden satıcı Ford bayiisi diye problem yaşanmıyor değil maalesef. Ayrıca otosan bu konuda bayii'ye karışmaz.

Keza servis kaydı açmadan tadilat da tıpkı sokaktaki Mehmet abinin dışarda Sertaç ustada aracı yaptırması gibi bir şey.

Sizin güvenmeden, sorgulamanız ve bakmanız gerekiyordu araca. Bu konu hakkında yasal bir durum yok dediğim gibi.

 

Bence şuan araştırılması gereken şey parçalar diğer konularda hukuken kusur göremedim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 dakika önce, okan ali yazdı:

 

Böyle iş mi olur. Allahını seversen serkan bey.. 

Yani adam hem servis müdürü ( işi biliyor ), hem kendi araçı; ona ragmen bu kadar sorun sizde patlıyor ? o müdürün yakasına yapışmak lazım ayıptır ya.. Arabayı al daha 1 hafta olmadan bu kadar sorun.. Bence araçın sorunlarını bilerek size sattılar..

 

şöyle bi haberi inceleyen size uyarsa bi avukata verin ( yasa yürürlüge girdimi emin değilim araştırın ) 

http://www.ahaber.com.tr/otomobil/2017/01/21/ikinci-el-otoya-garanti-zorunlulugu

 

( yerinizde olsam otosana olayı arar söylerim aynen oldugu gibi.. hem bayiye hem müdüre belki bir yaptırım yaparlar ) 

Evet Okan Ali bey. Otosana mail attım aradım arkas mavi hattı aradım mail attım geri dönüşleri de aracın gereken her türlü işlemi yapılıp mağduriyetiniz giderilecek oldu. Aracı benden geri almak değil malesef

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

serkan abi cok gecmis olsun cok can sıkıcı bir olay,birde soyle birsey ileteyim araci almadan test surusleri yapmistim izmir otokoc ve izmir cetasda,kullandigim araclar focusun en full araclariydi ve genel müdürlere ait arabalarla test surusu yaptirmislardi,acaba diyorum sizin aldiginiz arabada oyle hem genel mudure ait hemde test surusunde kullanilan arabamiydi diye dusunduruyo,eger oyleyse gercekten kotu sizde biliyorsunuz test icin araba hor kullaniliyo bi arastirin derim,cok gecmis olsun.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

 

2.elde böyle bir hak şuan yok, maalesef yani size ne söylendiğinin bir anlamı yok. Yani arabayı 2.el satan yerin Ford bayii'si olmasının ekstra bir durumu yok. Galeri gibi bir yer sonuçta böyle bakın duruma o yüzden satıcı Ford bayiisi diye problem yaşanmıyor değil maalesef. Ayrıca otosan bu konuda bayii'ye karışmaz.

Keza servis kaydı açmadan tadilat da tıpkı sokaktaki Mehmet abinin dışarda Sertaç ustada aracı yaptırması gibi bir şey. Bunları sizin güvenmeden, sorgulamanız ve bakmanız gerekiyordu. Bu konu hakkında yasal bir durum yok dediğim gibi.

Maalesef ki koca bi marka ARKAS HOLDİNG e güvenmek en büyük yanlışım oldu ki aracı da başka bir ustama gösterdim ancak elektronik bi aksaamsan normal olarak anlamamıyor. Kasa olarak motor olarak ustam sıkıntı yok evet dedikleri gibi 3 çamurluğu boyalı değişeni yok dedi bende inandım ve aldım. Aracımı teslim etsinler gidip sıfır olarak alıcam bu olay yüzünden Ford dan soğumadım sedece kendi aracımdan soğudum maalesef

--1 dakika sonra eklendi--
5 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Otosan'i arayın olayı anlatın bence çok uzatmadan çözerler.Hukuken sıkıntısını geçtim ciddi itibar sorunu.Tekrar geçmiş olsun.

Teşekkür ederim volkan bey

--17 dakika sonra eklendi--
36 dakika önce, Volkan Ö. yazdı:

Podya rulmanı dizel otomatiklerde mevcut mk3 kasadan farklı mi?

Neden yurt dışından geliyor.

Triger seti 30000 km degişiyormuydu. Şase numarasından bir kampanyası gerçekten var mi bakabilirsiniz.

Geçmiş olsun diyelim.

 

 

Rulmanları bilmiyorum ancak gerçektende kampanyası varmış başka bir bayi ve ford otosanı arayıp sorgulattığımda doğru olduğunu anladım. Bazı serilerde bu triger setin tabiri yerindeyse saptama vida ve somunlarının sıkıntılı olduğu ve komple set olarak değişmesi gerektiğini ve motor parçası olması sebebiyle yurtdışından geldiğini bizzat Otosan yetkilileri söyledi

--19 dakika sonra eklendi--
19 dakika önce, Gökhan Bütün yazdı:

serkan abi cok gecmis olsun cok can sıkıcı bir olay,birde soyle birsey ileteyim araci almadan test surusleri yapmistim izmir otokoc ve izmir cetasda,kullandigim araclar focusun en full araclariydi ve genel müdürlere ait arabalarla test surusu yaptirmislardi,acaba diyorum sizin aldiginiz arabada oyle hem genel mudure ait hemde test surusunde kullanilan arabamiydi diye dusunduruyo,eger oyleyse gercekten kotu sizde biliyorsunuz test icin araba hor kullaniliyo bi arastirin derim,cok gecmis olsun.

Gökhan kardeşim sanırım söylediğin gibi 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Benzer hikaye..bende 10 gün kullanmıştım..24 gün serviste kaldı..prosedür, merkezle evrak eksikşiği, parça gelişi vs..ama ikame aldım ben..varsa hemen verirler genelde.. yoksa yasal süre 10 gün ikame araç için..antalya gün otomotiv(aldığım yer) aynı paradan geri alırız, biz sorunsuz diye sattık demişti sağolsun..adam bmw 520 almış, focusu kosifler böw ye vermiş..elimde bmw eksperi, kendi experim var..ama bir sürpriz oluyor işte..Muş-Antalya olunca hemen gidemedim, garantiden sorunlar halledilince sabredip bekledim..ama insan soğuyor..otosanla günlük konuşuyordum..şuan iyiyiz delikanlı ile:) her bakımını vs yaptırdım, garantiyle..kafam rahatladı..60 bin bakım yapıldı demişti eski sahibi, servisteyken 66 binde yine yaptırdım..garanti nisanda bitti..2 bakım dışarda olunca öncedem uzatmadılar..neyse..zor süreç, içinize sinmiyorsa vermeye çalışın..uğraşması stres sebebi..yeni alınınca bir de ×10 oluuor her şey..Allah kolaylıklar versin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.