Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yeni Tiguan Yokus Kalkis Sorunu


Recommended Posts

yeni tiguan 1.4 150 bg tsi DSG kullaniyorum. Aracim yokusda eger autohold kapali ise kaydiriyor. Bu cok can sikici bir durum. Auto holdu aktif kullanmak istemiyorm fakat arac kayiyor. Esim kullaniyor ve buda ayri problem olusturuyor. Autohold park ederken kisa manevralarda ani kalkisa sebep oldugu icin kullanamadik. Ama aracda kayiyor. Herhangi bir yazilimsal veya teknik cozumu mumkunmudur???

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Autohold kullanmadan DSG nin kavrama plakalarını nispeten biraz daha fazla yorarsınız... Sizinle aynı handikapı evvelden sahip olduğum araçta (2009 Passat) yaşamıştım ancak aynı aracın yenisinde bu sorunu yaşamıyorum, Autohold daha yumuşak ve kullanışlı çalışıyor ancak dik yokuşlarda yine pek kullanışlı olmuyor. Aslında daha önemlisi kullanım alışkanlığı kazanmanız, alıştığınızda sorun ortadan kalkıyor, hangi durumda gerçekten kapatmanız gerektiğini iyi biliyor ve kapatıyorsunuz...

Link to comment
Share on other sites

Bence cok buyuk eksiklik. Araci esim kardesim vs kullaniyor. Herkez arabaya hakim degil ve yeni model olmasi durumunu dusunerek suren sahis kaymayacak algisiyla suruyor ama yaniliyor. Autihold da da araba park sorunu yasaniyor ac kapa yapmak da insani yoruyor.

Link to comment
Share on other sites

11 saat önce, Kaan Naili yazdı:

yeni tiguan 1.4 150 bg tsi DSG kullaniyorum. Aracim yokusda eger autohold kapali ise kaydiriyor. Bu cok can sikici bir durum. Auto holdu aktif kullanmak istemiyorm fakat arac kayiyor. Esim kullaniyor ve buda ayri problem olusturuyor. Autohold park ederken kisa manevralarda ani kalkisa sebep oldugu icin kullanamadik. Ama aracda kayiyor. Herhangi bir yazilimsal veya teknik cozumu mumkunmudur???

Ortada bir sorun yok. Auto hold büyük bir nimet. Keşke focusta da olsaydı. Auto hold kapalıysa araba tabii ki kayar.. 

Bence sorun sizin ya da eşinizin auto holda henüz alışamamış olmanız.  

Park ederken kısa manevralarda ani kalkışa sebep oluyor dediğinizde asıl sorun stop start olmasın . Çünkü anlı şanlı otomotivcilerde bile bu durumun yanlış anlaşıldığını gördük. Aracınızla manevra için durduğunuz bu esnada auto holdla beraber stop start da devreye giriyor mu ?  Yani motor kapandıysa, gaza basıp ilk çalıştırdığınızda henüz güç oluşturulmadan aracı hareket ettiremiyor . Kullanıcı refleks olarak bunu gaz yetmedi gibi algılayıp gayri ihtiyarı gaza fazla basıyor . Oysa güç çalışmadan sonra biraz gecikmeli geliyor. Güç tam üretilip aktarıldığında bu sefer araba fırlıyor. Ben de ilk 6 ay buna alışamamıştım. Ya dendiği gibi arabayı kaçırıyor ya da stop ettiriyordum (manüeldi). Gaza az basıp aracın hareketini beklemeyi öğrenmek lazım ya da bu gibi durumlarda auto holdu değil stop startı devreden çıkarmak lazım. Ben başta rampa ışıklarında kapatıyordum stop startı öyle alışabildim.

Yok stop start devreye girmediğinde de sorun oluyorsa yine alışmak lazım. Çok zor değil biraz deneyin .

  

Ahhh auto hold ahh. Ne büyük nimettin sen :(

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Autohold harici HLA neden aktif değil onu hala anlamış değilim. Alışmaya çalışılmasından ziyade neden opsiyonu sunulmuyor bu sorunu çözmek lazım gelir. Bakalım Vol3-4'te neleri ekleyecekler.

Bu arada start & stop Allahın emri hep kapalı zaten yoksa iş hepten zora giriyor. Arabayı sürecek misin, çözecek misin belli değil.

Link to comment
Share on other sites

Autohold cok sacma bi işlev bence mantik el freniyle ayni. 

Onun yerine yokus kalkis destegi koysalardi hic olmazsa 2-3 sn araci tutardi. 

Eski aracim astra tam otomatikti hafif yokusta birakiyordum herseyi arac kaymiyordu. 

Yari otomatiklerde kayiyor maalesef 

Link to comment
Share on other sites

Autohold cok sacma bi işlev bence mantik el freniyle ayni. 
Onun yerine yokus kalkis destegi koysalardi hic olmazsa 2-3 sn araci tutardi. 
Eski aracim astra tam otomatikti hafif yokusta birakiyordum herseyi arac kaymiyordu. 
Yari otomatiklerde kayiyor maalesef 


Saçma mı? Yapmayın allah aşkına :)

Işıklarda ayağımı pedalda bekletmek zorunda kalmıyorum, yokuş iniş ve çıkışlarda hiç kaçırmadan durup kalkıyorum. El freni sisteme entegre çalıştığı için el freni çekmek yada indirmekle hiç uğraşmıyorum, bunları kendi otomatik yapıyor. Özetle ben donanımdan gayet memnunum, saçma demek insafsızlık olur :)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Şimdi, Abdussamed Acar yazdı:

 


Saçma mı? Yapmayın allah aşkına :)

Işıklarda ayağımı pedalda bekletmek zorunda kalmıyorum, yokuş iniş ve çıkışlarda hiç kaçırmadan durup kalkıyorum. El freni sisteme entegre çalıştığı için el freni çekmek yada indirmekle hiç uğraşmıyorum, bunları kendi otomatik yapıyor. Özetle ben donanımdan gayet memnunum, saçma demek insafsızlık olur :)

 

Tam otomatik araclardada ayaginizz pedalda beklemek zorunda degilsiniz. 

Siz memnunsaniz problem yok

Link to comment
Share on other sites

Tam otomatik araclardada ayaginizz pedalda beklemek zorunda degilsiniz. 

Siz memnunsaniz problem yok

 

Farkındayım ancak tork konvertörü ile çalışmadığı için bu teknik olarak semitronic (yarı otomatik) araçlarda mümkün değil. Daha seri ve daha ekonomik olmanın dezavantajları da olabiliyor, tabi buna dezavantaj derseniz. Bence hill hold sayesinde bu bir dezavantaj değil.

 

Bu arada konvansiyonel otomatik şanzımanların geri kaçırmaması onların kullanıcıya kasten sunulmuş bir özelliği değil, bu durum onların mekanik yapısıyla ilişkili şanzıman beraberinde gelen bir davranış. Kaldıki tam otomatik araçlarım varken dahi yokuşta özellikle D pozisyonunda frensiz bekleyerek şanzıman yağını gereksiz ısıtmamayı alışkanlık edinmiştim. Bu pozisyonda fazla beklemek bence şanzıman adına çok sağlıklı değil avantaj sayılabilecek şey D ye aldıktan hemen sonra frenden çekip gaza basana kadar tam kalkarken aracın geri kaçırmaması.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Merhaba,

Bende Tiguan 2017 otomatik bir araç aldım. 2 gün önce dik bir yokuşta park halindeyken öndeki araba ile aramda 20 Cm mesafe vardı arakmda da araç vardı ve öndeki araca çarptım. Bu Auto Hold olayını anlayamadım. Ayağımı firenden çekip gaza basana kadar araba 20-25 cm öne fırlıyor. Emniyet kemeri takılı ve hold açık ama hala öne kaçıyor. Çok saçma bir sistem bu arabamdan önce BMW 320İ 40. yıl 2016 aracım vardı sattım bunu aldım ama pişman oldum. Dik yokuşlarda da geri kaçıyor. Hold açıkken dik rampada zaten park edemessiniz. araba gaza basınca fırlıyor. Ya ben hold olayını anlayamadım yada bir terslik var bu işte :) ilk kez araba sürüyormuşum gibi gözküyor dışarıdan çok garip gerçeten. Fikir verecek ve hold mantığını anlatacak bir arkadaş var mı acaba bilgi rica ederim. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.