Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Seat ibiza 1.0 Tsi Dsg izlenimlerim


Önerilen Mesajlar

Merhaba,

 

Geçtiğimiz günlerde yengem'e acemiliğini atmak için araba arıyorduk.Aracın ufak olması birde hoşumuza gitmesinden kaynaklı tercihimizi seat ibiza 1.0 tsi ss dsg'den yana kullandık.Araba'yı aldığımızdan beri ben kullandığımdan dolayı araç'la baya bir tecrübe edindim.Son zamanlarda fiyat performans konusunda revaçta olan bir model olduğundan kendi çapımda izlenimlerimi sizlede paylaşmak istedim.

 

Araba seat ibiza style 1.0 110 hp otomatik(dsg) vites.Opsiyon olarak moonstone gümüş renk,16' velvet jantlar,velvet iç döşeme ve velvet dış dizayn paketi var.

 

İç mekandan yazıya başlayalım.İç mekan olarak çok'ta geniş bir araba sayılmaz.Ön koltuklarda  seyahat ederken çok ferah bir izlenim bıraksada arka koltukların diz mesafesi dar.Ben 1.80 cm'lik boyum'la arkada dik oturduğumda kafam tavan'a değiyor birazcık yayılmak istersem bu seferde dizlerim ön koltuğa değiyor.Şaft tünelinden kaynaklı ortada oturmak çok zor.Bence bu araba ile yola çıkılacaksa maksimum 3 kişi yola çıkılma ki arkada oturan bacaklarını yana doğru uzatabilsin.Bagaj ise yeterli bir büyük bir küçük valiz rahatlıkla sığar.Müzik sistemi gayet güzel,üst düzey bir müzik keyfi yaşatmasada bu sınıfta ki bir araç için iyi.Malzeme kalitesi olarak ise ön konsol'u yumuşak plastik ama alt konsol ve kapılar sert plastik.Berbat değil ama daha iyisi olabilirdi.Biz birde alırken kapı döşemelerini koltuk döşemelerini ve havalandırma çerçevesini bordo tercih ettik.Bundan dolayı bizim arabanın içi düz style'a göre birazcık daha kaliteli duruyor.

 

Donanım olarak style paket gayet dolu.Hız sabitleyiciden,tam otomatik klimaya, yorgunluk tespit sisteminden bluetooth'a kadar herşey var.Far sensörü yağmur sensörü gibi artık insanlarda alışkanlık yapan sensörler style'da olsaymış güzel olurmuş ama malesef onlar opsiyon.Gözüme çarpan en büyük eksiklik ise tavanlarda el tutamaçlarının bulunmaması.

 

Performans olarak ise motor hacmine göre çok daha fazlasını vaad ediyor.110 bg 200 nm tork ve boş ağırlığı 1065 kg olunca eğlenceli bir arabaya dönüşüyor.Alt devirlerde olsun üst devirlerde olsun hızlanmak için çok istekli.Ara hızlanmalar konusunda oldukça iyi.Yüksek süratlere çok istekli bir şekilde ulaşıyor.

 

Sürüş izlenimi olarak ise şehir içi kullanımda muhteşem.Ufak,pratik,insan'ı yormayan bir araba ama performans'lı kullanımda direksiyon tepkileri daha iyi olabilirdi.

 

Yol tutuşu ise sert virajlarda araba ulan ne yol tutuyor dedirtmiyor ama korkutmuyorda.Sert hamlelerde birazcık önden kaymaya meyilli bir araba onda da esp direk müdahele ediyor rayına tekrar sokuyor.Ben yol tutuşunu beğendim.

 

Yalıtım olarak fındık motor sesini hiç duymuyorsunuz.4000 dd sonra motor ben buradayım diyor oda çok az.Yol sesi bakımından ise tam bir focus 2 desek yanlış olmaz.Rüzgar sesi ise yol sesi kadar olmasada 120'den sonra bende buradayım diyor.

 

Konfor olarak ben beğendim.Birazcık sert ama rahatsız edici değil.

 

Sonuç olarak bu araba'yı tercih edeceksenizIMG_0663.JPG beklentilerinizin sınırlı olması gerekiyor.Çoğu otomatik vites donanım olarak dolu bir b sınıfı arabanın 60.000 bandını geçtiği dönemde bu araba opsiyonsuz style donanımı 52-53.000 tl civarı bir rakama sahip olunabiliyor.Üstelik donanım olarak'ta fazlası ile tatmin ediyor.Şehir içi kullanımı için ataklığı,pratikliği,performansı ile bu araba son derece yeterli isteklerinizin karşılığını fazlası ile verir ama derseniz ki ben ailece seyahat ederim bagajı doldurup çoluk çoçuk pikniğe giderim o zaman hayal kırıklığı yaşarsınız.IMG_0838.JPGIMG_0839.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayırlı olsun, güle güle dertsiz/tasasız kullansın yengen :nazar:

İnceleme için de teşekkürler...

Bu motoru grup içinde C sınıfında da kullanacaklar; 1.0 Octavia, Leon ve Golf hem yeni kasaları hem de düşük tüketim ile bakalım nasıl olacak? Seat ayrıca Ateca'da da kullanıyor ama yeterli oluyor mu muamma; denemek gerek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Cihan Buğdaycı said:

ailece seyahat ederim bagajı doldurup çoluk çoçuk pikniğe giderim o zaman hayal kırıklığı yaşarsınız.

Güle güle kullanın...

İnceleme için teşekkürler.

B sınıfı hiç bir araç zaten yukarıdaki koşulları karşılamaz.

Benim için can alıcı soru şu, model yenilemesi kapıda benzer bir Fiesta'ya 10.000 TL daha fazla verilir mi?

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Ahmet Dursun said:

Hayırlı olsun, güle güle dertsiz/tasasız kullansın yengen :nazar:

İnceleme için de teşekkürler...

Bu motoru grup içinde C sınıfında da kullanacaklar; 1.0 Octavia, Leon ve Golf hem yeni kasaları hem de düşük tüketim ile bakalım nasıl olacak? Seat ayrıca Ateca'da da kullanıyor ama yeterli oluyor mu muamma; denemek gerek...

Sanırım 1.2 tsi'lar kalkıyor yerine bu motor geliyor.Ateca'yı uçurmaz kaçırmaz ama kaldırırır bence.Çok ağır bir araba olmayacakmış platformda zaten aynı mqb.

 

9 saat önce, Cem Boneval said:

Güle güle kullanın...

İnceleme için teşekkürler.

B sınıfı hiç bir araç zaten yukarıdaki koşulları karşılamaz.

Benim için can alıcı soru şu, model yenilemesi kapıda benzer bir Fiesta'ya 10.000 TL daha fazla verilir mi?

 

Kişisel tercihler ağır basar.Bence fiesta 5 kapı ibiza'ya göre daha yakışıklı bir araba sürüş keyfi daha yüksektir diye tahmin yürütüyorum ama yinede b sınıfı bir araba için 10.000 tl yüksek bir fark

--39 dakika sonra eklendi--
10 saat önce, kemal kaya said:

tuketimle ilgili de bilgi verebilir misin?

Şuan 7 litre gösteriyor.Daha 1000 km olmadı ama muhtemel şehir içi 6.5 litre civarı yakar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Hayırlı olsun güle güle kullanın.

 

Birkaç yıl önce Ankara daki teyzeme aynı modelin 1.2 Tsi ını önermiştim, aracından çok memnun ancak yoğun trafikte kullanım sonucu 20.000km civarlarında Dsg ses yapmaya başladı.

 

Yoğun trafikte şanzımana fazla yüklenmemenizi (kalkışları yumuşak yapın) ve ışıklarda beklemelerde boşa almanızı tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.