Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ford Focus 2 Ghia TDCi triptronik.


Ümit Vaysaloğlu

Soru

Arkadaşlar.

Focus'un dizel otomatik vitesi yoktu diye biliryodum ki, varmış. Yanlışlıkla mı oldu bilmiyorum ama.

Şimdi böyle bir araç var ve biz bu aracı almak istiyoruz. Bir tanıdığımız otomatik vites focus arıyor. Dizel seçeneği olmadığı için benzinli bakıyorduk ki, böyle bir araç bulduk. Şimdi asıl soru, bu araç hakkında bilgi, görgü, ve yorum istiyorum sizlerden.

Aracımız 2007 model. 46,000 KM de, hata boya, v.s. yok. ve fiyat 33,000 tl. isteniyorsa da, 30-31 arası alınabilecek sanıyorum. Görüşleriniz için teşekkür ederim.

Ve ayrıca Ford'un otomatik vitesleri hakkında fikir verebilirseniz sevinirim. Yani ne gibi problemler yaşayabiliriz. Ne gibi arızaları olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ben de 2007 diesel otomatik triptonik var araç temiz ise sizde bakarsanız çok rahat edeceğiniz bir araba. Ben 70.000 km de sıfır hata 32,000 tl almıştım.

Ford C-Max cvt şanzımanlı bir araç kullanma fırsatım oldu Ankara'da. Yaklaşık bir 50-60 km kadar kullandım. Aracın torkunu kesinlikle dizginlemişler, ki cvt şanzımanın torka cevap veremediğini, bu yüzden de sorun yaşadığını çokça okumuşumdur. Evet, trafikte oldukça rahat manuel şanzımana göre, belki uzun yolda da çok büyük rahatlık sunabilir. Ancak aracın gücünü tam olarak veremediğini düşündüğüm için bir iki kez dip gaz yaparak (ben cvt şanzımanlı c-max'i kullanırken, kuzenim benim aracımı kullanıyordu) roll denemesi (tabi bilinen roll ile alakası yok, öyle bir iddiamız yoktu, sadece deneme amaçlı) yaptık. 150-160 km civarında tıkandı. O sürati tamamiyle boş ve 4 gidiş-4 geliş olan bir yolda yaptık. Durur halde, düz bir zeminde yerinden kalkarkende oldukça zorlanıyormuş hissi veriyordu mesela. Bunun dışında yollarda hız kesmek için konulan tümsekler vardır, hani gece ışık falan vurunca reflektörleri vardır, öyle çok yüksek olmayan, maximum yüksekliği elimin altındaki maus kadar olan yüksekliklerden bahsediyorum. Bu tümseğin tam dibinde (tesadüfen) durmuşuz. Özellikle deneme amaçlı falan değil. Gaza basıp yürümesi gerekirken araç o tümseği atlayamadı. Hafif bir geri koyverme sonrası geçtik o tümseğin üzerinden. (araç full dolu, 5 kişi ve bagaj tabi) Bu da bence büyük sorundu o araç için. Ki ben sevdim o şanzımanı bahsettiğim problemlerine rağmen. Her halükarda manuel vitesten daha rahat.

Yani siz her ne kadar sorunsuz olarak kullanıyor olsanızda (ki umarım hep öyle kullanırsınız.) bu şanzımanların sorunsuz olduğunu iddia etmek doğru değil. Tabi sorunsuz örnekler bulabilir misiniz bizlere, belki onlarca bulursunuz. Ama bu ford daki cvt şanzımanın sorunsuz olduğu anlamına gelmiyor malesef.

Mesela ben size DSG şanzımanlı 50 tane sorunlu araç bulurum. Bu da dsg nin sorunlu olduğu anlamına gelmez benim için. Genel manada sorunsuz şanzıman dsg. CVT de genel manada sorunlu diyoruz. Arkadaşlar da sağolsunlar bu sorunlu şanzımanlardan birisine sahip bir araca denk gelme ihtimali olduğu için beni uyardılar. (siz şanslısınız ki sorunsuz bir şanzımana sahipsiniz ve umarım hiç bir zaman sorun yaşamazsınız. Yine belirtiyorum, ben beğendim, çok da hoşuma gitti, uzun dönem kullansam sıkılırmıydım bilemiyorum ama normal kullanım için oldukça iyiydi benim kullandığım araç) Sorun yaşayabilirsin dediler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.