Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

SANAYİDE Yapilan PERİYODİK Bakim Hakkinda


Önerilen Mesajlar

Bugün sabah aracımı normal bakım için sanayideki ustama bakıma götürdüm ve bilgi amaçlı sizlerle paylaşmak istiyorum.

 

İlk başta yapılanları ve sonrada ücret ve bakım sonrası paylaşıcam.

 

Sabah erkenden uyanıp sanayinin yolunu tuttum.(servisi arayıp dizel araç için normal yağ filitre değişimine 500TL denince ) :) 

Yol üstü simit ve poaçalarımı alıp yola devam ettim.Vardığımda Hüseyin Ustam (eski yetkili servis ustası ve aynı zamanda eski iş arkadaşım ) çayı demlemiş beni bekliyordu.Arabayı hemen lifte alıp ilk önce genel bir gözden geçirdi herhangi bir sıkıntı yoktu.

 

Bu arada kahvaltı faslıda başladı.

 

Motor yağını değiştirmeden önce motorun içinde yağ tortusu kalmaması ve daha iyi eski yağın tahliyesi için bir katkı maddesi ekleyip 10dk rolantide çalıştırdıktan sonra ustamız işlemlere başladı.

 

İlk önce eski yağ filitresini söktü (motorun içinde eski yağ kalmaması için ilk filitreyi çıkarması gerektiğini belirtti.)

Sonra motor yağını boşaltarak en az 5dk içindeki yağın tamamen boşalmasını bekleyip sonrasında tahliye tapasını takıp motora Castrol 5-30 yağımızı 

doldurduk.(Tabi bu arada sohbet ediyorduk.Ona sayfamızdan , bu sayfada yapılan  paylaşımlar sayesinde öğrenmiş olduğum ve Serdar Yaman sayesinde uyguladığımız yokuş kalkış ve lastik basınç sensörlerinin aktifleştirilmesi olayından bahsettim çok şaşırdı.Olayın inceliklerini öğrenmek için Serdarla tanışmak istedi.)

 

İşlemlerden sonra hava ve yakıt filitrelerimizi de sırasıyla değiştirdikten sonra ustanın tavsiyesi ile aracı Karbon temizleme aparatına bağlayıp yarım saat kadar arada gaz vererek temizlenmesini bekledik.Doğrusu son bir kaç aydır aracımın motor sesinden rahatsızdım bi farklı geliyordu bana sanki daha gürültülü çalışıyordu bende bunu aracın 70bin km yi geçmesine bağlayıp kendimi teselli ediyordum.Ama işlem başladıktan 15 dk sonra aracın sesi berraklaşmaya başladı eski homurtu gidiyor yerine daha tiz,canlı ve düşük desibelli bir ses geliyordu sanki motor rahatlamıştı.Karbon temizliğinden önce beklentim düşüktü ama gördüklerim biraz olsun benim beklentilerimin yükselmesine neden oldu.

 

Toplamda araç bakımım 2saat gibi bir süre aldı ( yapılan kahvaltı ve bakım arası sohbetle beraber ) Hüseyin Ustamla vedalaştıktan sonra yola koyuldum ve motoru dinlemeye koyuldum.

 

Ve sonuç bence harika %35 a yakın motor sesi azalmıştı.Sanki benzinli bir araç kullanıyordum :)

Önceden 110 km hızla duymaya başladığım motor sesi 140 km hıza çıkmama rağmen duyulmuyordu.Hele 80 km altında neredeyse hiç

motor sesi yok.Ve motora bir atiklik daha hızlı toparlanma (aracı ilk aldığım günkü gibi ) kazandırmıştı.Tabi bunda filitrelerin ve yağ değişiminin de

etkisi vardır muhakkak.Ve bunların hepsini sağolsun ustam 280TL ye yaptı.

 

Şuan evde bu yaşadıklarımı  büyük bir rahatlama ve mutlulukla oturarak sizlerle paylaşıyorum dostlarım :)

 

 

 

 

 

  • Beğen 12
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Ortak Alan - Sosyal > Genel Sohbet kategorisinden Otomobiller Hakkında > Bakım - Servis & Yedek Parça kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 dakika önce, Cem Boneval said:

Bu durumda ne mutlu size...

 

Aynen öyle Cem Bey :) teşekkürler.

2 dakika önce, Serkan erden said:

iyi ustanın hali başka oluyor tabi. :sofeer:

 

para - fayda kazanımını karşılaştırınca insan mutlu oluyor.Ustam parasını hak ediyor saolsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karbon Clean hakkında olumlu/olumsuz bir sürü görüş var. Erken yaptırmamam konusunda bir karar almıştım. Şu sıralarda da yaptırmayı henüz düşünmüyorum. Aracım şu an 90 bin km de. Ama yaptıranlar genel olarak sizin gibi memnunlar. Umarım sonraki süreçlerde de memnuniyetiniz devam eder. 

Yapılan bakım karşılığında ödediğiniz fiyat ise gayet makul. 

Güle güle kullanın...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Ümit Vaysaloğlu Carbon Clean® Yakıt Enjeksiyon Sistemi ve Hava Emiş Sistemi Temizliği artık Ford tarafından da kabul edilen ve rutin servis uygulamaları arasında alınan bir prosedür.  http://www.ford.com.tr/ford-servis/hizmetler/karbon-temizleme

Servis kılavuzuna göre 30.000 km'de bir yapılması öneriliyor ve orijinal deterjanlı çözeltiler ile uygulandığında sorun çıkartma riski yok.

Hedef kitle daha çok şehir içi, kısa mesafe ve soğuk iklimde kullanılan turbolu araçlar. Kurum oranının arttığı şartlar bunlar. 

30.000'de biri fazla bulsam da 45.000 km kurum yakmayı beceremeyenler için iyi bir aralık. Bolca uzun yol yapıp motoru yeterince ısıtıp kurum yakmayı beceriyorsanız arayı açmak mümkün, 60.000 gibi mesela. 

Hiç yaptırmayıp 100.000 km'yi geçince yapıldığında motordaki aşınma kurum birikimleri üzerinden olduğundan bu kurumlar temizlenince sorun çıkabiliyor, yağ yakma, kompresyon düşüşü vb. sıkıntılar bildirenler var.

Aklınızda bulunsun...

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Cem Boneval said:

@Ümit Vaysaloğlu Carbon Clean® Yakıt Enjeksiyon Sistemi ve Hava Emiş Sistemi Temizliği artık Ford tarafından da kabul edilen ve rutin servis uygulamaları arasında alınan bir prosedür.  http://www.ford.com.tr/ford-servis/hizmetler/karbon-temizleme

Servis kılavuzuna göre 30.000 km'de bir yapılması öneriliyor ve orijinal deterjanlı çözeltiler ile uygulandığında sorun çıkartma riski yok.

Hedef kitle daha çok şehir içi, kısa mesafe ve soğuk iklimde kullanılan turbolu araçlar. Kurum oranının arttığı şartlar bunlar. 

30.000'de biri fazla bulsam da 45.000 km kurum yakmayı beceremeyenler için iyi bir aralık. Bolca uzun yol yapıp motoru yeterince ısıtıp kurum yakmayı beceriyorsanız arayı açmak mümkün, 60.000 gibi mesela. 

Hiç yaptırmayıp 100.000 km'yi geçince yapıldığında motordaki aşınma kurum birikimleri üzerinden olduğundan bu kurumlar temizlenince sorun çıkabiliyor, yağ yakma, kompresyon düşüşü vb. sıkıntılar bildirenler var.

Aklınızda bulunsun...

 

Teşekkür ederim. 

Ben yaklaşık 65 bin km boyunca kontak kapatmadan sürekli 30 km gidiş, 30 km dönüş şeklinde kullandım. Motorda kurum vs yaktığımı düşünüyorum. O zaman şu sıralar tam yaptırma zamanı. 

Yine masraf yine masraf... Satıcam bu gidişle arabayı. :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 

Hadi hayırlı olsun gelince bir cumartesi çayını İçelim beraber [emoji3]

 

tatlısını yiyelim serdar [emoji4] daha iyi olmaz mı? En halka olanından .....

Bana bunlarla gel affetmeyelim gömelim [emoji3][emoji3][emoji3]

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.