Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.
Değerli forum üyesi abilerim ve kardeşlerim. Bugün 2005 model focus 2 (1.6 Ti-Vct) aracımla giderken birde bir sorun oldu ve hararet yükselmeye başladı. Hemen sağa çekip baktığımda motor suyunun dönüş hortumunun yarıldığını gördüm. Hemen suyu ekleyip en en yakın yer olan 5km uzaklıktaki hırdavatçıdan hortumu eklemek için malzeme aldım ve hortumda eki yaptım. Daha sonra tekrar suyu ekledim ve tamirciye doğru yola koyuldum. Belli biryere kadar gidip tamirciyi bekledim.Buraya kadar herşey normaldi. Yaklaşık 30dk sonra tamirci arkadaş arabasıyla geldi ve marşa basmamı istedi. Tam marşa bastım ve o an beynimden vurulmuşa döndüm. Motor kitlenmiş. Meğer hararet esnasında conta patlamış ve farketmedim.Durum böyle olunca ben tamirciyi beklerken motor soğumuş ve motor kitlenmiş. Henüz motor tam sökülmedi. Dolayısıyla net olarak hangi kısımlar sorunlu ne değişecek bilmiyoruz.Allah izin verirse yarın ne iş yapılacağı netleşecek.
Merak ettiğim kısma gelirsek. Büyük bi ihtimalle (%95) motor piston ve sekmanlar değişecek bununla beraber bir dünya iş çıkacak.
1)Tüm bu işlemlerin bana maliyeti ortalama ne kadar olabilir?
2)Rektefe dediğimiz bu durum motor açısından sağlıklı olacak mı ?
Şahsen rektefenin motor için gayet sağlıklı bir durum olduğu kanaatindeyim. Çünkü her ne sebeple olursa olsun motorda aşınan ve eskiyen parçalar yenilenecek ve motor ilk günkü fabrika degerlerine yakın değerlere çıkacak.Ama bazı forumlarda gördüğüm kadarıyla bu durumun araç değeri açısından iyi olmadığını iddaa edenler var. Siz değerli büyüklerimin bu konudaki fikirlerini alabilirsem ne mutlu bana.
Soru
Cevat Topaloğlu
Öncelikle herkese iyi akşamlar
Değerli forum üyesi abilerim ve kardeşlerim. Bugün 2005 model focus 2 (1.6 Ti-Vct) aracımla giderken birde bir sorun oldu ve hararet yükselmeye başladı. Hemen sağa çekip baktığımda motor suyunun dönüş hortumunun yarıldığını gördüm. Hemen suyu ekleyip en en yakın yer olan 5km uzaklıktaki hırdavatçıdan hortumu eklemek için malzeme aldım ve hortumda eki yaptım. Daha sonra tekrar suyu ekledim ve tamirciye doğru yola koyuldum. Belli biryere kadar gidip tamirciyi bekledim.Buraya kadar herşey normaldi. Yaklaşık 30dk sonra tamirci arkadaş arabasıyla geldi ve marşa basmamı istedi. Tam marşa bastım ve o an beynimden vurulmuşa döndüm. Motor kitlenmiş. Meğer hararet esnasında conta patlamış ve farketmedim.Durum böyle olunca ben tamirciyi beklerken motor soğumuş ve motor kitlenmiş. Henüz motor tam sökülmedi. Dolayısıyla net olarak hangi kısımlar sorunlu ne değişecek bilmiyoruz.Allah izin verirse yarın ne iş yapılacağı netleşecek.
Merak ettiğim kısma gelirsek. Büyük bi ihtimalle (%95) motor piston ve sekmanlar değişecek bununla beraber bir dünya iş çıkacak.
1)Tüm bu işlemlerin bana maliyeti ortalama ne kadar olabilir?
2)Rektefe dediğimiz bu durum motor açısından sağlıklı olacak mı ?
Şahsen rektefenin motor için gayet sağlıklı bir durum olduğu kanaatindeyim. Çünkü her ne sebeple olursa olsun motorda aşınan ve eskiyen parçalar yenilenecek ve motor ilk günkü fabrika degerlerine yakın değerlere çıkacak.Ama bazı forumlarda gördüğüm kadarıyla bu durumun araç değeri açısından iyi olmadığını iddaa edenler var. Siz değerli büyüklerimin bu konudaki fikirlerini alabilirsem ne mutlu bana.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bu soruda 16 cevap bulunuyor
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap