Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Otomatik Vites Kış Kullanımı


Onur İnebolu

Soru

Forumda arattım ama bulamadım. Focus 2 otomatik vites sahibiyim. Araç yokuş aşağı d konumunda giderken gazdan ayağımı çekssem dahi sanki boştaymış gibi hızlanıyor. kışın bu benim için problem açıkçası. kış şöförlüğü tecrübesi olanlar  otomatik vites bu aracı nasıl kullanacağımız hakkında bilgi verirse sevinirim. merak ettiğim konular özellikle yokuş çıkarken ve inerken aracı nasıl kullanmalıyız ve hangi vites konumumlarında ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Hemşerim, rampa aşağı gazdan ayağını çektiğinde araç devir saati yükselir,fakat kesinlikle vites büyütmez.Ben buna çözüm olarak rampa aşağı hızlanmak istersem manuel seçeneğini kullanıyorum.Mesela Çuha doruğundan aşağı inerken ayağını gazdan al araç bağırmaya başlar ama salmaz çünkü kompresör sağlamsa bırakmaz aracı. [emoji3]

Sen cuha doruğuna nerden biliyosun nerelisin arkadaşım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9 dakika önce, ayser baysal said:

Merhaba.

2009 Focus2 LPG sedan otomatik sahibiyim.

Aracı sürekli manuel kullanıyorum. Bir sakıncası varmı acaba?

Birde sıklıkla, motor freni yapıyorum. Hatta duracağım zaman 1. vitese bile aldığım oluyor.

 

Eğer otomobil bunu yapamayacak durumda olsa zaten vites düşürmez. Sorun olmaz lakin abartmanın da anlamı yok uygun vitesin bir altını seçmeniz kafidir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
46 dakika önce, Yakup Çağatay said:

 

Eğer otomobil bunu yapamayacak durumda olsa zaten vites düşürmez. Sorun olmaz lakin abartmanın da anlamı yok uygun vitesin bir altını seçmeniz kafidir.

Abartmaktan kastınız nedir anlayamadım ?

Motor frenini 1. vites dahil yapıyorum. 1. vitesi frenleme için kullanmanın mı abartı olduğunu düşündünüz acaba ?

Aracım 2009 Focus2 LPG sedan otomatik(4 ileri tam otomatik) 90bin km oldu.

Otomatik şanzıman yağ değişimi önerdi ustam.

Mobil1 ATF 320 yağdan 4 litre dedi kendisi. Ama ben orjinal yağdan yanayım. Ankarada nereden almalıyız ?

Forumu inceledim. Oto. şanzıman yağı konusunda çok farklı bilgiler mevcut. Kafam karıştı. Kime nasıl güvenebiliriz bu konuda. Yetkili servisler bile farklı bilgiler veriyor.

Yalnız şöyle bir durum var: Son 1 aydır vites geçişlerini hisseder oldum. Daha bir vuruntulu değişiyor vitesler.

ayser baysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
17 dakika önce, ayser baysal said:

Abartmaktan kastınız nedir anlayamadım ?

Motor frenini 1. vites dahil yapıyorum. 1. vitesi frenleme için kullanmanın mı abartı olduğunu düşündünüz acaba ?

Aracım 2009 Focus2 LPG sedan otomatik(4 ileri tam otomatik) 90bin km oldu.

Otomatik şanzıman yağ değişimi önerdi ustam.

Mobil1 ATF 320 yağdan 4 litre dedi kendisi.

Forumu inceledim. Oto. şanzıman yağı konusunda çok farklı bilgiler mevcut. Kafam karıştı. Kime nasıl güvenebiliriz bu konuda. Yetkili servisler bile farklı bilgiler veriyor.

Yalnız şöyle bir durum var: Son 1 aydır vites geçişlerini hisseder oldum. Daha bir vuruntulu değişiyor vitesler.

 

Örnek veriyorum 90-100 ile giderken (normalde son viteste olur) motor freni yapmak için 2.vites'e kadar düşmeyin demek istedim. Sırasıyla 3-2 yeterlidir bu fren için.

1. vites ile motor freni yapmanın zararı olmaz tabiki ama ne fayda katar bilmiyorum, hareket halindeyken 2. den aşağıya inmenin pek anlamı yok.

 

Üreticinin kılavuzuna göre kavramalarda ESD-M6C57-A yağ kullanılmalı.

 

Ford, Motorcraft, Castrol vs kullanılabilir önemli olan markadan ziyade teknik değerleridir :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
11 dakika önce, Yakup Çağatay said:

 

Örnek veriyorum 90-100 ile giderken (normalde son viteste olur) motor freni yapmak için 2.vites'e kadar düşmeyin demek istedim. Sırasıyla 3-2 yeterlidir bu fren için.

1. vites ile motor freni yapmanın zararı olmaz tabiki ama ne fayda katar bilmiyorum, hareket halindeyken 2. den aşağıya inmenin pek anlamı yok.

 

Üreticinin kılavuzuna göre kavramalarda ESD-M6C57-A yağ kullanılmalı.

 

Ford, Motorcraft, Castrol vs kullanılabilir önemli olan markadan ziyade teknik değerleridir :) 

Evet, anladım. Bende öyle yapıyorum.

son vites 4 zaten. Aracın hızına ve motor devrine oranla 3-2-1 yapıyorum. Frene çok daha az basıyorum. Bazen hiç fren kullanmadan da tekrar hızlanabiliyorum. En son duruşta ise, özellikle durmam gereken noktaya hızlı girmiş isem, 1 e alıyorum ve motor fren etkisini maksimum hissediyorum, tam duruş için ise frene en son çok hafif basmam yeterli oluyor. Bu şekilde duruş, bana çok daha fazla güven veriyor. Sadece fren kullanarak, özellikle de, hızlı duruşlarda kontrol kaybı hissediyorum. Hatta bazen kızaklama bile olabiliyor. Ama tabi, aracı en çok zorlayan 1. vitese düşürme oluyor sanki. Yani, hareket halinde iken 1. vitese almak araca ekstra mekanik yıpranma katarmı bilmiyorum. Bunu ustalara sormak lazım, otomatik şanzuman sağlığı açısından. Yada en azından şanz. yağının erken eskimesi açısından.

Şanz. yağı değişim peryodu yada gerekli olduğu durumlar ile ilgili bilginiz var mı peki ?   

20 dakika önce, Yakup Çağatay said:

 

Örnek veriyorum 90-100 ile giderken (normalde son viteste olur) motor freni yapmak için 2.vites'e kadar düşmeyin demek istedim. Sırasıyla 3-2 yeterlidir bu fren için.

1. vites ile motor freni yapmanın zararı olmaz tabiki ama ne fayda katar bilmiyorum, hareket halindeyken 2. den aşağıya inmenin pek anlamı yok.

 

Üreticinin kılavuzuna göre kavramalarda ESD-M6C57-A yağ kullanılmalı.

 

Ford, Motorcraft, Castrol vs kullanılabilir önemli olan markadan ziyade teknik değerleridir :) 

Bu arada, verdiğiniz yağ kodu, fren hidroliği ile ilgili çıkıyor, google sonuçlarına göre. :)

ayser baysal tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.