Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

digital klimayla yakıt ve performans


erhanbiyik

Soru

arkadaşlar klimamın performans ve yakıt üzerinde etkisi olduğu aşikar. 1,5 aylık focus kullanıcısı olarak focus standartları nasıl onu merak ediyorum.

aracım.f 2,5 tit lpg. digital klima 22C de ve auto da iken, düz yolda ilk hızlanma hariç, beni rahatsız eden bir performans kaybı yaşamıyorum. fakat yokuşlarda, az bir yokuş bile olsa araba. ilk hızlanmada bayılıp kalıyor. 1 e atmak zorunda kalıyorum. klimayı kapatıp denediğmde kaybettiğim performansın hatırı sayılır bir ölçüde olduğunu farkediyorum. aşağıdan kaptırıp çıktığımda bu kayıp biraz daha az haliyle . fakat yokuş başında 1. vitese geçmek zorunda kalmam kullandığım yolda biraz canımı sıkıyor. ortalama yakıt tüketimim de şehir içinde 10 un altına inmemesi cabası.

Acaba LPG den mi diğe aynı yokuşu benzinle denediğim de öğle ciddi bir kayıp hissetmedim.

Benim edindiğim kanat klima açıkken araç oldukça fazla yakıyor. ( klima kapalı iken düz yerde rolantide iken anlık tüketim. 0.8, klima açıkken anlık tüketim. 1,4 e çıkıyor.) ve ciddi bir performans uğruyor. malum bu yaz sıcaklarında arabayı sürekli klimasız kullanıp yakıtı test etme imkanım olmadı.

sizlerin görüşme önerilerini de merak ediyorum. klimayı nasıl kullanırsam, performanstan ve yakıttan istediğimi alırım?

erhanbiyik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Auto modunda kullanın. Birde 0.2 litre farkeder siz aracı ve klimayı ilk çalıştırdığınızda mı denediniz bunu ?

Klima çekişten düşürür her araçta düşürür motor hacmi büyük olmadığı sürece. Yokuş çıkarken A/C tuşuna basıp klima motorunu durdurun ama fan çalışmaya devam etsin bir süre soğuk hava üfleyecektir yokuşu çıktığınızda Klimayı tekrar devreye sokarsınız :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Auto modunda kullanın. Birde 0.2 litre farkeder siz aracı ve klimayı ilk çalıştırdığınızda mı denediniz bunu ?

Klima çekişten düşürür her araçta düşürür motor hacmi büyük olmadığı sürece. Yokuş çıkarken A/C tuşuna basıp klima motorunu durdurun ama fan çalışmaya devam etsin bir süre soğuk hava üfleyecektir yokuşu çıktığınızda Klimayı tekrar devreye sokarsınız :D

hep auto da kullanıyorum araç rolantide iken klima açıldığında 0.8 den 1,4 çikıyor bekliyorum ama düşmüyor. 0,6 fark biraz fazla gibime geliyor.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Siz 22C de kullanın fanınızda 2. kademede olsun. Rampaya geldiğinizde A/C tuşuna basın klima motorunu kapatın fan yine soğuk hava üfleyecek rampayı geçince açarsınız tekrar.

Bende denemiştim dururken 0.6 yakıyor klimayı çalıştırınca 0.7 veya 0.8 oluyordu tam hatırlamıyorum. Ama TDCİ de denedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klima motoru zorluyor ancak TDCI ın yüksek torku bunu çok az yansıtıyordu.

Bu konuda Corolla yı tek geçerim; artık nasıl yapmışlarsa soğutma kapasitesi, sessizlik ve motoru neredeyse hiç etkilememesi harikaydı!

Aracı kullandığım 1.5 yıl içerisinde sadece bu konuda "Japonlar yapmış" demiştim. :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klima kompresörü,gücünü araç motorundan aldığı için klimayı açtığınızda rölantinin biraz yükselmesi ve dolayısıyla anlık tüketimin artması gayet normal.Bununla beraber ortalama tüketimin de artmasının sebebi klima motorunun gücünü araç motorundan almasıdır.Benzinli araçlarda bu güç eksilmesi daha çok hissedilir.Dikkat edilmesi gereken önemli bir konu da yüksek devirlerde iken klimayı açıp kapatmamaya dikkat edin.Bu klima kompresörüne ve sisteme ciddi zararlar verebilir.Motor rölanti devrinde iken klimanızı açıp kapatın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klima kompresörü,gücünü araç motorundan aldığı için klimayı açtığınızda rölantinin biraz yükselmesi ve dolayısıyla anlık tüketimin artması gayet normal.Bununla beraber ortalama tüketimin de artmasının sebebi klima motorunun gücünü araç motorundan almasıdır.Benzinli araçlarda bu güç eksilmesi daha çok hissedilir.Dikkat edilmesi gereken önemli bir konu da yüksek devirlerde iken klimayı açıp kapatmamaya dikkat edin.Bu klima kompresörüne ve sisteme ciddi zararlar verebilir.Motor rölanti devrinde iken klimanızı açıp kapatın.

tşk . ama yüksek devirler derken..... normal yolda ilerkenken yokuş çıkmaya başlarken devir 3000 e doğru mesala . AC/ OFF yapmak zorunda kalıyorum. aracı durdurup kapatcak halim yok. dediğiniz olay çok zor. gibi.

eski arabam meganda bile bu kadar güç kayını hissetmiyordum. focus bu yönüyle beni biraz üzüyor. kasa ağırlğını düşündüğümüzde gerçi normal .ama

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yeni hundai era larda klimanın kompresörünün aküden beslendiğini ve motoro herhenagi bir yükü olmadığını duydunm ne derece doğru ve mümkün mü böyle bir şey bilmiyorum. eğer varsa diğer markaların böyle bir şeyi düşünmemeleri de şaşırtıcı

erhanbiyik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

.f 2,5 tit lpg hocam lpg den kaynaklanıyor o güc sorunu arabadan yada klimadan degil...lpg yokuş olması...klimanın yükü hepsi birden güc kaybına sebep veriyor normal benzinliyken dene bakalım birde

bende olmuyor hiç güc kaybı falan...dizel ama dinlemiyor...hava filtresinden falan olmasın...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

tşk . ama yüksek devirler derken..... normal yolda ilerkenken yokuş çıkmaya başlarken devir 3000 e doğru mesala . AC/ OFF yapmak zorunda kalıyorum. aracı durdurup kapatcak halim yok. dediğiniz olay çok zor. gibi.

eski arabam meganda bile bu kadar güç kayını hissetmiyordum. focus bu yönüyle beni biraz üzüyor. kasa ağırlğını düşündüğümüzde gerçi normal .ama

Klimanızı istediğiniz devirde kapatabilirsiniz, fakat açarken mümkün olduğunca düşük devirde açın.Yüksek deviri bir anda klima kompresörünüze göndermeyin.

Ben dizelde bile hareket halinde klima açıyorsam debriyaja basıp klimayı açıp birkaç saniye devreye girmesini bekleyip ayağımı debriyajdan çekiyorum.

Birde şunu belirteyim focusunuz güce çok ihtiyacınız olduğunu anlarsa sizin yerinize klimayı devre dışı bırakır :yeah:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

.f 2,5 tit lpg hocam lpg den kaynaklanıyor o güc sorunu arabadan yada klimadan degil...lpg yokuş olması...klimanın yükü hepsi birden güc kaybına sebep veriyor normal benzinliyken dene bakalım birde

bende olmuyor hiç güc kaybı falan...dizel ama dinlemiyor...hava filtresinden falan olmasın...

bakımı yeni yaptım filtler klima hava hepsi değişti. benzinlide de denedim ciddi fark göremedim. ama ilk kalkışı denemedim bir de onu deneyim.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Klimanızı istediğiniz devirde kapatabilirsiniz, fakat açarken mümkün olduğunca düşük devirde açın.Yüksek deviri bir anda klima kompresörünüze göndermeyin.

Ben dizelde bile hareket halinde klima açıyorsam debriyaja basıp klimayı açıp birkaç saniye devreye girmesini bekleyip ayağımı debriyajdan çekiyorum.

Birde şunu belirteyim focusunuz güce çok ihtiyacınız olduğunu anlarsa sizin yerinize klimayı devre dışı bırakır :yeah:

bu son cümle şaka idi sanırım :D
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.