Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Tüketici Kanununda Araç İadesi Kolaylaşıyor


Önerilen Mesajlar

Gümrük ve Ticaret Bakanlığının, uzun süredir üzerinde çalıştığı Yeni Tüketici Yasa Taslağı, tüketiciler lehine ‘devrim’ niteliğinde değişiklikler öngörüyor. 9 Kısım 87 maddeden oluşan taslak yasalaşırsa, 23 tane de uygulama yönetmeliği çıkacak.

 

İlk 6 ay içinde ortaya çıkan ayıplarda, malın ayıplı olmadığını satıcı ispatlayacak. Ayıp, ağır kusur veya hile ile gizlenmişse zaman aşımı olmayacak.

 

Son yıllarda en fazla rastlanan durumlardan olan sıfır araçlarda ortaya çıkan ‘ayıplar’ da yeni yasayla tüketici lehine giderilecek. Bir ürünün satışından itibaren 6 ay içinde ‘ayıp’ ortaya çıkarsa tüketici bunu iade edebilecek. Ürünün ‘ayıplı satılmadığının’ ispatı satıcıya ait olacak. Yani araba satıcısı, ‘bu kullanım hatasıdır’ iddiasını ispatlamakla yükümlü olacak. Aksi takdirde tüketiciye yeni bir araba vermek zorunda kalacak.

 

Yasada benim dikkatimi çekin kısım:

"Malın ayıplı çıkması durumunda tüketici; Sözleşmeden dönme, ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, ücretsiz onarım, satılanın ayıpsız misli ile değiştirilmesini isteme haklarından birisini kullanabilecek." maddesi.

 

Mevcut uygulamada malın ayıplı çıkması durumunda iade edilip bedelin alınması seçimlik hakkı vardı. Sanırım yeni yasada bu sadece belli bir değerin üzerindeki mallarda kullanılabilecek.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayıplı mal tanımlaması önem kazanıyor bu durumda...

Var olan kanunda ayıplı mal satın aldığınız mal ve hizmetin; ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda belirtilen, satıcı tarafından vaadedilen, standardında belirtilen, nitelik ve/veya miktarına aykırılıklardan, kullanım amacı bakımından değerini veya beklediğiniz faydaları azaltan veya ortadan kaldıran eksikliklerden birini taşıması durumu olarak nitelendirilmekte.

Bundan sonra üretici ile tüketici arasında bu tanımdaki gri alanlarda mücadele sürer.

Genelde tüketici lehine görünüyor kabul edilirse yeni haliyle.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 ay sonra...

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.