Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Yeni Hyundai Elantra


Tevfik

Önerilen Mesajlar

Hyundai Elantra Türkiye’de satışa sunuldu! GALERİ 41 bin 800 TL’den başlayan fiyatlarla...

638302_detay.jpg?1307653950İlgili Foto Galeri b203d904a5cddbbb0692ffe2c0dec2fc_120.jpg 94e4d4d219643f48add6315ec62908d0_120.jpg fe082b981a92c668348bec55fcbc72a5_120.jpg Hyundai Elantra Türkiye’de satışa... Galeriye gitmek için tıklayınız

Avrupa’da ilk kez Türkiye’de satışa sunulan Hyundai Elantra 41 bin 800 TL’den başlayan fiyatlarla satılıyor.

Elantra, 1,6 litrelik 132 HP gücündeki benzinli motor seçeneğine sahip. 6 kademeli düz veya yine 6 kademeli otomatik vites seçeneğine sahip Yeni Elantra, tüketicilere Mode ve Prime olmak üzere yine iki farklı donanım tercihi sunuyor. Kısa sürede satılmaya başlandığı ülkelerde bir çok ödül kazanan Elantra özellikle otomotiv sektöründe en çekişmeli rekabetlerin yaşandığı Amerika Birleşik Devletleri’nde rakiplerine karşı büyük başarılar elde etti. Birçok bağımsız kuruluş tarafından “En İyi” mertebesinde ödüllendirilen Yeni Elantra, özellikle düşük yakıt tüketimi ve sorunsuzluğu ile otoritelerden geçer not aldı. Yeni Elantra, “Yılın Otomobili, 2011’in En İyi Yeni Modeli, En İyi Şehir Aracı, En İyi Kompakt Sedan” gibi ödüllerin yanında ayrıca “2011 Yılının En Ekonomik Aracı ve 2011 Yılının En Çevreci Otomobili” gibi ödüllerle de hem düşük yakıt tüketimi hem de düşük emisyon değerleriyle başarısını taçlandırdı.

galeri_icon.gif Galeri için tıklayınız...

638302_ce05ff8184a5a46d71f411e94067f7a3.jpg

SPORTİF ÇİZGİLERİN ŞIK VE MODERN YORUMU

Hyundai’nin akıcı tasarım felsefesi çerçevesinde geliştirilen Yeni Elantra, gövde tasarımındaki keskin çizgiler ile sportif ama aynı zamanda da prestijli ve modern bir görünüme sahip. Sportif sürüş karakteri ve güçlü motorunun dışa vurumu olan belirgin hatlar, Yeni Elantra’nın tasarımında öne çıkıyor. Markanın karakteristik yüzü olan altıgen panjur Yeni Elantra’nın da tasarımında kullanıldı. Hyundai’nin yeni tasarım anlayışı çerçevesinde geliştirilen keskin bakışlı bir kartalın gözlerini andıran far tasarımı Yeni Elantra’nın gücünün ve sürüş dinamiklerinin bir diğer dışa vurumu. Yan tasarımda önden arka aydınlatma grubuna kadar uzanan belirgin çizgi, eğimli C sütunu ve geniş çamurluklar sportif görünümü desteklerken aynı zamanda da otomobile heybetli bir coupe görünümü kazandırıyor. Arka kısımda ise difüzör, spoyler görünümlü yükselen bagaj kapağı ve gövdeye doğru uzanan arka stop grubu ihtişamı ve sportif karakteri bir arada sunuyor. Coupe’yi andıran sportif tasarımı ile sadece 0,28’lik sürtünme katsayısına sahip Yeni Elantra, bu değer ile de rakiplerini geride bırakıyor.

638302_4e338456e919a7d03d447dc685e81c4d.jpg

Ödüllü iç mekanda yine markanın karakteri haline gelen Y görünümü hakim. Sadece Prime donanım paketinde Super vision gösterge panelinin standart olarak sunulduğu iç mekanda şık ve kullanışlılık ön planda tutulmuş. Baştan sona akıcı çizgilerin hakim olduğu iç mekan tasarımında da sportif ve prestijli bir alan sunan Yeni Elantra’nın mavi iç mekan aydınlatmaları da Hyundai markasının bir diğer karakteristik özelliği. Kapı cepleri, ön konsol, ön kol dayama ve geniş torpidosu ile kullanışlı saklama gözleri sunan Yeni Elantra’da ayrıca önde ve arkada bardak tutucuları yer alıyor. Yeni Elantra’nın direksiyon, orta konsol ve kapılardaki kumanda kolları ile ise herşey elinizin altında.

Kullanışlı olduğu kadar geniş boyutları ile aynı zamanda ferah bir yaşam alanı sunan Yeni Elantra, 4530 mm’lik uzunluğa, 1775 mm’lik genişliğe ve 1445 mm’lik yüksekliğe sahip. Dış boyutları ile paralel olarak dingil mesafesi de uzatılan Yeni Elantra’nın bu sayede iç mekanında geniş bir yaşam alanı elde edildi. Bu sayede önde ve arkada sınıfının en uzun diz ve omuz mesafesinin sunan Yeni Elantra, 485 litrelik de bagaj hacmi ile rakiplerinin karşısında öne çıkıyor.

638302_b85b867280f3dd5e3870b797dd68ad2d.jpg

GÜVENLİK

Sınıfında aktif ve pasif güvenlik seviyesi ile öne çıkan Yeni Elantra’da önde sürücü ve yolcu hava yastıkları ile yan ve perde hava yastıkları hem Mode hem de Prime donanım seviyesinde standart olarak sunuluyor. ABS, ESP, BAS (Fren destek sistemi), VSM (Araç stabilite yönetim programı) ve soğutmalı fren disklerinin tüm donanım paketlerinde standart olarak sunulduğu Yeni Elantra’da ayrıca Immobilizer, Park sensörü, otomatik kilitlenen ve kaza anında otomatik açılan kapı kilitleri de standart.

Yeni Elantra’da standart olarak sunulan VSM (Vehicle Stability Management – Araç Stabilite Yönetim Programı) ile birlikte farklı yüzeylerde meydana gelen, ani fren ve yön değişiklikleri esnasında aracın yön kontrolü sağlanmış oluyor. VSM, dört tekerlek üzerinde oluşan, birbirine eşit olmayan çekim kuvvet dağılımını dengelerken elektrik destekli direksiyon üzerinde ters yönde kuvvet uygulayarak sürücüyü de doğru yönde direksiyon hareketine yönlendirerek yardımcı oluyor. Bu sayede aracın yoldaki ve viraj içindeki çizgisi optimum seviyede korunmuş oluyor.

ÇEVRECİ MOTOR

Yeni Elantra Türkiye’de şimdilik sadece tek motor seçeneği ile satışa sunuldu. 1.6 litrelik benzinli motor seçeneğine önümüzdeki yıl bir de dizel seçeneği eklenmesi planlanıyor. 1,6 litrelik yeni nesil Gamma Serisi motor D-CVVT (Dual Continuosly Variable Valve Timing – Çift Sürekli Değişken Süpap Zamanlama Sistemi) teknolojisine sahip. Çok noktadan enjeksiyonlu 132 PS güç ve 158 Nm Tork değerlerine sahip motor, yüksek güç ve düşük tüketimi aynı anda sunuyor.

Aynı motor ile 6 ileri otomatik ve yine 6 ileri düz vites seçeneklerine sahip Yeni Elantra’nın ödüllü motoru; düz vites seçeneği ile ortalama 6,4 litre, otomatik vites seçeneğinde ise ortalama 7,0 litre yakıt tüketiyor. Düz vites seçeneğinden 148gr/km olan karbondioksit emisyonu otomatik vites seçeneğinde ise 162 gr/kg.

638302_46229aaafbaec36b783a8ba0735ff1d5.jpg

5 YIL GARANTİ

Yeni Elantra da Türkiye’de 5 Yıl Garantili Ultra Servis programı dahilinde satışa sunuluyor. Hyundai’nin 2004 yılından bu yana Türkiye’de satılan tüm modelleri için uygulanan 5 Yıl Üretici Mekanik Garantisi ve Ücretsiz Yol Yardım Hizmeti’nin yanı sıra artık 5 yıl boyunca her yıl bir defa tüm Hyundai araçlarına Hyundai Yetkili Servisleri’nde ücretsiz check-up hizmeti verilecek.

SÜRÜŞ

Yeni Elantra, genişleyen boyutları, dingil ve iz mesafesiyle oldukça stabil ve dengeli bir sürüşe sahip. Önde kullanılan McPherson kollar sayesinde tam bağımsız süspansiyon yapısı daha hassas bir direksiyon ve kontrollü manevra kabiliyeti sunuyor. Hafifletilmiş mukavemetli çelik ile tasarlanan şasi sayesinde daha güvenli ve aynı zamanda daha hafif bir gövde elde edilmiş. Arkada kullanılan çift torsiyonlu süspansiyon ise sürüş güvenliği ile ve sportif sürüşü aynı anda sunuyor.

DONANIM

Yeni Elantra’nın Mode ve Prime Paketleri’nde güvenlik donanımları aynı seviyede. 6 adet hava yastığı, ABS, ESP, BAS ve VSM’nin tüm donanım seviyelerinde standart olarak sunulduğu Yeni Elantra’da soğutmalı fren diskleri, hıza duyarlı kilitlenen ve kaza anında otomatik olarak açılan kapı kilitleri, aktif gergili emniyet kemerleri ve park sensörü de standart.

İç mekanda elektrikli ön ve arka camlar, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, yükseklik ayarlı sürücü koltuğu, radyo/CD ve MP3 çalar, USB ve iPod bağlantısı, derinlik ve yükseklik ayarlı çok fonksiyonlu direksiyon, klima, 60/40 katlanan arka koltuklar ve ön kol dayama standart olarak sunulurken, Prime donanım seviyesinde ayrıca, çift bölgeli otomatik klima, anahtarsız giriş ve çalıştırma, kumaş-deri kombinasyonlu döşeme, deri kaplı direksiyon ve vites topuzu ile alüminyum pedallar bulunuyor.

Dış mekanda ise elektrikli ısıtmalı yan aynalar, krom çerçeveli ön ızgara ve gövde rengi tampon ve kapı kolları, sinyalli ve gövde rengi yan aynalar, ön ve arka sis lambaları, çamurluk paçalıkları ve renkli camlar Yeni Elantra’nın tüm donanım paketlerinde standart olarak sunulurken, üst donanım seviyesi olan Prime Modeli’nde ise 16 inç’lik alüminyum alaşım jantlar ile yağmur ve far sensörü bulunuyor. Prime donanım seviyesinde ayrıca opsiyonel olarak geri görüş kamerası tercih etmek mümkün.

RENK SEÇENEKLERİ VE FİYAT

Hyundai Yeni Elantra’da Siyah İnci, Kurşun Gri, Metalik Mavi, Lacivert, Bronz, Beyaz, Koyu Kırmızı ve Gümüş Gri olmak üzere 8 farklı gövde rengi ile Siyah, Bej ve Gri olamak üzere 3 farklı döşeme rengi seçeneği sunuluyor. Mode ve Prime olmak üzere 2 farklı donanım paketi satılan Elantra’da Mode paketiyle birlikte isteğe bağlı olarak 6 kademeli manuel ya da 6 kademeli otomatik şanzıman alınabiliyor. Prime paketiyse ilk etapta sadece otomatik şanzımanla satılıyor. Donanım ve şanzıman kombinasyonları ile toplam 3 farklı alternatif sunan Yeni Elantra’nın fiyatları 41 bin 800 TL ile 49 bin 800 TL arasında değişiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geçenlerde Hyundai nin satış müdürüyle sohbet ettik biraz, "dikkat ederseniz Hyundai nin küçük modelleri bile ağırdır çünkü Hyundai aynı zamanda dev bir demir/çelik firmasıdır ve otomobillerinde kendi özel çeliğini kullanır, şaseleri çok sağlamdır" demişti.

Vs vs ben de otomobiller bomboş birisi değilim gerçi ama Hyundai nin ilerleyişini de saygıyla karşılıyorum ve markaya sempati de duyuyorum, müşteri memnuniyeti konusunda da kendilerini geliştiriyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cruze var LS 17' jant sanruf + body kit. 1.6 124 hp benzinli. adamlar 39 a bırakıyor hyundai belki değişmiştir kaliteli üretmeye başlamıştır olabilir ama sokakta görünce '' Hunday sonuçta'' derler sonra :)

o cruise alanlara birsor bakalım tamirhaneden cıktıkları gün varmı....senin o cruzieye cakma proton mu daewoo mu derler bilemem.....:)

tolga beye katılıyorum cünkü gövdesi güclendirilmiş CELİKTEN yapılmış bu kez.....

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sokaktaki insanları dinleseydik Alfa Romeo 156 gibi bir efsaneye sahip olamazdık, dizel Focus umla sözde kısa sürede motorumun, turbomun iflas etmesi de kaçınılmazdı.

Hyundai de uzun dönem kalitesi ve giderek ilerleyen motor teknolojisiyle ciddiye alınması gereken bir firma, kendini geliştirirken segmentinin en iyi araçlarının özelliklerini benimsiyorlar, tek sevmediğim yanları abartılıolabilen iç mekan tasarımları ve vazgeçmedikleri mavi aydınlatmalar; soğuk ve ucuz hissettiriyor bana.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Feedback doğru patron, dediğim gibi ekonomik bir üretim olduğu için menşei ve işçiliği sınırlı, bunlar ve yan sanayi detayları soruna neden oluyordur belki de.

Yazarken bir yandan da müşterilerle ilgileniyorum nüans kaçırdıysam yanlış anlaşılmış olabilirim affola :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayal değil Hyundai :)

12 sene Hyundai kullandım. Her allahın günü kırbaçladım. Motorunun sadece bloğu orjinal kaldı 4 sene boyunca bil fiil 8000-9000 devirler çevirttirdim motoruna. Her gece en az 50 kalkış yaptım. Time triallerde zorladım. 90-100 km hızlarla arapların savurduğu gibi savurdum otobanda. Bir kere bile beni mahçup etmedi bakımlarının haricinde sanayii yolu göstermedi bana :) 98 model basit bir accentten bahsediyorum.

Teneke diye tabir edilen araç 140 la( hadi sürüklenmesinden hız kaybetsin düşsün 90a) ağaca girdi. Sadece sol ayak bileğim kırıldı oda emniyet kemeri takmadığım için öne yapışmiyim diye sol ayağımdan destek aldığım için oldu.

Kuzenim 2003 Astra ile ağaca girdi. 6 ay köprücük kemiklerinin iyileşmesini bekledi. Accent astradan daha sağlamdır demiyorum. Sadece örnek

Sizin o cruise dediğiniz otomobil. Hangi marka olduğu belli değil. Aracın gerçeği zaten daewoo, motoru opel. 1,6 motoruyla yakıt tüketiminde 2,5 lere rakip olur. Şekli şemali güzel ona diyecek bişey yok :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Teneke" lafı teknik bilgiden uzak bir ifade; bende 2007 Corolla vardı mesela o aracın da kaportası gerçekten dayanıksızdı ancak şasesi güçlüydü ve NCap den 5 yıldızla ayrılmıştı, kazasını gören arkadaşlar "aracın kabininde hiç deformasyon yok" derlerdi genelde.

O yüzden kaportası ince, ses yalıtımı ve donanımı nispeten zayıf olan bir aracın gene de boş ağırlığının yüksek olmasında satış müdürünün "şaseleri çok sağlam olur" sözünün geçerliliği olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

"Teneke" lafı teknik bilgiden uzak bir ifade; bende 2007 Corolla vardı mesela o aracın da kaportası gerçekten dayanıksızdı ancak şasesi güçlüydü ve NCap den 5 yıldızla ayrılmıştı, kazasını gören arkadaşlar "aracın kabininde hiç deformasyon yok" derlerdi genelde.

O yüzden kaportası ince, ses yalıtımı ve donanımı nispeten zayıf olan bir aracın gene de boş ağırlığının yüksek olmasında satış müdürünün "şaseleri çok sağlam olur" sözünün geçerliliği olabilir.

Açıkçası abi kazayı yaşayana kadar bende katılıyordum o sözlere. Güvenmiyordum fazla ama sağlammış yani. Ama bazen özlüyorum onu :) O benim ilk göz ağrımdı herşeyin ilkini onda yaşadım..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yeni Elantra, genişleyen boyutları, dingil ve iz mesafesiyle oldukça stabil ve dengeli bir sürüşe sahip. Önde kullanılan McPherson kollar sayesinde tam bağımsız süspansiyon yapısı daha hassas bir direksiyon ve kontrollü manevra kabiliyeti sunuyor. Hafifletilmiş mukavemetli çelik ile tasarlanan şasi sayesinde daha güvenli ve aynı zamanda daha hafif bir gövde elde edilmiş. Arkada kullanılan çift torsiyonlu süspansiyon ise sürüş güvenliği ile ve sportif sürüşü aynı anda sunuyor.

güvenlik arttırılmış.......

1.6.128 ps.kiada kullanılan dizelle motorla gelirse bence güzel olur derim....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.